[ALL] Pielęgnacja nowego lakieru

Chcesz upiększyć swoje auto? A może pochwalić się przeprowadzonymi zmianami? Tu możesz to zrobić.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

w końcu ktoś coś mądrego napisał .
kar1 dobrze gada, polać mu :piwo:
Awatar użytkownika
kar01
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 05 paź 2009, 17:53

Post autor: kar01 »

[quote="turzol"]w końcu ktoś coś mądrego napisał .
kar1 dobrze gada, polać mu :piwo:[/quote]

Hehe, dzięki:D

Jeszcze tylko dodam, że często jest tak, że albo się nie chce, albo nie ma czasu aby porządnie 'zrobić' auto, a jest nieźle usyfione. Wtedy polecam pojechać np na BP i umyć autko na myjni bezdotykowej- aktywna piana raczej usunie wosk (NXT na pewno, ale Colli 845 się twardo trzyma), ale za 10-12 zł można całkiem sensownie umyć auto (właściwie, to 'umyć', bo tak naprawdę bez dotyku umyć auta się nie da, po bezdotykowej w słońcu z bliska widać ze jest trochę takiego brudnego osadu tylko).
Obrazek
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Więc tak. Narazie zakupiłem Natural Shine oraz Rich Leather Aloe Conditioner z Megsa. Do tego mam rękawice jakąś marketową taką właśnie z dredami ;D. Mam szampon + conserwer który dostałem wraz z nałożeniem powłoki Zirconite. Do opon używam od pół roku właśnie Turtle Waxa i jest mega wydajny, nakładam go takim czyścikiem kuchennym. Muszę właśnie jeszcze kupić MF do wycierania do sucha. Tak jak piszecie, zarejestrowałem się na forum Kosmetyka Aut i temat baaardzo wciąga. Panowie, czy Carvalet jest dobry do usuwania smoły? Czy kupić np. z Megsa Bug 'n Tar Remover ?
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="Aoox"]baaardzo wciąga. Panowie, czy Carvalet jest dobry do usuwania smoły? Czy kupić np. z Megsa Bug 'n Tar Remover ?[/quote]

Bardzo dobry. Wystarczy spryskać na smołę/asfalt i po kilkunastu sekundach sama spływa. Później wystarczy spłukać wodą i po sprawie.
Poza tym jest bezpieczny dla lakieru. testowane ostatnio u olo na mega zabrudzonych od asfaltu błotnikach.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

[quote="Aoox"]Rich Leather Aloe Conditioner z Megsa[/quote] nie wiem jak twoja odczucia na ciemnej skóra-alkantara ale moim zdaniem średnio sprawdza się na jasnych skórach
[quote="Aoox"]Natural Shine[/quote] i jak.. bo moim zdaniem graet środek
n
nawrot12
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2010, 12:57
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nawrot12 »

Cześć

A co sądzicie o poniższym sposobie mycia samochodu??
http://allegro.pl/item1167622054_karche ... _litr.html

Pozdrawiam
Nawrot12
Obrazek
Sprzedam]
Nowe chlapacze i dywaniki materiałowe do Polo 6R
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

vwkas18 Ja akurat mam ciemną skórę i nie jest źle, ale myślałem że łatwiej będzie się rozprowadzał. Używam do aplikacji pada Megsa piankowego. Co do NS to dla mnie znów nie jest on taki rewelacyjny jak inni zachwalają. Być może jakoś źle go używam, ale wole chyba mieć czystą deskę bez żadnych świecideł itp. Wkurza mnie to że jak psiknę to zaraz szyby mam ufajdane i taka robota w kółka. Chyba że macie ciekawy sposób na nakładanie NS.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="Aoox"]vwkas18Co do NS to dla mnie znów nie jest on taki rewelacyjny jak inni zachwalają. Być może jakoś źle go używam, ale wole chyba mieć czystą deskę bez żadnych świecideł itp. Wkurza mnie to że jak psiknę to zaraz szyby mam ufajdane i taka robota w kółka. Chyba że macie ciekawy sposób na nakładanie NS.[/quote]

Psikaj na aplikator piankowy nie na deske bezpośrednio.Za pomocą aplikatora wpracowujesz produkt w plastiki tak żeby dokładnie go rozprowadzić. Po nałożeniu przecierasz deskę dobrą mikrofibrą.
n
nawrot12
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2010, 12:57
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nawrot12 »

Cześć

Mam następujące pytanie.
Czy jest sens inwestować w rękawicę i ręcznik z mikrofibry Meguiars'a czy wystarczy kupić coś tańszego? Czy te Meguiars'a rzeczywiście są lepsze?

Pozdrawiam
Nawrot12
Obrazek
Sprzedam]
Nowe chlapacze i dywaniki materiałowe do Polo 6R
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Wychodząc z inicjatywą proponuje założenie (podpięcie) tematu o kosmetyce naszych aut.
Czyli krótko i na temat : czym i jak dbać o nasze auto.
Zapraszam do konstruktywnych wypowiedzi

Zacznę od tego że odkopałem temat o ścierkach

Doskonały zestaw ścierek z mikrofibry niezbędny przy pielęgnacji samochodu.
Składa się z trzech ściereczek:

* do lakieru,
* szyb,
* kokpitu.

Każda z nich posiada specjalną strukturę, aby jak najlepiej pielęgnować powierzchnie do których są przeznaczone. Każda ze ściereczek została wyraźnie oznaczona, po to, aby używając ich, osiągnąć jak najlepszy efekt. Używanie ściereczek ułatwiają naszyte kieszonki w które wprowadza się dłoń i wygodnie pielęgnuję wybraną powierzchnię.

Zestaw zawiera trzy ściereczki z mikrofibry:

* LACK - do polerowania lakieru po aplikacji wosków i preparatów polerskich. Bardzo miękka i delikatna mikrofibra o krótkim włosiu. Nadaje perfekcyjny połysk powierzchni lakierowanej.

* GLAS - do polerowania szyb i szkła. Mikrofibra bardzo gładka, nieco sztywniejsza w stosunku do mikrofibry do polerowania lakieru (LACK) oraz do czyszczenia wnętrza pojazdu (COCKPIT). Czyści i poleruje szyby bez pozostawiania smug i zacieków.

* COCKPIT - do czyszczenia i polerowania elementów plastikowych we wnętrzu pojazdu. Miękka mikrofibra i długim włosiu. Przypomina wyglądem ręcznik frote. Doskonale usuwa wszelkie zanieczyszczenia i wchłania kurz. Można używać suchej lub lekko wilgotnej.

Rozmiar ściereczek:

* długość: 40 cm,
* szerokość: 40 cm

Firma - Nigrin (cena 25zł)

Dobrze mieć do tego jakieś gąbki
ja polecam

Stella - Gąbka samochodowa z mikrofibry
- Czyści bez użycia detergentów, doskonała dla alergików.
- Specjalne, długie frędzle gwarantują skuteczne czyszczenie nawet tłustych zabrudzeń.
- Szorstka siateczka umożliwia dokładne usunięcie silnych zabrudzeń, zaschniętych plam i zacieków, nie rysując przy tym czyszczonej powierzchni.
- Duży rozmiar oraz ergonomiczny kształt gąbki zapewniają szybkie i wygodne mycie.
- Niezwykle chłonna.
- Bardzo szybko schnie po użyciu na mokro.
- Idealna do mycia i czyszczenia karoserii samochodowych, felg aluminiowych, reflektorów itp.

cena - około 16zł

lub jakąś rękawice (też mikrofibra)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Witam Serdecznie,

Postanowiłem podjąć ten topic, gdyż wyraźnie wzrosło zainteresowanie tematem"jak dbać o lakier"
Chociaż może nie jestem najodpowiedniejszą osobą na stworzenie tego tematu.
Chciałbym zawrzeć w tym temacie podstawowe zagadnienia-wyjaśnienia a propos terminologii oraz stworzyć coś na kształt Pytanie-Odpowiedź,

zapraszam do lektury, poniższy tekst jest własnością Łukasza z kosmetykaaut.pl

Firmy:

AG - AutoGlym
CG - Chemical Guys
CK - ClearKote
Colli - Collinite
DG - Duragloss
DJ - Dodo Juice
HoW - House of Wax
LC - Lake Country
Meg - Meguiars
PB - Poorboy's
SV - Swissvax
TW - Turtle Wax

PC7424 - Porter Cable Dual Action - polerka 6"
G110 - Meguiar's Dual Action - polerka (110V - wersja amerykańska)
G220 - Meguiar's Dual Action - polerka (230V - wersja europejska)
BP - Backing plate (tarcza z rzepem pod gąbkę)

Zwroty techniczne:

AIO - All In One - produkt typu "wszystko w jednym"<czyści, pielęgnuje, nabłyszcza>
Cleaner - jest zalecany do użycia przed aplikacją wosku gdyż odpowiednio przygotowuje (oczyszcza) lakier. Poleca się jego użycie aby oczyścić lakier z użytych wcześniej specyfików, które znajdują się jeszcze na lakierze.
Glinka - masa podobna do plasteliny służąca do oczyszczenia lakieru z przyspojonego brudu. Usuwa zabrudzenia niewidoczne ,,gołym okiem", nalot w postaci zanieczyszczeń przemysłowych i środowiskowych. Sprawia że lakier jest bardzo gładki. Musi być stosowana razem z preparatami nadającymi ,,poślizg" - lubrykantami.
IPA - Isopropyl Alcohol - przeważnie jest mieszany z wodą destylowaną i używany jako środek po polerowaniu celem sprawdzenia czy powierzchnia jest dobrze wypolerowana. Wyciąga wszystkie olejki i fillery, które pozostały po środkach polerskich dzięki czemu możemy przeprowadzić dokładną inspekcję lakieru.
LSP - Last Stage Protection / Last Step Product
Lubrykant - specjalistyczny środek do stosowania z glinką (,,pod glinkę"). Nadaje poślizg glince, wspomaga proces czyszczenia glinki, zapobiega porysowaniu lakieru przez glinkę. Rolę lubrykantu może też pełnić detailer lub woda z szamponem.
Mist & Wipe (M&W) - środki typu: psiknij i wytrzyj czyli np. quik detailery.
Odżywka/politura - środek, który służy do odżywienia lakieru, nadania mu głębokiego/mokrego połysku. Bardziej dodaje efektów wizualnych.
Sealant - przeważnie produkt syntetyczny (zwany też polimerem), w postaci płynnej. Polecany do zabezpieczenia auta na zimę. Daje dobrą ochronę i wygląd/blask.
Wosk - produkt na bazie składników naturalnych (popularnej carnauby).

Nazwy produktów:

#7 - Meguiar's Show Car Glaze
#16 - Meguiar's Professional Paste Wax
#21 - Meguiar's Synthetic Sealant 2.0
#26 - Meguiar's Yellow Wax
#80 - Meguiar's Speed Glaze
#81 - Meguiar's Hand Polish
#82 - Meguiar's Swirl Free Polish
#83 - Meguiar's Dual Action Cleaner/Polish
#84 - Meguiar's Compound Power Cleaner
#85 - Meguiar's Diamond Cut Compound 2.0
#86 - Meguiar's Cut & Polish Cream
#105 - Meguiar's Ultra Cut Compound
#205 - Meguiar's Ultra Finishing Polish
AG EGP - AutoGlym Extra Gloss Protection
AG HD (HDW) - AutoGlym High Definition Wax
AG PR - AutoGlym Paint Renovator
AG SRP - AutoGlym Super Resin Polish
AG UDS - AutoGlym Ultra Deep Shine
APC - All Purpose Cleaner (uniwersalny środek do mycia)
BH (PBH) - Poorboy's Black Hole
CB - Clay Bar
DA - Polerka Dual Action (mimośrodowa)
DC1 - Meguiar's Deep Crystal Step 1 Paint Cleaner
DC2 - Meguiar's Deep Crystal Step 2 Polish
DC3 - Meguiar's Deep Crystal Step 3 Carnauba Wax
Dodo Juice LP - Dodo Juice Lime Prime
GC - Gold Class
MF - Mikrofibra (Microfiber Towel)
NS (NSP) - Natural Shine (Natural Shine Protectant)
NXT (NXT 2.0) - Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0
QD - Quik Detailer
SSM - Meguiar's Supreme Shine Microfiber
SS (SSP) - Supreme Shine (Supreme Shine Protectant)
SV CF - Swissvax Cleaner Fluid
SX - Meguiar's SwirlX
UC - Meguiar's Ultimate Compound
UQD - Meguiar's Ultimate Quik Detailer
UQW - Meguiar's Ultimate Quik Wax
W4000 - Meguiar's W4000 Cut N' Shine Wool Pad
W5000 - Meguiar's Double Sided Wool Cutting Pad
W7006 - Meguiar's 6.5" Softbuff Foam Cutting Pad
W8006 - Meguiar's 6.5" Softbuff Foam Polishing Pad
W9006 - Meguiar's 6.5" Softbuff Foam Finishing Pad
W7207 - Meguiar's 7" SoftBuff 2.0 Cutting Pad
W8207 - Meguiar's 7" SoftBuff 2.0 Polishing Pad
W9207 - Meguiar's 7" SoftBuff 2.0 Finishing Pad
W7000 - Meguiar's 8" Softbuff Foam Cutting Pad
W8000 - Meguiar's 8" Softbuff Foam Polishing Pad
W9000 - Meguiar's 8" Softbuff Foam Finishing Pad
WM - Meguiar's Water Magnet
Zymol HD (HDC) - Zymol HD Cleanse
Zielony korek - 3M PERFECT-IT III Fast Cut PLUS 3M50417
Żółty korek - 3M PERFECT-IT III Extra Fine 3M80349
Niebieski korek - 3M PERFECT-IT III Ultrafina SE 3M50383

Pozdrawiam, :hello:

w miarę rozwoju tematów postaram się o rozwinięcie listy produktów i co z czym sie je;)



jutro zamierzam nudzić się w pracy także napisze jak przebiega cały proces począwszy od mycia poprzez korekt lakieru aż do nałożenia wosków, ;)



przedstawiam opis czynności i kolejność ich wykonywania przy procesie pielęgnacji lakieru:



ETAP I: PRZYGOTOWANIE LAKIERU PRZED JEGO KOREKTĄ

1-Mycie wstępne- najlepiej aktywną pianą pozostawić na około 5 minut wziąć pędzelek i trudno dostępne miejsca <np. emblemat VW w środku napisy> przeczyścić, po czym spłukać
2- mycie z użyciem szamponu, metodą na dwa wiadra- w jednym woda z szamponem w drugim czysta woda do płukania gąbki-myjemy na przemian gąbkę maczamy w szamponie myjemy dany element, płuczemy w czystej wodzie i znów do szamponu itp. Itd. Płukamy na koniec bardzo dokładnie
3. Glinowanie- potrzebna nam glinka plus lubrykant, istnieją glinki których można używać z czystą wodą, przelatujemy dokładnie całe auto

Co ma na celu glinowanie?
Glinowanie pozwala na dokładne oczyszczenie lakieru z soków drzew, twardych zanieczyszczeń, usuwa brud z rys i mikro rys, co znacznie ułatwia dalsze prace

4. zaleca się ponowne przemycie całego auta< ja przynajmniej tak robię>
Oraz dokładne osuszenie po myciu ręcznikami z MF bądź dobrej jakości irchą syntetyczną,

ETAP II: KOREKTA LAKIERU- POLEROWANIE

1. Dokładnie należy okleić elementy plastikowe, uszczelki przed możliwym zabrudzeniem pastą polerską,
2 Zaczynamy pracę z lakierem- wyznaczamy sobie jeden panel<element> np. maskę,
Korektę lakieru można przeprowadzić ręcznie< mozolna długa i nie satysfakcjonująca efektami praca> bądź maszynowo, za pomocą polerki rotacyjnej, oscylacyjno-orbitalnej<chyba tak to się zwie>, bądź maszyny cyclo <dwie głowice>
3 Na pierwszym panelu testujemy zestaw środku po których najlepiej przebiega korekta, czyli- moc pasty- na jakim padzie-jak długo jeżeli mamy już ustawiony optymalny zestaw można rozpocząć korektę całego samochodu, panel po panelu aż do skutku.
4 Po zakończeniu korekty najlepiej cleanerem przejechać całe autko, tak przygotowany lakier czeka teraz na nastepny etap- woskowanie

ETAP III WOSKOWANIE

1. Tutaj sprawa jest banalnie prosta, wybieramy jaki produkt będzie dla nas <naszego lakieru> najlepszy i na jakim wyglądzie nam zależy i na jakiej żywotności warstwy wosku/selantu.
2. Wosk bądź też selant nakładamy wg. Producenta, najlepiej aplikatorem <są gąbkowe, waflowe, z microfibry>, bądź też ręcznie czyli dłonią< woski twarde> po pewnym czasie <podanym przez producenta> polerujemy ręcznie miękką MF cały car aż do wypracowania powierzchni
3. Można nakładać kilka warstw wosku, należy wtedy pamiętać o odpowiednich odstępach czasowych w warstwowaniu,

4. Wosk można nakładać ręcznie bądź też maszynowo, ale tutaj już praca ręczna nie jest tak uciążliwa jak w porównaniu do korekty ręcznej lakieru

Można pominąć etap korekty lakieru jeżeli nie mamy na to czasu, środków, albo jedno drugie.
Należy jednak wtedy pamiętać że efekt będzie chwilowy, i że ostatni etap nie zamaskuje niedoskonałości powłoki lakierniczej. Po zejściu wosku, wszystko wróci do stanu przed.

tekst jest mojego autorstwa,

Pozdrawiam :buba:
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 8:15 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

UP. 1 post poprawiony.


EDIT: PYTANIA PROSZĘ KIEROWAĆ DO TEGO TEMATU

Proszę przy okazji modów o uświadamianie o tym temacie, jak i również przenoszenie pytań użytkowników do tego tematu i informowanie ich o tym,

wszystko będzie ładnie i czytelnie jeżeli pytania będą zadawane w jednym temacie,

Pozdrawiam Serdecznie
M
Murzynisko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 30 paź 2009, 10:27
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Murzynisko »

hej :)

to są dość duże rysy...aż widać metal...po prostu ktoś mi przeszorował drzwi...jest z 5 rys...widocznych...a na malowanie mnie nie stać :(
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dowiedz się gdzie w twojej okolicy jest mieszalnia lakierów, podjedz autem, żeby dorobił ci lakier do zaprawek, dostaniesz taki pojemniczek jak lakier do paznokci, dobrze wyczyść rysy, odtłuść i bardzo dokladnie pokryj je tą zaprawką nastepnie przydałoby się to spolerować, zależy czym, i zależy od tego jak dokładnie zrobisz zaprawki, ja zaprawki robie na mokro papierem 2,5tys później 3 zależy jaki lakier no i później polerka maszynowa, ;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No to ja zacznę od pytań.
Po ostatnim woskowaniu (wosk K2 Carnauba) woda zostawała na lakierze, nie spływała
Po ilu myciach wosk zejdzie ? bo chcę się pozbyć tego ****
jaki wosk byście polecali ? polerka mechaniczna na razie jest niemożliwa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Styling / Fotki aut”