Silnik żre olej, z rury kopci jak z czołgu.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
Chromium
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 10 cze 2010, 18:40

Silnik żre olej, z rury kopci jak z czołgu.

Post autor: Chromium »

[size=99px]Witam, od pewnego czasu mam problem z silnikiem, dokładniej w tym że "żre" Olej, kilkadziesiąt (minimum ok 70) I już go nie ma, W początkowej fazie jazdy kopci niemiłosiernie. Przegazowanie wygląda jakbym palił gumę ^^. Momentalnie po tej czynności jest "mokro" pod silnikiem. (Olej baardzo szybko znika, aczkolwiek tylko raz widziałem na tablicy rozdzielczej informacje o tymże problemie). Bagnet jest bardzo często w użyciu.

Popytałem znajomych. Wywnioskowałem że wchodzą w grę 3 kwestie.

1. Regeneracja silnika - Niektórzy mówią ze bez sensu, znów tak się będzie działo w przyszłości, silnik ma już swoje km (~ 202 000 ) i to "pieniądze w błoto"

2. Zakup nowego silnika - Koszt ok minimum 600 zł, z jakiegoś Autoszrotu z rozbitej lub niepotrzebnej, (minus taki że nie wiadomo co taki silnik zawiera i nie wiemy czy kupujemy towar wart takich pieniędzy.

3. I to nowość dla mnie ostatnio usłyszana. Problem może tkwić w "pierścieniach" które mogą być dziurawe, a ich wymiana powinna zakończyć problem, i nie konieczna byłaby wymiana silnika, która jest o wiele droższa niż pierścienie.

4. Jest to problem, który wszystkie poniższe rozwiązania napisane powyżej mogą być nietrafione - Nie wiem w 100% co dzieje się z moim silnikiem / w moim silniku.
[/size]
Proszę o pomoc.

[size=99px]Zerkałem w szukajce, bardzo podobnego przypadku nie znalazłem. [/size]

Pozdrawiam, udanego dnia. :)
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

nic nie wiemy kolego na temat twojego silnika benzyn.diesel pojemnosć itd ja u siebie robiłęm pierscienie i uszczelaniacze zaworowe i pomogło. bo też mi żarł olej robiłem to przy przebiegu 232 teraz mam 253 i jest ok
Awatar użytkownika
Tomek714
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:02
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Tomek714 »

ghu a mozesz napisać ile Cię to w sumie wyniosło bo też mam taki zamiar wymienic pierścienie
Awatar użytkownika
farmero91
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 08 kwie 2010, 13:54
Lokalizacja: kutno

Post autor: farmero91 »

tak jak nam opisales nie da sie zdiagnozobac problemu, trzeba to wszystko rozebrac i ogladac :grin: a ile zre ci tego oleju?? bo albo nie napisales albo nie zrozumialem a czytalem 2 razy :piwo:
Obrazek
C
Chromium
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 10 cze 2010, 18:40

Post autor: Chromium »

[quote=""ghul177""]nic nie wiemy kolego na temat twojego silnika [/quote]

Oto podstawowe informacje zaczerpnięte ze strony opisu samochodu.

Pojemność Silnika :1598 dm3
Moc silnika : 55 kw. (75 km) ; 8V .
Przebieg : ~ 200 tys. km.
Śmiga : Benzyna + Gaz (Instalacja gazowa 2001 r.)
(Benzyna tylko do ruszania śmiga na gazie)

W informacji o samochodzie napisałem iż odbyło się czyszczenie silnika, niestety po kilku miesiącach problem powrócił.

[quote=""farmero91""]a ile zre ci tego oleju?[/quote]


Ciezko stwierdzić ile żre oleju gdyż wszystko zależy od przejechanych kilometrów.
Ale dolewane jest ok 2l / tydz przy codziennej 20 kilometrowej drodze.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

ja wywnioskowałem, że żre bardzo dużo tego oleju, osobiście to bym wolał regenerować silnik, a więc wymiana wszelkich uszczelek, pierścieni, etc., w zależności jaki to silnik to różne koszta, ale wydaje mi się, że to lepsza opcja niż kupno używanego również nie wiadomo w jakim stanie :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
C
Chromium
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 10 cze 2010, 18:40

Post autor: Chromium »

[quote=""ghul177""]nic nie wiemy kolego na temat twojego silnika benzyn.diesel pojemnosć [/quote]

Pojemność Silnika :1598 dm3
Moc silnika : 55 kw. (75 km) ; 8V .
Przebieg : ~ 200 tys. km.
Śmiga : Benzyna + Gaz (Instalacja gazowa 2001 r.)
(Odpala na benzynie śmiga na gazie)

Silnik był kilka miesięcy temu wy regenerowany, lecz po kilku miesiącach problem powrócił.

[quote=""farmero91""] a ile zre ci tego oleju?[/quote]

Ciężko ocenić, dużo zależy od tego ile się nim jeździ. Oleju dolewam ok 2 litrów na tydzień, a szacunkowo dziennie jeżdżę ok 25-30 km.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Chromium
a co było w nim robione ? Pierścienie? Jak tak to czy były honowane cylindry pod nowe pierścionki ?
Obrazek
C
Chromium
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 10 cze 2010, 18:40

Post autor: Chromium »

[quote=""adam""]a co było w nim robione [/quote]

Jestem 2 właścicielem, z mojej strony ok 4 miesięcy temu robiona była regeneracja silnika, Niestety problem powrócił
Posiadam Polówkę od ok 8 miesięcy,
dlatego też co robił poprzedni właściciel tego nie wiem, ale ze stanu silnika wygląda że nic, bądź niewiele.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”