POLO 1.4 AEX chyba padł termostat ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
knmp
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2009, 18:08
Lokalizacja: Malbork

POLO 1.4 AEX chyba padł termostat ?

Post autor: knmp »

Witam Panowie

Właśnie wróciłem z "fajnej" wyprawy do lasu... w drodze powrotnej zapaliła się lampka od wody i wstaznik na 110stC, szybko sprawdziłem chłodnica zimna rury do niej też... dojechałem na właczonym ogrzewaniu... Panowie gdzie znajdę instrukcję wymiany termostatu ? Czy ciezko się do niego dostać ?

Druga sprawa, od pewnego czasu mam powolny wyciek płynu chłodniczego spod obudowy przykręconej do silnika, z niej wychodzą węże do chłodnicy... płyn wysącza się po silniku, widzę że załatwię te dwie sprawy za jedną robotą tylko pytanie czy jest tam jakas uszczelka pod tą obudową i czy jest ona wymienialna, czy muszę jednak kupić całą obudowę ?

Dzięki wielkie !
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Chłopie było milion razy! Do wymiany termostat razem z obudową. Opis jak zmienić termostat znajdziesz w książce Sam Naprawiam jak i na forum. Następnym razem będzie kartka za brak użycia opcji szukaj!
Awatar użytkownika
knmp
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2009, 18:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: knmp »

No ok poszukałem, pytanie tylko dlaczego trzeba wymienić całą obudowę, termostat jak widzę wymieniany jest poprzez odkrecenie krocca, czy chodzi o ten wyciek? Dlatego konieczna jest wymiana całości ?

W poście

viewtopic.php?f=13&t=8368&hilit=termostat+aex

Na rys obrazujacym budowę obwodu chłodzenia widać uszczelkę nr 15 pod obudową,czy nie wystraczy ja tylko wymienic, czy coś w tej obudowie peka ?
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

Króciec najlepiej wymienic razem z termostatem bo często jest on właśnie pęknięty, nie jest to duzy koszt (ja kupowałem za około 20 zł) a robota i tak ta sama przy wymianie termostatu. U mnie właśnie nie uszkodzony termostat a jego obudowa była przyczyną przegrzewania auta ;)


Temat zamykam, wielokrotnie przerabiany na forum. Proszę wypowiadać się w istniejących tematach.


bleah1986
Zablokowany

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”