[6n2] Polo 6n2 1.4 16V AUA - Olej silnikowy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
tmichewicz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:09
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Kontakt:

[6n2] Polo 6n2 1.4 16V AUA - Olej silnikowy

Post autor: tmichewicz »

Witam serdecznie.
Chciałbym prosić o pomoc w sprawie oleju silnikowego. Mam kilka istotnych pytań w tej sprawie - będę wdzięczny za odpowiedzi:)

Sprawa wygląda obecnie tak:
Filtry oleju od nowości zakładane firmy BOSH - kupowane w salonie wg katalogu.
Obecnie w samochodzie jest olej Castrol Magnatec 5W-40 C3 - kupiony w niemczech / podobno inny niż ten dostępny w polsce (lepszy?).
wg. rozpiski Castrol - powinno się używać Castrol Edge Sport 0W-40.
Przebieg to 41 800 km.
Olej zawsze regularnie wymieniam co 10 000km.

Zbliża się kolejna wymiana, chciałbym upewnić się co do słuszności wyboru oleju - na forum czytałem wiele wpisów o tym.
Wg. mechaników w salonie VW zalecają właśnie oleje castrol - takie również podobno fabrycznie są w nowych autach.

Wielu forumowiczów poleca Oleje MOTUL albo VALVOLINE.
Proszę o informacje - dlaczego właśnie te? Co charakteryzuje te oleje, że są polecane do tych silników który również mam?
Jeśli to świetny wybór - to jaki dokładnie olej kupić od tych producentów - mają wiele wariantów i nie wiem który będzie najlepszy.
Zauważyłem również, że te oleje są nieco droższe niż np. Castrole - ale to nie ma znaczenia, zależy mi na zakupie najlepszego oleju.

Będę wdzięczny za pomoc!

Pozdrawiam serdecznie!
VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 16V AUA
Rocznik: 2001
Wersja: 5D HighLine
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tutaj masz litanię na temat olejów różnych marek i inne cenne info:
p12.neostrada.pl/oleje.pdf

wiesz co do oleju to powinno się lać do tego silnika olej lekkobieżny 5W30 lub 5W40 oba syntetyki (dane z katalogu eTech), ale nie rzadszy (np. 0W choć nic złego nie powinno się dziać masz nówka silnik wg przebiegu*), co do Castrola to dużo ludzi miało z tym do czynienia i dużo też narzekało że szklanki grały przy tym oleju,
Co do opinii to poczytaj na necie, najpopularniejszy jest motul wg. opinii ludu.
Rozpiski producentów nie bierz tak do serca bo się niestety różnią od tych oryginalnych serwisowych.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
tmichewicz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:09
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Kontakt:

Post autor: tmichewicz »

Właśnie silnik chodzi dość głośno - jak jest zimny to wiadomo przez chwilkę nieźle stuka:)
ale ogólnie jest taki oddźwięk jak w "dieslach". podobno normalne - olej może pomóc?
VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 16V AUA
Rocznik: 2001
Wersja: 5D HighLine
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Jak taki maly przebieg rzeczywisty to lej 0W40 Taki jak seryjnie powinien byc lany.

Ja jezdzilem np od nowosci na 0W40 Mobilu potem pryz 150 przeszedlem na 5W40 Motula i nie dawno poworcilem przy 190 tys na mobilia 0W40 bo na motulu silnik glosniej pracowal i nie widzialem roznicy na wskaznikach oleju ktore mam.

Castrol jest zalecany przez producenta i najlepiej lej Castrola nadal jak juz jezdzil bo ten olej pozostawia nagary wieksze niz inne oleje. No chyba ze zainwestujesz w Valvoline lub liqui Moly czy jakos tak :P I mozesz lac 0W40 jak Producent zaleca
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Ja również polecę olej Valvoline. Jest on trochę droższy od takiego Mobila, ale jakość w tym wypadku ma znaczenie. Przesiadłem się w swoim poprzednim samochodzie z Mobila na Valvoline i wyraźnie było słychać poprawę pracy. Auto stare, bo Mercedes W201, więc tym bardziej było słychać różnice. To czy wlejesz 0W40 czy 5W30 to właściwie zmieni tylko ilość wydanych na olej pieniędzy.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote="TOFIK_6n2"]Castrola nadal jak juz jezdzil bo ten olej pozostawia nagary wieksze niz inne oleje[/quote]
skąd ta informacja?

jest o niebo lepszy castrol magnatec plus czy jakos tak, od mobila 1,
ale tak czy siak najlepiej to kupować takie oleje w 1litrowych opakowaniach, niestety w Polsce już tak jest że co popularne to ma milion podrubek, w co drugim sklepie motoryzacyjnym znajdziecie odstepstwa od produktów oryginalnych, przy catrolu to nagminne braki homologacyjnych naklejek oraz butelki kształtem odbiegające od oryginalnego magnateca, a pasujące do starszych opakowań castrola, Mobil 1 dziwnym trafem ma rozrzut cenowy od 75zł do 110zł za 4 litry, to samo z castrolem, także kto szuka dobrego oleju jak najtaniej to sie przejedzie, ot tyle na temat;)
Awatar użytkownika
tmichewicz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:09
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Kontakt:

Post autor: tmichewicz »

Panowie,
Dobór oleju to temat czysto techniczny - więc możemy go pokazać za pomocą liczb.
Moim zdaniem nie ma tu miejsca na odczucia i własne sugestie.

Poniżej tabela z kilkoma olejami - które są najbardziej dostępne i polecane (pomijam inne dziwne wynalazki) - ewentualnie można dorzucić do zestawienia coś z koncernu Liqui Moly - ale akurat tam cena zabija wszystkie inne pozycje ( mówię oczywiście o oryginalnym produkcie).

Obrazek


Rozumiem, że wyniki lepkości powinny być jak największe.
Temperatura płynięcia (zachowania właściwości oleju w mrozie) również powinna być jak największa [tzn. największy minus].

Sortowanie:
http://www.michewicz.pl/oleje.png

więc:
1.Mobil 1 Super 3000 X1 5W-40
2.Motul 8100 X-Clean 5W-40
3.Motul 8100 X-Cess 5W-40
4.Mobil 1 New Life 0W-40
reszte pomijamy

Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu jeśli źle rozumiem:)
VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 16V AUA
Rocznik: 2001
Wersja: 5D HighLine
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote="tmichewicz"]
[...]Obecnie w samochodzie jest olej Castrol Magnatec 5W-40 C3 [...]
[/quote]
Czyżby oznaczenie C3 dotyczyło oleju do diesla z filtrem cząstek stałych?

W dzisiejszych czasach jeśli olej spełnia normy ACEA A3/B3/B4 nadaje się do benzyn i diesli. Oleje dedykowane do diesli mają ponadto m. in. dodatki wiążące cząsteczki sadzy ze spalin itp.
[quote="tmichewicz"]
Olej zawsze regularnie wymieniam co 10 000km.
[/quote]
Można spoko co 15 tys. syntetyk po 10 tys. nie jest jeszcze przepracowany, ale na pewno nie zaszkodzi jeśli nie szkoda ci kasy.


Ogólnie rzecz biorąc zdaje się każdy syntetyk spełnia najwyższe normy ACEA A3 odnośnie silników benzynowych oraz B3/B4 odnośnie diesli. Dodatkowo warto wlać olej ze specyfikacją oleju lekkobieżnego spełniającego normy VW 502.00 w twoim przypadku. Uważam że nie ma potrzeby lać oleju LL (long life) norma VW 503.00 tym bardziej że często wymieniasz, lub oleju wyższej normy do silników doładowanych VW 503.01.
Pytanie który wybrać, kwestia ceny lub gustu. Osobiście jeżdżę na Mobilu1 0W40 wcześniej lałem z powodzeniem Mobil1 5W50 i oczywiście mogę polecić ci powyższe pozycje, może i są oleje lepsze i droższe jednak w moim mniemaniu to chwyt reklamowy np. w przypadku Magnateca że przywiera jak magnes czy coś ; - ).
Pzdr.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

to chwyt reklamowy np. w przypadku Magnateca że przywiera jak magnes czy coś ; - ).
nareszcie ktoś poza mną to zauważył, ja w ogóle nie cenię oliwek castrola,
może przez to że stukają zawory/szklanki jak głupie na tym oleju.
Ale reklama robi swoje bardzo dużo ludzi leje ten chłam do swoich samochodów.
Sprawa prywatna :grin:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Mam w Polo żony ten silnik (AUA) i zalałem Motul Synergie 6100 10W40 . Silnik chodzi równo i cicho. Bańka 5l 95zł + filtr oleju 28zł, 14zł wymiana oleju (odessanie starego i zalanie nowym)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

turzol
i to jest prawidłowy olej jaki zalałeś, bo widze ze za nie długo ludzie tutaj bedą zalewac silniki jak tofik 0W40 co jest dla mnie absolutnym bezzsensem, i jeszcze przy takim przebiegu...
rat4
każdy olej taki sie może trafić, przy kupnie sprawdza się oryginalnośc opakowania, data produkcji i oczywiście cena! a stukać ci może po tym jak wczesniej miales do dupy olej, i castrol, bądx inny np. motul <tak samo by zadziałał> przeczyścił nagar bo ma iwęcej uszlachetniaczy i temu ci zaczeło wszystko latac, trza wtedy jeszcze raz wymienić olej i tyle
a obrażanie kupujących ten olej za to że na castrolu coś tam stuka u Ciebie w silniku to nie powód do obrażania, chłam to może ty kupiłeś przy granicy za 60zł za 4 litry i wciskasz teraz kit...

łech ale sie zdenerwował,

pozdrawiam
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Tak szczerze mówiąc to tak rozkminiamy jakby to miał być olej do Ferrari V8, gdzie faktycznie ma tak bardzo znaczenie na czym pracuje silnik.

Jeśli będzie to olej markowy i o parametrach zalecanych przez producenta w dodatku wymieniony zgodnie z zaleceniami to nie będzie żadnych problemów z użytkowaniem silnika. Drobne różnice w lepkości czy płynności nas praktycznie nie dotyczą.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote="damianese"]jak tofik 0W40 co jest dla mnie absolutnym bezzsensem, i jeszcze przy takim przebiegu...[/quote]


Czemu tak twierdzisz ? Olej 0W40 jaki by niebyl pozostawia najmniejszy syf ma najlepsze płukanie . Jesli auto nie bierze oleju pryz takim przebiegu i pracuje ladnie jaki jest sens lac mu gestrzy olej ? A juz wogole absurd dla mnie lac polsyntetyka jak na syntetyku jest wszystko OK.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

diamanese nie denerwuj się, aby nie otrzymywać takich komentów to specjalnie napisałem wyraźnie że to sprawa prywatna co za tym idzie nie krytykuję nikogo, no ale niestety nie zadziałało...nie chciałem nikogo urazić,
każdy dba o samochód tak jak chce.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

ja zalałem 10W40 ponieważ nie miałem informacji jaki olej lał poprzedni właściciel.
Po przejechaniu 5tys km i nie stwierdzeniu ubytków w oleju zalewam 5W40 Motula czyli syntetyk.
Tak mi poradził mój znajomy mechanik, który pracował przez lata w ASO VW/Audi i akurat jego wiedzy nie będę kwestionował bo chłop zna sie na rzeczy


a tak btw ciekawy link
http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542, ... ikowi.html
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2010, 21:12 przez turzol, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”