Czy tak działa gwint?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lysy_polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 paź 2009, 17:45

Czy tak działa gwint?

Post autor: lysy_polo »

Witam, założyłem gwint na samochód i skręciłem do połowy w górę i dalej już nie mogłem. Tak to wygląda:

Obrazek

Moim zdaniem coś tu jest nie tak. Pomóżcie mi bo nie wiem co mam z tym zrobić, czy reklamować czy co. Sprzedawca powiedział miprzez telefon że tak powinno być ale ja w to wątpie. Dodam jeszcze że auto jest sztywne jak beton. Wiadomo że gwint jest sztywny ale żeby aż tak?
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2010, 0:27 przez lysy_polo, łącznie zmieniany 1 raz.
P
Parówa
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Parówa »

a po co skręcasz go w górę? w dół daj to będzie bardziej miękko :) hmmm gwinty maja to do siebie że są twarde :)
Obrazek
l
lysy_polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 paź 2009, 17:45

Post autor: lysy_polo »

No tak tylko że jak go dam w dół to się obniży za bardzo. Chodzi mi o to czy tak powinna być ściśnięta sprężyna na dole. Nie wydaje mi się bo na przykładowym zdjęciu
Obrazek

jest podniesiony do połowy a sprężyny sie sa ściśnięte (tyle amortyzatory). Niech wypowiedzą się Ci, którzy mają do czynienia z takim zawieszeniem, bo nie wydaje mi się że tak to powinno wyglądać. A nie mogę wyzej podkręcić bo już nie chce iść dalej, za ciężko się kręci. Moim zdaniem coś jest zepsute.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

bo są dwie sprężyny
głowna górna
pomocnicza dolna
pomocniczą ściska się ile się da wtedy jest dużo niżej, można ją wywalić ale wtedy będzie niki beton :grin:
l
lysy_polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 paź 2009, 17:45

Post autor: lysy_polo »

Chyba na odwrót? jak ta na dole czyli pomocnicza jest bardziej ściśnięta tym auto idzie wyżej.
l
lysy_polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 paź 2009, 17:45

Post autor: lysy_polo »

Panowie, połowa forum śmiga na gwintach a jeszcze nikt mi nie odpowiedział na pytanie. Zadam je jeszcze raz: Czy jak podnoszę auto wyżej to sprężyna dolna powinna się ścisnąć(jak na 1 zdjeciu)? Co za tym idzie, czym wyzej auto stoi, tym jest sztywniejsze. Czy tak powinno byc? Prosze o odpowiedz bo nie wiem czy nie powiniennem reklamowac tego zawieszenia.
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

To logiczne ,ze im bardziej skrecasz gwint tym auto idzie wyżej i jest bardziej twardo, a wiec ta dolna sprężyna sie ściska, jak wolisz miec auto wysoko i chcesz zeby Ci skakało jak piłeczka to podkrecaj gwint, momi zdaniem lepiej dac troche nizej i jest bardziej miękko.
l
lysy_polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 paź 2009, 17:45

Post autor: lysy_polo »

Ok dzieki. W koncu jakas odpowiedz na temat :) Czyli rozumiem juz ze wszystko jest tak jak byc powinno. Poprostu zmylily mnie inne zdjecia gwintow, ktore byly skrecone do polowy a sprezyna nie byla tak scisnieta. Jesli jestem w bledzie niech ktos mnie poprawi.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

z tego co mi się wydaje, wysokość regulujesz tą środkową nakrętką między tymi dwoma sprężynami, a tej dolnej sprężynki pomocniczej nie musisz tak ściskać, wyregulujesz tą dużą sprężynę jak chcesz, w zależności od obniżenia jakie chcesz uzyskać i twardości, a przy tej małej sprężynie wystarczy, że tymi dwoma nakrętkami skontrujesz odpowiednio i odkręcać się nie będzie :) tak mi się przynajmniej wydaje :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
l
lysy_polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 paź 2009, 17:45

Post autor: lysy_polo »

Jest inaczej niż mówisz, to co jest pomiędzy sprężynami to nie jest nakrętka i nie można nią nic regulować. Łączy tylko te dwie sprężyny. A u was też jest tak, że im dacie auto wyżej tym jest bardziej sztywno?
Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

Post autor: Szakal »

ja bym wypie . . . . . . tą pomocniczą,na tej jednej bedzie twardziejszy zawias i bedzie nisko,no chyba ze kolega nisko nie chce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”