[6N] wymiana lewego progu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

[6N] wymiana lewego progu

Post autor: Anonymous »

Od strony kierowcy na progu mamy rdzę..tak jest od początku.
Z tego co widziałem na allegro ta część nie jest "łatwozdejmowalna".
Bawić się w regenerację (malowanie itd)
a może przespawać cały element ?
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Masz rdzę na progu powierzchniowo czy przegnite jest na wylot? Jak powierzchniowo to zrobić zaprawkę i będzie gitara.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2010, 20:14 przez madmax, łącznie zmieniany 1 raz.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Podepne sie pod temat, bo kiedys walnalem progiem w glebe na dziurze i sie pogial troche. Jak wyglada kwestia przespawania calosci? Koszty i takie tam. Na razie pytalem wstepnie kilku macherow, to nie chce sie wogole brac za to, bo sie boja, ze podloga zacznie rdzewiec po tym (nie chca zarobic, to maja problem :P ).
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

generalnie widać rudę..brak dziur.
ktoś wie jakie mogą być koszty ?
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

zeszlifować rdze, pomalować podkładem antykorozyjnym (taki co wchodzi w reakcję z rdzą i zapobiega dalszego postępu rudej), pomalować podkładem, pomalować bazą
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

czyli inwestycja w szlifierkę kątową.., podkład i baza
nadal nie wiem jaki byłby to koszt. Przykłady jakichś środków ?
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

nie musisz szlifierki, masz zapewne wiertarkę kup krążki z papierem od 100 do 2500 i szlifuj (z czego od 2000 tarłbym papierem wodnym na klocku)...

powierzchnia musi być idealna (bez wżerów) aby efekt końcowy był zadowalający

następnie używasz podkład
http://allegro.pl/podklad-reaktywny-nov ... 07908.html

wlewasz do pojemnika i wcierasz w owe miejsce...

(czekasz aż wyschnie - czas schnięcia jest podany na butelce tego specyfiku)

jeżeli widzisz że efekt jest zadowalający (nie ma zabardzo widocznych wżerów) odtłuszczasz powierzchnie (najlepiej benzyną ekstrakcyjną) po czym malujesz podkładem (poprzednio zabezpieczając folią/gazetą bliskie elementy - poprostu aby ich nie pomalować...)

poczym malujesz podkładem (ze 2 warstwy...)
np: http://allegro.pl/podklad-szary-farba-l ... 44636.html


i tu zależy jaki masz lakier, tzn ilu składnikowy...

np :
http://allegro.pl/1184919116-i1184919116.html

i kupujesz lakier nabity w spray (jak pomalujesz tak będzie wyglądać - podejrzewam że nie masz pistoletu etc)
reszte o lakierowaniu doczytaj na innych forach (o lakiernictwie)


koszt ? przelicz wszystko - myślę że ok. ~100zł
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

i o to mi chodziło. Jak bedziesz w P-ń masz u mnie duży browar ;)
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

wiesz, nie jestem może specjalistą ale robiłem tak na własnej poli i efekt naprawdę był OK.
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

ja wymienialem próg cena za prog cos ponad 100+wspawanie 200 +malowanie nastepne 200 wiec jak go jeszcze rdza niezzarla to rob jak wyzej tyle ze ja mialem tak robiony i skoncylo sie wymiana
K
Keitaro
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 gru 2008, 15:58

Post autor: Keitaro »

Ja już raz miałem wymieniany i to jest dobre tak na 4-5 lat :P Potem gnije na spawie i podłoga też od tamtej strony zaczyna puchnąć. Dopóki można to lepiej ratować próg, byle w dobrym zakładzie.
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote="Keitaro"]Potem gnije na spawie i podłoga też od tamtej strony zaczyna puchnąć. Dopóki można to lepiej ratować próg, byle w dobrym zakładzie.[/quote]
Ale to kwestia dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego po spawaniu. Jak macher wie co robi, to powinien to zrobic porzadnie.
Czy sie myle i lepiej juz myslec o szukaniu zdrowej budy? :P
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Uczciwy blacharz zawsze powie, że takie naprawy mają jakiś "termin ważności", nie ma bata żeby element cięty i spawany miał identyczną wytrzymałość na korozję jak fabryka-a tym bardziej takie zamknięte profile jak progi w których od środka zawsze znajdzie się jakaś wilgoć...Dlatego ratować ile się da póki nie ma dziur, m911 dał bardzo dobry przepis na to, dorzuciłbym jeszcze jakieś zabezpieczenie przed kamieniami spod kół-baranek. Boll robi taki na bazie zywic syntetycznych, który można położyć po podkładzie a przed bazą-wygląda jak fabryczne wykończenie dołu progów
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”