POLO KJS

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
MariozoKR
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 26 paź 2009, 15:46
Lokalizacja: Krakow

POLO KJS

Post autor: MariozoKR »

Witam Kolegów :) Mam do was pytanie a dokładnie do tych co się coś obracają w temacie KJS itp ogólnie rajdy swoimi Polo.
Powiedzcie mi czy polo się do tego nadaje? Co na sam początek warto było by zmienić w stosunku do serii a co nie. Jakie najlepsze koła, chodzi mi o rozmiar czy duże na niskiej oponie czy odwrotnie a może coś po środku. W moich okolicach takie imprezy odbywają sie często na nawierzchniach asfaltowych, płytowo szutrowych (płyty betonowe i strasznie nie równe Krakowski Eurostar koło M1), i drużki szutrowe. No i kwestia zawieszenia mam polo opuszczone przód 60 tył 40 na półtwardych sprezynach czy takie się nadają na takie trasy czy lepsze seryjne bo wyższe ?? Bo jazda na płytach takich jam pod M1 z takim zawieszeniem jak moje to strasznie czepie na nierównościach aż się boje że coś się urwie i nie wiem czy tak ma czepać czy to jest wskazane. No i amorki jakie byście polecili wytrzymałe ale za normalne pieniądze też a nie profesjonalne rajdowe :)

Chciał bym od wiosny ruszyć na szlaki swoim polo dlatego prosze was o pomoc bo przez zimę zawsze się coś przygotuje.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ja uważam że Polo idealnie się nadaje dla początkującego KJSowicza: jest małe zwinne, przewidywalnie się prowadzi, prosta budowa i w razie czego prosta i tania naprawa, ogromny wybór części zamiennych, ogólna pancerność konstrukcji itd itp ;)
[quote=""MariozoKR""]Jakie najlepsze koła, chodzi mi o rozmiar czy duże na niskiej oponie czy odwrotnie a może coś po środku[/quote]
myslę że powinno się mieć conajmniej 2 komplety, na równe asfalty 195/45/15 na feldze max 7" szerokiej i jakieś 185/55/14 nawet na stalakach na bardziej dziurawe trasy
[quote=""MariozoKR""]No i kwestia zawieszenia mam polo opuszczone przód 60 tył 40 na półtwardych sprezynach czy takie się nadają na takie trasy czy lepsze seryjne bo wyższe ??[/quote]
60/40 uważam że za dużo jak sam mówisz auto ma się kleić do nierównej nawierzchni a nie skakać jak pingpong. Jakieś lekko obniżające sprężyny 30-40mm i do tego sztywne sportowe amory np. B6 sport na grubej ladze. MTS czy Technix też pewno da radę w amatorce. Na pewno wskazany komplet rozpórek bo jednak w sportowej jeździe buda nieźle dostaje przeciążeń.
Niech tu się Skfarek wypowie bo on ma dużo takich spraw już za sobą :grin:
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Nadaje się nadaje i nie tylko do kjsów ale do pucharu/poważnych rajdów też :grin: Z tym że homologację rajdową (N-ka i A-grupa) miały 1.4 16v i GTI. Na potwierdzenie linki:
http://www.stankowski.xt.pl/
http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=210876
Jeżeli springi to jak Borek pisze pomyślałbym o -35, -40 przy -60 możesz szybko miską podłoże zaliczyć. Seria springi to jak dla mnie dramat w jednym akcie - auto pływa, reakcje na ruchy kierownicy mocno opóźnione. B6 dobry wybór - kumpel w rajdowej cliówce też je ma.
W kwestii zawiasu to jednak najlepszym rozwiązaniem byłby gwint ze względu na możliwość regulacji wysokości zależnie od nawierzchni.
Rozpórki (przynajmniej dwie góra przód i tył) bo seryjna buda jak dla mnie jest miękka i mocno pracuje.

MariozoKR a z ciekawości jaką masz motorownię pod maską?

Borek eee tam dużo... nawet nie mam czasu złożyć i wypróbować swojego "potwora" :rotfl:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
M
MariozoKR
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 26 paź 2009, 15:46
Lokalizacja: Krakow

Post autor: MariozoKR »

Kolegów Sankowskich miałem okazje już poznać i pogadać z nimi troszkę o ich samochodziku:)
W moim jest 1,4 65KM :( Ale chyba na początek wystarczy, a może kiedyś będzie już jakiś inny samochodzik z korzeniami rajdowymi :)
To z tego co czytam pozostaje mi zmiana amorków i sprężyn z przodu na -35 bo z tyłu już jest -40
Koła planuje mieć na początek stalówki 14 z oponami 60 bo 55 to troszke mało na nierówności a potem się coś dokupi innego jak i reszte rzeczy
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

MariozoKR 65? seria ma 60 :) (Borek wiem :grin: )

Co do kół to 185/55/14 da radę, duży wybór, relatywnie tania i prowadzenie ok, profil 55 wystarczy i wcale nie jest to mało. pucharowe 206ki jeżdżą na 185/55/15. Cliówki na 195/50/15 (startowaliśmy z kumplem na takich oponach, na Maxischrocie też). Na 185/60/14 będzie bardziej pływać (bardziej miękkie ścianki) i mieć wolniejszą reakcję na skręt kierownicy. Chyba że kupisz R888 w 185/60/14 :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
M
MariozoKR
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 26 paź 2009, 15:46
Lokalizacja: Krakow

Post autor: MariozoKR »

Skfarek
A ty swoim Polo jezdzisz nadaL? Wpadasz może od czasu do czasu ja jakieś imprezy organizowane prze AK w kraku nie tylko jeździć albo oglądać zmagania innych?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Polo nie zdążyło trafić na żaden kjs - jest permanentnie w trakcie składania z powodu braku czasu. Dawniej jeździłem na prawym z kumplem cliówką, dużo też działałem w rajdach ale bardziej od strony "zakulisowej" (koordynator teamu). Od 1.5 roku od momentu jak mi się syn urodził za bardzo nie mam czasu na tego typu zabawy niestety :grin:
Jak podrośnie to zacznę z nim na imprezy jeździć bo już teraz mały ma cały czas fazę "tata brum brum" :autko:

PS. Tak wiem, że się ciągle powtarzam z tym brakiem czasu :blush2:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”