[9N3] Hamulce 1.4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ruido
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2010, 8:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ruido »

Na razie bylem tylko u blacharza (po dzwonie zapalala sie bez powodu kontrolka temperatury wody)...
Teraz juz jest ok. Mechanik bedzie planowany na przyszly tydzien, jak zakupie sobie juz opony na zime (bo to juz niby padac ma zaczac).
Obrazek
9n3 3D 2007 Trendline
Pioneer AVH-3200BT + AUDITOR RIP 165S
o
olek_k
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 25 gru 2009, 17:11

Post autor: olek_k »

Kolego to czy z tyłu masz tarcze czy bębny nie ma aż tak wielkiego znaczenie. Jeżeli na przodzie bedziesz miał dobrej jakości tarcze i klocki to auto musi dobrze hamować.
Mialem wczesniej chyba 7 zawsze jak przód hamował całą powierzchnią tarczy to auto stwało dęba.
Tak że nie szukaj tylko zajmij się przednimi hamulcami.

Tak na matginesie w polo 1.9tdi 130 km hamulce wydają mi się dużo lepsze niż w vectrze B 2.2 dti

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

u mnie tez te hamulce sa nie takie jak powinny byc w golfie to mialem 4 tarcze wentylowane i moze temu lepiej hamowały bo w polowce jak wcisne mocniej to takie sobie
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
ruido
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2010, 8:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ruido »

ja mam dokladnie takie samo wrazenie..
jezdze ostatnio bardzo ostroznie bo droga hamowania w polo przy najmniej w moim egzemplarzu jest conjamniej dziwnie.... szczegolnie w fazie dohamowania...

[quote=""MarioGTI""]u mnie tez te hamulce sa nie takie jak powinny byc w golfie to mialem 4 tarcze wentylowane i moze temu lepiej hamowały bo w polowce jak wcisne mocniej to takie sobie[/quote]
Obrazek
9n3 3D 2007 Trendline
Pioneer AVH-3200BT + AUDITOR RIP 165S
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

jak zaczniesz lekko hamowac to jest spoko brzytwa jak docisniesz silniej hamulec to jest słaby chyba tak juz jest w tych modelach moze nie we wszystkich bo juz duzo osob sie skarzy ze ''takie słabe sa hamulce'' a dzis potestowałem droge hamowania tak ze koledze sie nie dziwie ze dzwona zaliczył trzeba się przyzwyczaić do tego
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
ruido
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2010, 8:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ruido »

No to pieknie mnie zmartwiliscie :D
Obrazek
9n3 3D 2007 Trendline
Pioneer AVH-3200BT + AUDITOR RIP 165S
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Ja mam tarcze 256mm z przodu (tarcze seria klocki Boscha) tył na bębnach i na hamulce nie narzekam na oponach 205/40/17 wytracam prędkość identycznie jak Ibi 6K z tarczą 280mm i tyłem na bębnach. Może przez seryjne tuleje auto bardziej nurkuje i wydaje wam się że słabo hamuje??
Obrazek
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

ja tam nie wiem ,tak jak pisałem 4 tarecze wentylowane miałem w GTI to brzytwa byly wiadomo a w polowce nie wiem musze sie inna przejechac do porownania
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

czy wie ktos po co sa te otwory w klockach po stronie zewnetrznej? Bo chyba nie ma zadnych wypustek na zaciskach?
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

tego to nie wiem musze zobaczyc na te klocki ,ale hamulec jest lipny jak kilka razy ponaciskasz jest jeszcze w miare a pozniej robi sie gorszy (slabszy )
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Odkopię trochę trupa ale powiem coś od siebie.
W Polo 9n3 mam przód 256 mm, tył bębny. Na siłę hamowania narzekać nie mogę. Owszem znam auta lepszymi brzytwami (np nowa fiesta) ale tam są tam mocne helbe, że ciężko je ogarnąć męską stopą.

Moje hamulce były na tyle dobre, że oponki 165 musiały pójść w odstawkę bo nie radziły sobie (michelin Energy) z zatrzymaniem auta i chętnie popiskiwały.

To, że z tyłu są bębny nie oznacza, że ma słabo hamować. Hamulec bębnowy ma dużą zaletę w postaci dużej trwałości. Niestety przez swoje "ukrycie" stron roboczych często jest zaniedbany. Siła hamowania na tył to tylko 30% ale znaczne zużycie może powodować osłabienie ogólnie siły hamowania, pedał hamulca potrafi łapać głębiej.

Jeśli ktoś narzeka na hamulce niech zajrzy w bębny. Nie opłaca się kupowanie tanich części. Raczej unikałbym wymianę samych szczęk a raczej komplet z bębnami, sprężynkami. Zazwyczaj jest tak, że jak kończą się szczęki to bębnu szału też nie robią. Jeśli zużycie bębna jest do przyjęcia (znaczy, ze nie blisko granicy dolnej) to można zaryzykować. Niektórzy zalecają także wymianę cylinderków. Tu też pragnę zauważyć, że w VW cylinderki mają różną średnicę tłoczka - czytaj siłę z jaką dociskają.
Problemem bywa klin samoregulujący w szczękach. Zazwyczaj pierwszym sygnałem jest słabnący ręczny. Zanim zaczniecie kręcić regulacją na lince sprawdziłbym czy nie trzeba zainwestować w hamulce tylne.

Sam u siebie zauważam, że ręczny słabnie. Podejrzewam, że już kończy się tył. Ostatecznie nie był jeszcze wymieniany -178 tysięcy przebiegu.

Na razie musi poczekać na zakończenie remontu w mieszkaniu...
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”