silnik szybko się chłodzi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
artmajster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:12

silnik szybko się chłodzi

Post autor: artmajster »

witam

mam taki dziwny problem że jak zatrzymam się i zgaszę silnik to dosłownie po 5 minutach temp silnika osiąga już 70 stopni

silnik ogrzewa się (chyba) w normalnym tempie
natomiast dziwnie szybko się chłodzi
i to teraz gdy temperatury nie są jakieś ogromnie niskie

ten typ tak ma czy coś złego się dzieje?

termostat wymieniony w zeszłą zimę
Polo 6N Variant | 1,9 SDI AEY | 1998 r.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a skąd wiesz że się "szybko" chłodzi ?
sprawdzasz po wskazówce ?
za szybko opada ?
wentylator jakoś mocniej daje ?
podpinałeś pod kompa i pokazuje to samo ?
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Polówka ma 2 tryby pracy wentylatora. Jeden słabszy a drugi silniejszy. Na trybie słabszym nawet nie usłyszysz że wentylator działa i chłodzi silnik. Ewentualnie możesz mieć za mało płynu w chłodnicy (szybiej sie nagrzewa i szybciej stygnie).
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

[quote=""Diego69""]Ewentualnie możesz mieć za mało płynu w chłodnicy (szybiej sie nagrzewa i szybciej stygnie).[/quote]
Jakby mial malo plynu w chlodnicy to takze w calym ukladzie, wiec odezwalaby sie kontrolka plynu. Kolego nie panikuj, nic Ci sie nie dzieje. Problem bylby gdyby sie przegrzewal albo nie dogrzewal caly czas. A to ze sie chlodzi szybciej to Ci sie wydaje. Podepnij pod kompa, pokaze Ci prawdziwa temperature, bo jak wiesz wskaznik to tylko informacja przyblizona.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

czujnik temp cieczy ma 2 piny idące do zegarów i 2 do ECU, tylko i wyłącznie sprawdzenie VAGiem da ci pewną informację jaką temperaturę cieczy otrzymuje komp, wg. mnie jeśli nie masz dostępu do vaga i musisz za to płacić to tańszym rozwiązaniem będzie po prostu wymiana czujnika temp cieczy w termostacie (koszt coś koło 30 zł)
podpięcie pod kompa to koszt około 50 zł :D
Przy wymianie zwróć uwagę jakiego koloru jest opaska czujnika bo to ważne kolory czujnika to różne zakresy pracy ich działania, u mnie w benzyniaku jest żółty, w innych czarny,brązowy zielony,
w sklepie powinni ci dobrać odpowiedni z katalogu.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Jakby mial malo plynu w chlodnicy to takze w calym ukladzie, wiec odezwalaby sie kontrolka plynu.


Jest kontrolka od niedoboru płynu w chłodnicy ? Na moje oko jest tylko kontrolka przegrzania płynu...
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

A jesli masz malo plynu w chlodnicy to zbiorniczek wyruwnawczy bedzie zapewne pusty wiec sie odezwie plywak z niego... wiec skoro masz go niby malo w chlodnicy to tez w calym ukladzie... mam racje czy sie moze znow mnie poprawisz??
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

U mnie nic takiego nie ma :)

Dobra juz nic nie mowie :agree:
a
artmajster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:12

Post autor: artmajster »

dziękuję wszystkim za odpowiedzi
może faktycznie niepotrzebnie panikuję
poziom płynu jest ok

niemniej ostatnio zauważyłem że jak palę zimny silnik
to na początku silnik wchodzi na wyższe obroty
wcześniej tak nie było

może tak się dziać po zaślepieniu EGR?

to ma coś wspólnego jedno z drugim

pozdrawiam
Polo 6N Variant | 1,9 SDI AEY | 1998 r.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""artmajster""]
niemniej ostatnio zauważyłem że jak palę zimny silnik
to na początku silnik wchodzi na wyższe obroty[/quote]

moze to ssanie się włącza ?:)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""artmajster""]niemniej ostatnio zauważyłem że jak palę zimny silnik
to na początku silnik wchodzi na wyższe obroty
wcześniej tak nie było[/quote]
tak jak napisał bleah, ssanie się włącza bo zimno jest panie.
a
artmajster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:12

Post autor: artmajster »

w dieslu? :)

na pewno macie rację
samochód mam krótk
w sumie to nie pamiętam żeby tak wzrastał obroty w zeszłym roku
ale chyba jestem przewrażliwiony :)

już nie ględzę :]

pozdrawiam
Polo 6N Variant | 1,9 SDI AEY | 1998 r.
Awatar użytkownika
bogdanzieba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdanzieba »

Mam VW Polo Classic 1,4 16V z 2000r. mam taki problem mianowicie nie załącza mi się wentylator chłodnicy. Podczas jazdy w korku temperatura potrafi wzrosnąć do 110 stopni, wiatrak się nie włączy, w trasie temp. ok. 90 stopni ale wiatrak też nie działa. Sprawdziłem wiatrak jest sprawny pod podłączeniu go pod akumulator, działają obydwa biegi. Wyjąłem wtyczkę z czujnika temperatury z chłodnicy, próbowałem zmostkować piny we wtyczce lecz niestety nie działa. Jakby nie było napięcia w kostce. Po dotknięciu jednego pina z plusem akumulatora wiatrak pracuje na jednym pinie jak i na drugim. Sprawdziłem bezpieczniki sprawne. Dodam że termostat jest sprawny i nowy. Gdzie znajde sterownik odpowiadający za podawanie napięcia na kostkę czujnika? W moim samochodzie pod kierownicą mam 5 steroników:
1/ 19
2/ 167
3/ 404
4/ 100
5/ 405
VW Polo Classic 1,4 16V 2000r. APE. Kolor srebrny
l
luki27
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:36
Lokalizacja: Słoneczna KaLifornia

Post autor: luki27 »

A sprawdzałeś bezpieczniki tuż obok akumulatora(dokładnie 4 od góry jest od wentylatora,wartość 20A)?Myślę że za pracę wiatraka odpowiedzialny jest tylko czujnik wkręcony w chłodnicę a on powinien dostawać napięcie bezpośrednio z akumulatora i po drodze oczywiście przez bezpiecznik.
Obrazek
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Niezawodna metoda sprawdzenia wentylatora bez wyjmowania go. Jesli owe bezpieczniki sa sprawne. Otoz wypinasz wtyczke z czujnika na chlodnicy i zwierasz dwa zewnetrzne piny, sa trzy. Ale zwierasz tylko te dwa zewnetrzne. Wentylator powinien sie wlaczyc.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”