Jak sprawdzić czy poloweczka posiada czujnik deszczu, gdzie się on znajduje?, czy to że na pierwszym trybie wycieraczek one raz działają szybciej czy wolniej jest informacją, że posiada on czujnik, czy coś się popsuło??
W lusterku wstecznym wewnętrznym w miejscu gdzie jest przyczepione do szyby od zewnątrz jak się spojrzy to widać takie oczko to jest czujnik deszczu,
ewentualnie jak masz polozenie przełącznika wycieraczek
na 0 to wyłączone
na 1 to jak nie pada to też wyłączone ale jak dobrze pamiętam to 1raz machnie wycieraczkami a jak zacznie padać to startuje
na 2 cały czas wolno
na 3 cały czas szybko
z tego co wiem to po wylaczeniu zapłonu czujnik się dezaktywuje i trzeba ponownie go włączyć przełącznik na 0 i spowrotem na 1
jeśli działają raz szybciej raz wolniej to chyba masz czujnik ale to w czasie deszczu? bo jak nie pada to tak jakby wyłączone były.
już odkryłem, że mam czujnik, taką regulację też mam, ale czy jesteś w stanie mi wyjaśnić jak z niej korzystać?, jak na razie to jest to dla mnie czarną magią, której nie należy ruszać
z pozycji 0 wlacznika wycieraczek dajesz na pozycje jedną wyżej a ta regulacja im wyżej(w prawa stronę) tym mniejsza ilość deszczu będzie zbierać(częściej będą pracowały wycieraczki).Ja osobiście zawsze mam na najmniejszej czułości czyli maksymalnie w lewo.I tak jak już było wspomniane,po każdym wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu trzeba wziąć na pozycje 0 wycieraczek i jeszcze raz na pierwszą.
A jesli sie nie ma oczka w lusterku wstecznym a ma sie ten potencjometr na prawej dzwigni to by znacylo ze to jest czasowy wlacznik wycieraczek? tzn regualtor czestotliwosci. U mnie dzis przestslo to dzialc nie wiem czemu.
[quote=""cruz""]A jesli sie nie ma oczka w lusterku wstecznym a ma sie ten potencjometr na prawej dzwigni to by znacylo ze to jest czasowy wlacznik wycieraczek? tzn regualtor czestotliwosci. U mnie dzis przestslo to dzialc nie wiem czemu.[/quote]
Dokładnie. Ktoś na poczatku podał złą informacje ze jezeli ma sie ten potencjometr to ma sie czujnik deszczu.
Z tego co zaobserwowałem to działa on tylko na pierwszym biegu.
Chyba ze na 2 i 3 sa tak male roznice ze tego nie widac
Nie mam u siebie czujnika deszczu, ale mam taki przełącznik (nie potencjometr) na manetce kierunkowskazów, za pomocą którego ustawiam czas zwłoki działania wycieraczek.
(Mam na zbyciu taki przełącznik na części)
U mnie na lewej manetce od kierunkowskazu jest przelacznik (NIE POTENCJOMETR) od aktywacji tempomatu.
Na prawej dzwigni wycieraczek jest kilkustopniowy przelacznik, inaczej sie zachowuje. Ma 4 polozenia, a ten na lewej manetce ma tylko ON OFF.
Praca wycieraczek dziala czasowo tylko na stopniu dzwigni o 1 w góre. Potem jest LO i HIGH ale one są ze stalym czasem a nie zmiennym.
Faktycznie przedmowca zasugerowal, ze jak jest ten przelacznik od wycieraczek regulujacy czas, to ma sie czujnik deszczu, a to nie musi oznaczac ze ma sie czujnik deszczu. Prawda jest ze i w 1 i drugiej konfuguracji wystepuje ten sam przelacznik, z tym ze bez czujnika deszczu ustawia sie zwloke wlaczenia wycieraczki, a w opcji z czujnikiem deszczu ustawia sie CZULOSC. MAX w LEWO wycieraczka uruchomi sie dopiero, gdy duzo napada na szybe. Max w prawo czulosc jest najwieksza i wtedy moze sie wlczyc nawet jak kilka kropel ptasiego moczu spadna na powierzchnie szyby ,gdzi ejest sensor. W przypadku opcji bez czujnika w lewo max przelacznik oznacza rzadko, w prawo max oznacza krotkie zwloki odpalenia wycieraczki. mozna to porownac do czulosci czujnika deszczu, ale nie do konca, poniewaz w czujniku deszczu wycieraczki same dostosowuja predkosc do opadow, a czulosc nalezy rozumiec jako wrazliwosc na odpalenie wycieraczki.
Co do mojego problemu, to nie wiem dlaczego, ale juz znow dzialaja wycieraczki w trybie 1 ( potencjometr zwłoki). Nie wiem natomiast co bylo przyczyna "zamulenia" ich.