Chce wymienić olej, ale nie wiem jaki był wcześniej wlany

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
batgraf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 08 kwie 2010, 16:21
Lokalizacja: Kruklanki / Otwock
Kontakt:

Chce wymienić olej, ale nie wiem jaki był wcześniej wlany

Post autor: batgraf »

Cześć :)

Wiem, że temat gdzieś się przewijał, ale mam też dodatkowe pytanie, a co do mojej połówki, to Wam wierzę jak głupi :)

Problem jak w temacie - trzy lata od kupna i nie wymieniłem jeszcze oleju w silniku.
Szczelny jest jak diabli (chyba) bo anie razu nie musiałem dolewać, ale w końcu muszę wymieni. Tylko na jaki?

Mam klienta, który handluje olejami i zaproponował mi mineralny 15w40 Motul 4000 za 63 zł. 5 litrów i jeszcze do tego rabat. Zadowolony jest z roboty jaka mu zrobiłem, więc mam i rabat :)
Tylko czy mogę spokojnie spuścić stary olej i wlać właśnie ten?

drugie pytanie - ile litrów potrzebne mi do polo coupe 86CF poj 1,1?
trzecie: sam mogę wymienić ? :D Wiem co to klucz dziesiątka czy trzynastka, ale nie wiem jak bardzo to skomplikowane :) może jest na forum jakiś manual na ten temat. O byłbym dumny - sam olej wymieniłem :]

Z góry wielkie dzięki za wskazówki
Awatar użytkownika
pajtak
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 13 sty 2010, 15:57
Lokalizacja: Chełm

Post autor: pajtak »

mineralny lej jak najbardziej nie pamiętam ile mi weszło jakoś kupiłem 5 litrów mobila za 50 zł i zostało mi trochę w buteleczce. Także 4 z kawałkiem. Musisz mieć klucz do filtra oleju odkręcasz go czekasz aż zleci olej zakładasz nowy (przed założeniem przesmaruj uszczelkę w filtrze olejem) i od góry wlewasz olej i tyle nic skomplikowanego.
86c2f style - golf mk3 gti
Awatar użytkownika
batgraf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 08 kwie 2010, 16:21
Lokalizacja: Kruklanki / Otwock
Kontakt:

Post autor: batgraf »

Dzięki :)
Spróbuję sam wymienić. tylko mam już trzy głosy - szwagra mechanika - on by mi wymienił, żeby nie 300 km różnicy :) (mineralny), znajomego mechanika (sugeruje syntetyk, wcześniej przepłukać) i teraz Twój (mineralny)
Czyli jak dotąd mam 2:1 dla mineralnego.
kurde, nie wiem ale skłaniam sie do mineralnego.
Dzieki, szczególnie za wskazówki co do wymiany, choć nawet nie wiem gdzie spuścić olej i gdzie jest filtr (nawet jak wygląda) ale to już wskazówka czego szukać :)
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="batgraf"]gdzie spuścić olej[/quote]
najlepiej do starej pustej bańki 5-litrowej i do utylizacji zanieść :grin:
a korek spustowy oleju jest na misce olejowej. śrubeczka na klucz 16 bodajże.

[quote="batgraf"]gdzie jest filtr (nawet jak wygląda)[/quote]
wygląda tak: http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=-102&id=op616
znajduje się pod kolektorem wydechowym. z przodu bloku silnika. po prawej od alternatora (żeby nie było wątpliwości :) )
Awatar użytkownika
pajtak
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 13 sty 2010, 15:57
Lokalizacja: Chełm

Post autor: pajtak »

lej mineralny i nawet się nie zastanawiaj, mechanik radzi Ci syntetyk bo jak zalejesz syntetykiem to pewnie on zarobi na tym bo pójdziesz do niego że Ci olej wycieka:P Jak sobie nie poradzisz to jedź do byle jakiego mechanik i za piwo wymieni.
86c2f style - golf mk3 gti
Awatar użytkownika
batgraf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 08 kwie 2010, 16:21
Lokalizacja: Kruklanki / Otwock
Kontakt:

Post autor: batgraf »

Dzięki chłopaki :)
I tak zrobię - mineralny. Jak dotąd tylko mechanik mówił, żeby syntetyczny :] I kurde, sam spróbuję znaleźć wszystkie śrubki i nakrętki :)
Nie to, że żałuję 30 zł, bo tyle chce, ale chyba w końcu trzeba czegoś się nowego uczyć :) tym bardziej, że mam wsparcie (forum)
Awatar użytkownika
miki96
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 388
Rejestracja: 03 maja 2010, 2:29
Lokalizacja: Trzebnica/Wrocław

Post autor: miki96 »

a orientujecie się jak tam w 6n? też można przez filtr czy trzeba jakiś śrubek szukać?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

miki96, w każdym silniku jest korek spustowy w misce, filtr oleju wkręcony do bloku (no może nie w każdym ale w większości), wlewasz świeży olej "w pokrywe zaworów" i sprawdzasz bagnetem. Śrube szukasz jedną-w misce-jest to jedyna śruba w nią wkręcona pomijając mocowanie do bloku.

Passlandis, a ty możesz śmiało lać półsyntetyk 10W40 jeśli to 157tyś jest faktycznym przebiegiem. Filtr dobrać najlepiej na stronie producenta: np. filtrona. http://www.filtron.pl/pl/ Wybierasz marke, model a potem z listy silnik. Jak masz 1.0 to najprawdopodobniej to AAU. Czyli filtr numer OP526 lub OP616. Podaj rocznik polówki to się sprecyzuje który konkretnie.

A druga możliwość to podjeżdżasz do sklepu motoryzacyjnego i za 2-3 dychy dostaniesz od ręki, podając wszystkie parametry samochodu.
Awatar użytkownika
miki96
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 388
Rejestracja: 03 maja 2010, 2:29
Lokalizacja: Trzebnica/Wrocław

Post autor: miki96 »

no dzięki kolego, jak będzie wolny czas to looknę :cool:
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Siemka ja ma polopirynke 1.0AAU i 244tyś, i leje 10w40 mobila, jeestem zadowolony z pracy silniczka, oleju mi nie bierze, a wycieki wszystkie zlikwidowane:) zaworki też nie klepią:)
Pozdro.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”