Stacyjka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Pietras_Rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 30 kwie 2009, 15:18
Lokalizacja: Rybnik

Stacyjka

Post autor: Pietras_Rk »

Witam
Gdzies, kiedys obilo mi sie o oczy;p ze ktos robil odpalanie silnika na przycisku.. podobno to jest kwestia jednego kabelka ze stacyjki.. wie ktos cos moze o tym??? bardzo bylbym wdzieczny za informacje co i jak a nawet malym manualem nie pogardze :) pozdraVWiam
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

mam zamiar coś takiego zrobić, więc przy okazji może zrobię tutorial :)
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
P
Pietras_Rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 30 kwie 2009, 15:18
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Pietras_Rk »

A jest ktos kto to juz robil??? Albo orientuje sie jak zrobic??
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

wyjmij wtyczkę od stacyjki i zwieraj kable aż zaświecą się kontrolki, następnie szukasz dla zapłonu i je podpinasz do monostabilnego stycznika, tak w skrócie :D
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
P
Pietras_Rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 30 kwie 2009, 15:18
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Pietras_Rk »

Nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem ale chyba nie myslimy o tym samym.. Mi chodzi o to zeby zaplon byl caly czas na kluczyku a samo odpalenie bylo na przycisku;p apropo Twojego opisu to moglbys troszeczke jasniej a konkretnie dwa slowa "zwieraj" i "monostabilnego";p
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="BzyQ"]zwieraj kable aż zaświecą się kontrolki[/quote]
nie polecam, bo może się skończyć upaleniem wiązki :glare:

Bistabilny - 2 stany stabilne (np. jak do światła w pokoju), monostabilny - 1 stan stabilny (np. dzwonkowy)
Przelacznik monostabilny przewodzi wtedy,gdy jest wciśnięty, a przełącznik bistabilny przewodzi od momentu pierwszego przełączenia do momentu drugiego włączenia. Potrzebujesz ten monostabilny.

jak podłączyć? W kostce stacyjki jest gruby czerwono-czarny przewód o przekroju 4mm^2 (pin 50 wtyczki). Przecinasz go, ściągasz izolacje(z przewodu NIE od strony wtyczki), lutujesz do włącznika, bierzesz +12V z przewodu czerwonego (tylko go nie przecinaj, bo wogule zapłon stracisz; pin 30 wtyczki; jest tam cały czas 12V), lutujesz do włącznika i montujesz gdzie Ci pasuje.

I jak to będzie wtedy działać? Kluczykiem normalnie załączasz zapłon, a włącznikiem tylko rozrusznik.
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

to miałem na myśli ale miałem problem z przekazem :agree:, jak podpinałem 12V do dmuchawy to pociągnąłem ze stacyjki sygnałowy przekręcenia kluczyka, robiłem na "macaca" czyli zwierałem grubym przewodem piny we wtyczce i jakoś nie upaliłem wiązki :piwo:
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Musisz pamiętać o jednej rzeczy - konstrukcja stacyjki jest taka, że nie pozwala po odpaleniu silnika przekręcić kluczyka na ostatnią pozycję czyli kręcenie rozrusznikiem. Takim przyciskiem możesz przypadkowo zajechać rozrusznik.
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

to można dać dwa monostabilne w układzie koniunkcji (1 + 1 = zapłon), wtedy ryzyko przypadkowego naciśnięcia dwóch naraz jest prawie niemożliwe :D
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
P
Pietras_Rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 30 kwie 2009, 15:18
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Pietras_Rk »

lukas2305 czyli z tego co zrozumialem mam wypiac kostke ze stacyjki przeciac czerwono-czarny kabel i sciagnac izolacje NIE od strony kostki i przylutowac do przelacznika a potem z czerwonego sciagnac kawalek izolazji zeby sie wlutowac i tez do przycisku i tyle tak ??? oczywiscie na koncu wpiac kostke;p dobrze wszystko rozumiem ??
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Pietras_Rk, dokładnie. A z tym "NIE od strony kostki" chodzi o to, że jak przetniesz kabel to będziesz miał dwie części: jedną która łączy się z kostką, a drugą z "wolnym" kablem, który idzie dalej do instalacji. I właśnie o tę drugą mi chodzi ;) nie wiedziałem jak to zgrabnie napisać...w razie czego zostaw przy kostce ze 4 cm, żeby w razie czego móc wrócić do serii...

aaa no i jeszcze muszę dodać, że jaro ma rację. Przy połączeniu tak jak Ci opisałem nawet na wyłączonym zapłonie będziesz mógł kręcić rozrusznikiem! Pisze, żebyś był świadom, że jeśli jakieś zwarcie by się pod wpływem wilgoci czy temperatury w przełączniku zrobiło to rozrusznik się zajedzie. Tak samo jak silnik pracuje-również rozrusznik zadziała jeśli wciśniesz przycisk!
P
Pietras_Rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 30 kwie 2009, 15:18
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Pietras_Rk »

troszke ryzykowne z tego co mowisz ale sprobowac warto :) zawsze mozna wrocic do oryginalu..jutro postaram sie cos zrobic to napisze jak wyszlo.. pozdraVWiam
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Bez sensu ten pomysł musisz i tak wkładać kluczyk i przekręcać więc chyba lepiej odpalać tylko kluczem, a nie utrudniać sobie życie.
Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

Obrazek
P
Pietras_Rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 30 kwie 2009, 15:18
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Pietras_Rk »

jaro tu chodzi o bajer zrobiony wlasnymi rekami;p a co do tego rajdowego panelu to w przyszlosci nawet bym pomyslal ale narazie nie mam kasy i biore sie za rzeczy ktore nie wymagaja wydatku..
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”