lakierowanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

[quote="jacol"]LA5E to czysty niebieski. żaden metali czy perła. [/quote]

a czy mógłbyś mi podpowiedzieć jaki kod koloru by podpasował do tego , tylko ze metaliczny ??

jest wogóle taka możliwość ..
Obrazek
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

lubusik
za dużo tego jest. LD5Q, LF5U, 7W, LE5N ... i tak dalej i tak dalej... :)
Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

[quote="jacol"]lubusik
[/quote]

ok dzięki , a możesz mi odp na kilka pytań ?

1. jeżeli mam teraz ten LA5E czyli zwykły niebieski i chciałbym polożyc LD5Q to czy musze podkładować całe elementy , czy tylko zmatować , a elementy w ktorych coś robilem podkładować ?

2. nie wiem czy dobrze wyczytałem , ale jeżeli mam ogniska rdzy to stosuje reaktywny podkład potem szpachle i podklad wypełniający ? oczywiście po wsześniejszym pozbyciu sie rdzy .

3 na zdeżaki najpierw nanosimy podklad pod plastiki , ewentualnie szpachla , i baze , czy do bazy musze dolewac dodatek uelestyczniający ??

4 . jaki pistolet stosowac do podkładu a jaki do bazy /klaru ? HP czy HVLP ? jakie dysze ?

z góry dziękuje za pomoc
Obrazek
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

lubusik
1: podkładem całych elementów kryć nie musisz
2:z grubsza coś w tym stylu. technika naprawy zależy od stosowanych materiałów.
3:osobiście nie słyszałem o dodatkach uelastyczniających do bazy. tak- na plastik trzeba dać grunt.
4:HVLP to są pistolety do baz wodorozcieńczalnych. różnica w pistoletach- podkład, baza, lakier- chodzi o wielkość dyszy , np: do podkładu (często) stosuje się dysze 1,8 (zależy od podkładu) , do bazy- różnie- wedle producenta- tak na oko 1,2 do 1,4 , lakier to dysza w granicach 1,3 - 1,4 - ale wszystko zależy od firmy jaką się stosuje... temat rzeka ...
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

Kolego musisz pamietać ze jesli chcesz szpachlować zderzaki to musisz użyć specjalnej szpachli na plastik po zaschnięciu jest ona elastyczna gdy użyjesz zwykłej szpachli kładzionej na ręcznie głębokie dziury ona odpryśnie po jakimś czasie jeśli zaś masz małe ryski albo otarcia które chcesz zarównać użyj szpachli natryskowej.
Masz tu link szpachli na plastik http://allegro.pl/ppg-szpachla-na-zderz ... 72280.html
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

[quote="barmaz91"]użyj szpachli natryskowej[/quote]
natrysk podniesie tak samo szybko jak zwykła szpachlówka... są szpachle na plastiki- fakt, ale jeśli zderzak był już lakierowany, to można spokojnie użyć szpachlówki uniwersalnej- chyba że planujesz często sprawdzać jak blisko jesteś w stanie dojechać do przeszkody :)
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

aaa zapomniałem- pytałeś o LA5E - bardzo podobne są LZ5U i LD5Q - obie to perły - ta druga ładna, ale droga...
Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

dzieki ale perły to bym sie trochę obawiał położyć samemu :) zdecydowałem się na LD5Q .. jeszcze raz dzięki za propozycje :)

co do zderzaka i jego ewentualnego szpachlowania mam zderzak nie malowany , a dotego chciałbym się pozbyc tego rowka , a co wy na to zeby to żywicą i matą szklana zarobić , pod żywice to juz wystarczy chyba tylko zmatowić i odtłuścić ??

no i nie powinna odpaść przy niechcianym spotkaniu 1-szego stopnia :)
Ostatnio zmieniony 05 paź 2010, 17:58 przez lubusik, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

[quote="lubusik"]LD5Q[/quote]
to jest perła, i to droga... u mnie pokazuje około 300 za litr
...nie żebym cie namawiał, ale LZ5U jest dużo tańsza, i łatwiej to będzie polakierować.
Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

tyle tylko ze ten LZ5U ma trochę inny odcień niż to moje LA5E a dlaczego to problem ? ponieważ chciałem malować autko tylko z zewnątrz , pozostawiając bagażnik , komore silnika w kolorze takim jaki jest i nie chciał bym aby aż tak bardzo oba kolory odbiegały od siebie ...

czy perła dużo trudniejsza do położenia od metalicznego ??? mógłbys mi napisac czym różnią się te dwie technologie ??
pozdrawiam

tak na marginesie sa jakies strony z takimi kolornikami co można sobie zobaczyć , porównać kolory ??
Obrazek
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

[quote="lubusik"]tyle tylko ze ten LZ5U ma trochę inny odcień niż to moje LA5E a dlaczego to problem ? ponieważ chciałem malować autko tylko z zewnątrz , pozostawiając bagażnik , komore silnika w kolorze takim jaki jest i nie chciał bym aby aż tak bardzo oba kolory odbiegały od siebie ... [/quote]
najprościej, jeśli pojedziesz na mieszalnik, i poprosisz o próbki...

[quote="lubusik"]czy perła dużo trudniejsza do położenia od metalicznego ???[/quote]
trudniejsza nie jest, jest droższa, często- perły- słabo kryją. tak jak w każdej bazie trzeba uważać na ciśnienie i grubość powłoki...

[quote="lubusik"]mógłbys mi napisac czym różnią się te dwie technologie ?? [/quote]
niczym - no prawie- różnią się składem (w zasadzie nawet nie o skład chodzi, a o dodatki). czy to zwykły metalik, czy perła, aplikuje się praktycznie tak samo- z nielicznymi wyjątkami.
... http://www.dupontrefinish.com.pl/portal/ ... jest tam wyszukiwarka kolorów- i nawet jakiś podgląd...

[quote="lubusik"]sa jakies strony z takimi kolornikami co można sobie zobaczyć , porównać kolory ??[/quote]
nawet jeśli, to i tak monitor nie odda tego co w rzeczywistości ...
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

[quote="jacol"]najprościej, jeśli pojedziesz na mieszalnik, i poprosisz o próbki... [/quote]
...przecież nie musi to być kolor z palety vag ...
Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

no ok , [quote="jacol"]trudniejsza nie jest, jest droższa, często- perły- słabo kryją. tak jak w każdej bazie trzeba uważać na ciśnienie i grubość powłoki...[/quote]

ok . czyli nie ma jakichs wiekszych rożnic w malowaniu perłą a metalicznym ... nie musisz uważac jakos specjalnie na poszczegolne warstwy . czy w perle jest wiecej warstw ??

a co sądzisz o zakrywaniu tego rowka na zderzaku laminatem ??
Obrazek
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

[quote="lubusik"]nie musisz uważac jakos specjalnie na poszczegolne warstwy . czy w perle jest wiecej warstw ?? [/quote]
zależy od koloru. LD5Q powinna na dwie warstwy pokryć, piszą za to że "naprawa całościowa" tzn. ciężko zaprawkę zrobić...
[quote="lubusik"]a co sądzisz o zakrywaniu tego rowka na zderzaku laminatem ??[/quote]
...nigdy nie byłem zwolennikiem tego typu operacji. z plastikami jest zawsze problem. osobiście nie lał bym tam żywicy, pęknie to po jakimś czasie, żywica jest za twarda na plastik. widzę to tak: znajdź kogoś ze spawarką do plastików, i zalej to spawem, później zaszpachluj... im mniej szpachlu tym lepiej.
Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

[quote="jacol"]..nigdy nie byłem zwolennikiem tego typu operacji. z plastikami jest zawsze problem. osobiście nie lał bym tam żywicy, pęknie to po jakimś czasie, żywica jest za twarda na plastik. widzę to tak: znajdź kogoś ze spawarką do plastików, i zalej to spawem, później zaszpachluj... im mniej szpachlu tym lepiej.[/quote]

no wlasnie , że też sam na to nie wpadlem :) to jest super rozwiązanie ... dzięki
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”