Nie chce zapalić.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
Dorota
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 26 sie 2009, 15:17

Nie chce zapalić.

Post autor: Dorota »

Proszę o pomoc.Miesiąc temu kupiłam polówkę z 93r 1.4d.Wczoraj chciałam odpalić autko a tu głucha cisza kontrolki się palą a nie chce zapalić. Co to może być? :angry:
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Witam. Kręci rozrusznik a nie chce zapalić czy w ogóle nie kręci ? może aku się rozładował ? kontrolki nie przygasają ? próbowałaś na popych zapalić ? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

tak jak wyżej :!:
jak długo stało auto :?:
jak długo kreciłeś :?: jeśli kręciłeś rozrusznikiem :?:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
s
sito79
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 19 sie 2009, 9:47
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Post autor: sito79 »

Jest to zwykły klekot, więc jeśli rozrusznik kręci, to:
-czy masz w zbiorniku ropkę, tzn dostateczną ilość, nie jakieś opary 2-3 litry. uzupełnij przynajmniej o 5 litrów ilość paliwa w zbiorniku.
-jeśli te gumowe wężyki odpowietrzające wtryski są luźne, to mogło dojść do spłynięcia znacznej ilości paliwa z pompy oraz filtra, spowrotem do zbiornika, układ wtryskowy zapowietrzył się i teraz nijak nie może zassać paliwa ze zbiornika.
Trzeba zalać ropą filtr i próbować kręcić rozrusznikiem, może zagada i wymienić wężyki na nowe koszt około 4zł za metr(potrzeba około 70-80cm).
-mógł się uszkodzić elektrozaworek w pompie wtryskowej, odcinający dopływ paliwa, lub może nie dochodzić do niego prąd.
Przekręć kluczyk zapalając kontrolki i ściągnij przewód z elektrozaworka, jeśli słychać tykanie przy ściąganiu i zakładaniu przewodu, to raczej jest sprawny.
-mógł uszkodzić się przekaźnik świec żarowych, nie daje prądu na świece i mogą być problemy z rozruchem.
-mogą być uszkodzone świece żarowe
-mógł zerwać się pasek napędzający pompę wtryskowa lub pasek rozrządu (mało prawdopodobne ale możliwe)
Jeśli rozrusznik nie kręci, to:
-naładuj akumulator
-skontaktój się z elektrykiem samochodowym
Diesel motor Bioester POWER
D
Dorota
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 26 sie 2009, 15:17

Post autor: Dorota »

Wogóle nie chce zapalić,a na popych pali i aku w pełni naładowany.Pod maską od strony kierowcy jest jak by to nazwać taki przekażnik i jak prubuje zapalić to owy przekaznik wydaje dziwny dzwięk przypominający pisk,zgrzyt.Dodam że ten przekaznik jak go nazwałam jest nowo zakupiony.

-- Śro Sie 26, 2009 8:43 pm --

A może stacyjka nawaliła? Jakiś czas temu miałam podobną sytuacje poruszałam kabelkami pod stacyjką i zapalił niestety tym razem się nie udało był zamontowany imobilajzer który poprzedni właściciel odłączył.
s
sito79
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 19 sie 2009, 9:47
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Post autor: sito79 »

To jest właśnie przekaźnik świec żarowych o którym wspomniałem wyżej.
Wyjmij go z kostki i sprawdź, czy styki w kostce nie są skorodowane, jeśli tak, to oczyść je, usuń zielony nalot.
Diesel motor Bioester POWER
D
Dorota
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 26 sie 2009, 15:17

Post autor: Dorota »

Dzięki za podpowiedz jutro się odezwę czy to coś dało.

-- Czw Sie 27, 2009 6:23 pm --

Styki w kostce wyczyściłam i nic to nie dało chyba coś w rozruszniku bo jak przekręcam kluczyk by go odpalić to coś tam strzela.
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

Witam jak przekręcam kluczyk to pompa nie załancza się i mam kłopot z odpaleniem , już wcześniej zauważyłem ze nie zawsze załancza po przekręceniu stacyjki co to może być ?

kostka przy stacyjce się pierdzieli czy jakiś przekaźnik nie zawsze załancza?
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

BartekpoloGT, i jedno i drugie może być. przewody kostki stacyjki odpowiedzialnej za pompę są też podłączone do "jeża" w kolektorze i cewki zapłonowej. Możesz tak kostkę sprawdzić: załącz zapłon (musisz trafić na ten moment, w którym po przekręceniu pompa się nie załączy), odpinasz wtyczkę cewki zapłonowej, mierzysz napięcie między przewodem czarnym i brązowym. Powinno się pojawić 12V lub -12V (zależy jak podłączysz końcówki miernika). Jak nie ma tam napięcia to kostka stacyjki do wymiany. Jak jest napięcie to przekaźnik. Jak zrobisz to napisz co sie działo. ;)
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Jeżeli była by to stacyjka to by nie odpalił na pycha.
Przede wszystkim jeśli masz polo w dieslu to sprawdź czy nie jest zapowietrzony!, jest to ich główna wada. Mi brał powietrza przy filtrze paliwa.
Co do węży odprowadzających to nie jest prawdą że jak Ci z nich idzie paliwo to się zapowietrzy przez to, sprawdziłem na swojej skórze.
Jeśli chcesz sprawdzić czy to stacyjka to prowdzisz do pompy od aka +, tylko w jedno miejsce go podepniesz. Wtedy spróbuj odpalić. Ja miałem taki przypadek że przekaźnik pstrykał ale ałto nie odpalało.
Jest jeszcze opcja z paskiem, ale mało prawdopodobna skoro Ci odpalał.
Opisz dokładniej co i jak, bo to co podałaś to jakieś szczątkowe info jest.
pozdro
Brzoza
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2010, 10:28 przez Brzeziak_, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Wojt@s
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:11
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wojt@s »

Zobacz czy w ogóle dochodzi prąd na elektrozawór paliwa w pompie wtryskowej ?? od tyłu pompy masz przewodzik jeden kolor brązowego , bez tego nie odpalisz klekota. Jak masz pompkę ręczną przy okazji podpompuj i sprawdź miernikiem czy grzeje świeczki .
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

/Chłopaki ja mam u mnie 1.3 GT ;) i jak wyciągne kostke z aparatu zapłonowego to pompa zapompuje a jak przez stacyjkę to nie ma takiej mozliwości. , więc co to szwankuje ?
http] -->> Moje Polo
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”