witam posiadam poloweczke 92 r 1.3 kat 40 kw i co jakis czas mam te same problemy nawiew raz dziala raz nie ale sa to dluzsze okresy w miesiacach i drugi problem co jakis czas zaczyna mi sie gotowac plyn chlodniczy ,dodam ze auto stalo teraz z 4 miechy i zaczelem je uruchamiac wlasnie pare dni temu wszytsko szlo gladko male usterki pousuwane lecz potrzebuje pomocy fachowcow w tych 2 wyzej wymienionych problemach i moje pytanie czy mysliscie ze winny temu jest termostat i czy jesli go wymienie problemy znikna??
Wentylator chłodnicy działa jak osiągnie wyższe temperatury?
Jak nie to sprawdź czy węże chłodnicy są ciepłe jak się nagrzeje silnik (musi przewalić za 90 stopni), jak zimne to termostat nie działa.
A po za tym to 2 razy napisałeś o usterce, w 100 technicznych i w usterkach...
wentylator sie nie wlacza waz gorny goracy dolny zimny probowalem dzis odpowietrzyc tym bialym korkiem ale cos mi nie szlo oparzylem sie aby zamrnowalem sporo plynu i taki efekt
wczoraj wymieniałem termostat i było tak założyłem nowy który pierwszy raz otworzył się przy temperaturze ok 105 stopni i do tego momentu wiadomo dolny wąż od chłodnicy był zimny, i z nawiewu leciało tylko zimne powietrze, pewnie dlatego że woda do nagrzewnicy idzie z dużego obiegu. Woda się gotowała. Wentylator mi się nie włączył bo mam padnięty czujnik. Zgasiłem auto pozamykałem garaż odpaliłem znowu i termostat otwierał się już normalnie bo temperatura trzymała się na poziomie 90 stopni a z nawiewów leciało cieplutkie powietrze. Wiec jak wymienisz termostat będziesz miał problem z głowy
Pozwól że opowiem ci jak działa chłodzenie silnika w pololotach i innych autach.
Pod maską znajdują się dwa obiegi, jeden krótki no a drugi długi, za przełączenie między obiegami odpowiada termostat. Zakładamy że wszystkie rureczki, chłodnica, nagrzewnica są drożne. Płynu chłodzącego pod dostatkiem, brak powietrza (powietrze w porównaniu z płynem chłodzącym prawie nie przenosi ciepłą, z tego jest taki termin jak odpowietrzanie, odbywa się przez wypuszczenie powietrza z najwyżej położonego punktu instalacji, w polówkach jest nim nagrzewnica z korkiem za zaworze)
Krótki obieg: Termostat zamknięty (czyli wyłączony długi obieg). Płyn grzeje się w krótkim obiegu w skład którego wchodzi nagrzewnica od nawiewu aż do osiągnięcia ~90 stopni, odbywa się w dość krótkim czasie przy sprawnym termostacie. krótki obieg służy jedynie do nagrzania nam salonu przez nawiew. Jak osiągnie daną temperaturę zaczyna pracę termostat, pilnuje nam temperaturki w układzie, czyli nadmiar ciepła wypuszcza na chłodnicę (długi obieg), w przypadku jak chłodnica niema przepływu powietrza (na postoju na przykład) i temperatura osiąga ~100-110 stopni czujnik (z tego co zauważyłem każde auto ma swój zakres, niektórzy podają od 95) czujnik w chłodnicy daje sygnał do wentylatora że jest "Afryka" i trzeba pochuchać żeby spadła temperatura.
Jak masz uszkodzony termostat załóżmy zawsze zamknięty, to odbioru ciepła praktycznie nie ma, i gotuje się woda.
Jak zawsze otwarty, płyn chłodzący krąży w obu obiegach, silnik niedogrzany jest, z nawiewu leci letnie powietrze, i więcej paliwa pobiera silnik przez włączone ssanie (tu już dochodzi niebieski czujnik temperatury, dużo o tym było już pisane i tego nie poruszam).
Zdarzają się przypadki że nowy termostat nie działa tak jak powinien, więc na tym lepiej nie oszczędzać i kupić porządny.
Zdarzają się również problemy z pompą wody, słaby obieg wytwarza, ale to raczej sporadyczne przypadki, częściej na zewnątrz spuszcza płyn, ale tego się nie dzieje jak wymienia się rozrząd razem z pompą.
Mam nadzieję że wyjaśniłem zagadnienie chłodzenie silnika, i będziesz wiedział jak zdiagnozować usterkę.
no to jeszcze wytłumacz mi jedną rzecz skoro woda do nagrzewnicy idzie z małego obiegu to czego mi przy sprawnym termostacie ciepłe powietrze zaczęło lecieć dopiero jak otworzył mi się termostat??
Witaj.
Kolego sprawdź pompę wody. Objaw uszkodzonej pompy to brak cyrkulacji cieczy mimo gorącego silnika brak ogrzewania, sprawdzić najprościej. Może być jeszcze zapowietrzony układ, który powinien się sam odpowietrzyć po zagrzaniu płynu i otwarciu termostatu.
heh dzieki za wyczerpujaca odp a powiedzcie mi gdzie moge kupic dobry nowy badz uzywany termostat do mojego polo genesis 92r 1.3 kat 40 kw szukalem troche po necie ale bez efektow pozdro
myslalem ze bedzie problem z dostepnoscia w zwyklych sklepach .. kupilem wymienilem nawiew dalej nie dziala jak myslicie co moze byc powodem ? chcialem sprawdzic na pocztek bezpiecznik ale nie znalazlech ich nawet gdzie one sie znajduja?
Nie działa ale co nie grzeje czy wentylator nie uruchamia się?? Jeżeli wentylator działa tylko na 3 biegu do wymiany bezpiecznik termiczny. Jest przy weltylatorze.