pasek klinowy pisk

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mazzoll
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 wrz 2010, 9:16

pasek klinowy pisk

Post autor: mazzoll »

Witam


Szukam paska klinowego do swojego POLO. Mam polo 1990 - 1994, Pretty, silnik 1.3, benzyna.
Piszczy mi pasek klinowy, a nie mam mozliwosci juz bardziej go napiac, poniewaz napiety jest na max i jestem pewien, ze piszczy to pasek.
Pomyslalem aby wstawic jakis krotszy pasek, ale nie moge takiego dostac. Moze ktos z Panstwa orientuje sie od jakiego modelu innego auta, pasek pasowac bedzie do mojego POLO, tak by byl odrobine krotszy.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
:-)


--
Pozdrawiam,
Adam.

gg: 4225569
skype: mazzoll
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

jesteś 100% pewien ze pasek? przy max napięciu nie może piszczeć ...mi to bardziej wygląda na łożyska alternatora...
podaj jaki masz silnik to coś poszukamy. tak na szybko np. do AAV ją dwa rodzaje pasków: 675 i 710 mm. do AAU jest tylko 710. do 3f 675.
m
mazzoll
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 wrz 2010, 9:16

Post autor: mazzoll »

Witam


Jestem pewien, ze to pasek, mam juz wyrobione kolka, i nie moge bardziej napiac paska. Tak jak jest teraz napiety, jest na styk, lub prawie na styk i dlatego piszczy. Moge go odrobine jeszcze napiac, przestaje piszczec ale po jakims czasie, znowu zaczyna piszczec. Mysle, ze jak bym dal pasek krotszy np. o 5cm, bedzie dobrze.
(Problem w moim p_o_l_o powtarza sie juz od moze 2 lat ... ale wreszcie postanowilem sie z tym uporac.)

Powiem szczerze ze nie znam dokladnie oznaczenia swojego silnika; to co wyczytalem z dowodu (starego): nr silnika: NZ084058, pojemnosc silnika: 1272. - czy to wystarczy?

:-)


--
Pozdrawiam,
Adam.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Silnik NZ pierwsze litery z nr silnika oznaczaja jego model
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

do nz powinien być pasek 675mm, 10mm szerokości. może w motoryzacyjnym ci dobiorą odpowiednio krótszy, bo tak na szybko szukając w golfach 2 najkrótszy pasek to właśnie 675mm, ibizach 710mm.
m
mazzoll
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 wrz 2010, 9:16

Post autor: mazzoll »

Witam


Oznaczenia paska, ktory obecnie chodzi u mnie w Polo: 6308MC 11.9 x 710La.
Tak j/w szukam odrobine krotszego, ktory bedzie pasowal do mojego Polo.
Z gory dziekuje.
R
Romuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 kwie 2009, 23:02

Post autor: Romuss »

W/g mnie to pewnie szukać trzeba winy w szerokosci a nie długosci paska.Mialem podobny problem ,okazało sie że wepchneli mi nieco węższy pasek..
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

jak piszczy to daj krople oleju na pasek jak przestanie tzn że pasek jest twardy i nadaje się do wymiany
m
mazzoll
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 wrz 2010, 9:16

Post autor: mazzoll »

Witam


Pomyslalem, ze moze mam zly pasek wstawiony.
"
/.../ tak na szybko np. do AAV ją dwa rodzaje pasków: 675 i 710 mm. do AAU jest tylko 710. do 3f 675. /.../
"

Pasek w moim Polo napiety jest maksymalnie i piszczy, wiec moze gdyby wstawic pasek dlogosci 675 (o ile da sie) bedzie ok. Jak myslicie? Moze faktycznie, ktos wczesniej w moim polo, nie za mojej kadencji, wstawil za długi pasek (710) i tak juz zostalo.
Prosze o opinie :-)

--
Pozdrawiam,
Adam.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

mazzoll, pewnie że możesz założyć pasek 675...
Awatar użytkownika
Bercik
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 16 lis 2008, 14:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Bercik »

Jak masz wyrobione koła pasowe, to problem nie ustąpi do momentu kiedy wymienisz koła na alternatorze i na wale na nowe.
Miałem ten sam problem, tylko ze w moim przypadku cieło notorycznie paski. Potrafiłem wymieniać 2 - 3 w miesiącu. Po wymianie kół problem znikł.
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Tak jak pisze Bercik wymień koła pasowe bo nawet nowy pasek przy zużytych kołach nie będzie się klinował. ew. możesz spróbować przyjrzeć się które koło ma poślizg i wymienić tylko jedno, ale to tylko tak piszę jeśli będzie Ci się chciało eksperymentować.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
m
mazzoll
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 wrz 2010, 9:16

Post autor: mazzoll »

Witam


Dziekuje za odpowiedzi.
Czy w sklepie samochodowym dostane kolo pasowe do alternatora? Gdzie najlepiej znalesc takie kolo - szrot? Wydaje mi sie, ze, prawdopodobnie bedzie to wina kola na alternatorze. Mysle wiec wymienic kolo na alternatorze oraz pasek klinowy.
Prosze o informacje (link) gdzie moge dostac takie kolo (z regoly ludzie sprzedaja calosc z alternatorem).
Z gory dziekuje za informacje.
:-)


--
Pozdrawiam,
Adam, mazzoll.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Zaloz szerszy pasek
Obrazek
m
mazzoll
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 wrz 2010, 9:16

Post autor: mazzoll »

Witam


Do Polo wstawilem pasek klinowy GATES 6608ES, rozmiar - 13x700 (orginalnie do mojego Polo powinien byc 11.9x710).
Pasek pasuje idealnie na dlugosc i szerokosc. Po napieciu paska mam wolna polowe regolacji alternatora :-)
W/w pasek nie ma zabkow - jest plaski, sciety pod katem (stozkowaty), jednak wydaje mi sie, ze brak zabkow w niczym nie przeszkadza.
Pasek dziala poprawnie, oczywiscie poslizg paska znikl - i co za tym idzie - denerwujacy pisk, rowniez.
Jeszcze raz dziekuje za wskazowki :-)


--
Pozdrawiam,
Adam, mazzoll.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”