Problem z dynamiką i spalaniem - sonda Lambda?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
waski_rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:30

Problem z dynamiką i spalaniem - sonda Lambda?

Post autor: waski_rk »

Tak jak w temacie. Otóż mam spory problem z dynamiką samochodu, kiedy silnik jest zimny. Bezpośrednio po odpaleniu, jak wciskam pedał gazu, silnik jak by się przyduszał, nie trwa to długo, wystarcza kilka chwil, i jest już ok (ok minuty pracy silnika na postoju, lub ok 200 m jazdy bardzo powolnej). Kiedy silnik się ciut rozgrzeje problem znika. Po za tym, innym objawem jakiejś awarii jest spalanie, tak jak spalał mi wcześniej 7, max 8 litrów gazu, teraz niemiłosiernie chlapie 10, 10.5 L !! W pierwszej kolejności wymieniłem świece, wstawiłem NGK jakieś tam, sprawdziłem przewody i ok. Ale problem nie zniknął. Pojechałem do gazowników, gazownik odłączył całą instalację, i problem taki sam bez instalacji. Gazownik polecił mi abym podłączył auto pod komputer, to wywali mi błąd na nim. Tak też uczyniłem i na komputerze wykazało mi - 'błąd kontrolki lambda' oraz 'błąd czujnika jazdy jałowej' (czy jakoś tak).
O co mi chodzi, czy są to objawy uszkodzenia sondy lambda? Nie chce nie potrzebnie znowu pakować pieniądze, jeżeli to nie ona. Rozejrzałem się na allegro za sondami, i znalazłem takie:
BOSH:
http://allegro.pl/bosch-nowa-sonda-lamb ... 75083.html
NGK:
http://allegro.pl/audi-a4-a6-vw-golf-pa ... 11027.html
Delfay:
http://allegro.pl/vw-polo-lupo-bora-cad ... 32400.html

Którą ewentualnie byście polecili? Nie będę ukrywał że cena gra tutaj ważną rolę. Jestem zupełnie zielony w tej kwestii, więc chętnie wysłucham każdej opinii, każdego zdania.

Moje Polo: Classic 1.4 60 KM 97r + LPG Landi Renzo sekw. zakładany pół roku temu.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a jak podpinasz kompa to jest opcja sprawdzenia jak wygląda wykres sondy lambda.
Jest sinusoida czy płaski wykres ?
w
waski_rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:30

Post autor: waski_rk »

Nie,niestety nie mam takiej opcji. Mam dostęp tylko do takiego urządzenia, które pokazuje błędy ze sterownika (?) i je kasuje, nic po za tym. Może można ją jakoś zmierzyć multimetrem? Np czy dobre napięcie wychodzi z sondy etc.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

no tak..bo wykres też to pokazuje (zakres od 0,1V do 0,8V), a co do producenta ja bym brał Bosha..
w
waski_rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:30

Post autor: waski_rk »

Mhm, spróbuję zmierzyć. A może ktoś się wypowiedzieć na temat tej sondy NGK?
s
sholler
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 02 lis 2009, 13:30

Post autor: sholler »

Wydaje mi się że jak masz gaz to zawsze wywali błąd lambdy bo jak sie jezdzi na gazie to jest emulacja tej sondy, najlepiej niech ktoś sie wypowie kto ma gaz. A co do przyduszania i spalania to sprawdziłbym w jakim stanie jest przepustnica i filtr powietrza. Na benzynie też pali więcej czy tylko na gazie?
w
waski_rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:30

Post autor: waski_rk »

W sumie staram się jak najmniej jeździć na benzynie. W zasadzie nie jeżdżę wcale na niej, a tylko odpalam na benzynie. Jeżeli chodzi o filtr powietrza, to jest w wyśmienitym stanie. Wymieniony co prawda w marcu, ale przy zmianie świec obejrzałem filtr, i aż się zdziwiłem że taki czysty. Niestety nie wiem co to przepustnica, a tym bardziej jak ją sprawdzić.
Cenna informacja o tej emulacji sondy. Jednakowoż nie można stwierdzić od tak czy sonda jest sprawna, trzeba będzie go chyba podpiąć do normalnego komputera, takiego jak na stacjach diagnostycznych i pomierzyć te napięcia, dobrze zrozumiałem?
Edit:

Już wiem co to przepustnica ;) Google pomogły, ale co dalej, jak ją sprawdzić?
s
sholler
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 02 lis 2009, 13:30

Post autor: sholler »

Jeżeli masz większe spalanie na gazie a na benzynie nie wiadomo, to może szukaj przyczyn w instalacji gazowej, jakaś regulacja może? A jak na tym i na tym to może czujnik temperatury uwalony i jezdzisz na ssaniu. Czujnik temp można sprawdzić miernikiem chyba z tego co pamietam, musisz poszukac na forum w innych tematach o spalaniu.
Piszesz że:
"wystarcza kilka chwil, i jest już ok (ok minuty pracy silnika na postoju, lub ok 200 m jazdy bardzo powolnej)."
i
"W zasadzie nie jeżdżę wcale na niej, a tylko odpalam na benzynie."
To znaczy masz ten problem przed jeszcze przełączniem na gaz? dobrze rozumiem?
w
waski_rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:30

Post autor: waski_rk »

Tak, jeszcze przed przełączeniem. Tzn. instalacja nie przełącza się na gaz, jeżeli silnik jest za zimny. Prawdę mówiąc nie próbowałem palić na samym gazie,ale moge spróbować i zobaczyć jak na nim chodzi, ale to dopiero rano, bo tylko po kilku godzinnym postoju jest ten problem.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej niedawno wymieniałem (takie małe coś z żółtą plastikową objemką, wchodziło do silnika, jak go wyciągnąłem to uleciał mi z litr płynu chłodzącego), przez niego nie mogłem wogóle odpalić auta, ale po wymianie jak by ręką odjął, a tutaj nic innego jak odpukać, pali dobrze ;)
Teraz tak się zastanawiam, co do tego spalania, może to normalne, bo robie krótsze trasy ostatnio, po za tym niskie temperatury, w początkowej fazie rano na full nagrzewnica chodzi, itd.
To przyduszanie nie jest jakoś specjalnie uciążliwe, ale jest, a chyba być nie powinno. Gorzej jeżeli problem się pogłębi:/
Instalacja była regulowana kiedy oddałem auto gazownikom. Ale problem ze spalaniem był przed tym, i po regulacji nic się w zasadzie nie zmieniło.
l
luki27
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:36
Lokalizacja: Słoneczna KaLifornia

Post autor: luki27 »

Podepnę się do tematu bo również mam identyczny problem ze spalaniem.Jak odpalam zimny silnik to dopóki się nie przełączy na lpg to jest zamulony że szok i na dodatek pali około 6 litrów benzyny na 30 km!Dzisiaj podpiąłem się pod komputer i odpaliłem silnik i wychodzi na to że dostaje za bogatą mieszankę,czas otwarcia wtrysku cały czas wynosi ponad 4ms a napięcie sondy lambda nie zmienia się i wynosi 0,9V.Czujnik temperatury chłodziwa w chwili odpalania pokazywał -4,5 stopnia a temperatury powietrza zasysanego -6 stopni i w miarę jak silnik pracował temperatura się zwiększała.Dodam że okropnie czuć benzynę z wydechu i kopci na zimnym na biało.Filtry wymieniałem całkiem niedawno,poziom oleju również jest w porządku oraz jego zabarwienie też.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”