VAG itd

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bungee
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 02 kwie 2009, 10:23

VAG itd

Post autor: bungee »

Witam,
mam pytanie... otoz czeka mnie czyszczenie przepustnicy oraz jej adaptacja.. z tego co sie zorientowalem to za cene tej czynnosci mozna by sobie kupic odpowiedni kabelek, polaczyc poloweczke z komputerem i zrobic to wszystko samemu. W zwiazku z tym czy ktos obeznany w temacie moglby mi napisac jaki ten kabelek musze kupic? Patrzylem na allegro ale jest tego troche wiec sie gubie:P I drugie pytanie, czy kabelek bylby tylko do polowki czy moglbym go uzyc do innego auta? Mam jeszcze opla vectre b z 1998r i milo by bylo gdybym mogl jednym kabelkiem obsluzyc oba autka. Ze wzgledu ze w lapie nie mam portu szeregowego, dobrze by bylo aby kabelek byl pod usb (widzialem na allegro ze sa takie).
Prosilbym o rade, co zakupic.
Polo 6N 1996r 1.4 AEX
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

ja posiadam Polski VAG(kabel+program i jestem z niego zadowolony. Ale ma jedna wadę oryginalne oprogramowanie nie działa z sterownikiem magneto marelli. w tym przypadku muszę używać VAG-COM. Jakościowo dobry cena bardzo przystępna.
Natomiast nie wiem jak w przypadku vectry. Z tego co wiem opel nie bazuje na systemie OBD2 tylko na ALDL. I interface nie ma szans działania.
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

Inny kabel jest do Opla.
Mam taki sam silnik jak Ty i polecam zakup kabelka, zawsze się przydaje ;)
b
bungee
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 02 kwie 2009, 10:23

Post autor: bungee »

To jaki polecicie?
Ja znalazlem m.in. takie:
1. http://allegro.pl/item594477304_polski_ ... t_f_v.html
2. http://allegro.pl/item600541053_interfe ... b_kkl.html
?
I czy jak kupie ktorys z tych wyzej wymienionych (moze jakies inne polecicie?) to odrazu moge do auta podlaczac czy jeszce potrzebuje jakiegos adaptera, przejsciowki czy czegos podobnego?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Mam zwykly kabelek do vaga na com i pieknie sie laczy z golfem TDI oraz polo 6N AEF jak mialem astre G 1998 r to tez sie laczyl tylko ze tylko z silniiem a z innymi modulami juz nie. Mialem tez kabelek wlasnej produkcji do opla i ten sie laczyl ze wszytskim w oplu. Aha ople typu astra G i bliznica viki B przed i poliftowa maja OBD2 bo musza miec ( wymóg od 1996 roku) Nawet astry F mialy te od 1996r obd2. Fejsa mozna zrobic sobie samemu ale mozna tez kupic na alllegro. ceny rozmaite ale ja wziolem jedneg z tanszych na maxie i bez wtyczki obd2 by moc prelaczac na inne piny w oplu czy vagu. Jesli bedziesz chcial adaptacje robic przepustnicy to wystarczy taki kabelek jedynie musisz miec pelna wersje vaga.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Słuchaj kup sobie ten oryginalny, ja kupiłem kiedyś zwykły kabel taki w niebieskiej oprawce na allegro i powiem
że jakościowo to słabe jest, kilka razy musiałem lutować bo w środku się porozłączały te kabelki i nie działał.
Może jednak warto ten oryginalny masz tam licencję na program polski vag a w tych z allegro tylko sam kabel.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
medyk81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Bełchatów -> Łódź

Post autor: medyk81 »

A może:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl& ... prodid=170

ja mam od Viakena tylko do vag-a i nie mam z nim żadnych problemów.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

A i nie uzywamy polskiego vaga- szajs starszny i potrafi uwalic ni ejeden modul od bagow czy innych rzeczy. Jak juz to uzywamy vaga 311.2 najlepszy do diagnostyki vw bez cana czyli takich jak nasze polo.
b
bungee
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 02 kwie 2009, 10:23

Post autor: bungee »

[quote=""medyk81""]A może:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl& ... prodid=170

ja mam od Viakena tylko do vag-a i nie mam z nim żadnych problemów.[/quote]

ale tu widze ze chyba jest do portu szeregowego - a ja takiego w laptopie nie posiadam wiec sklaniam sie bardziej do http://allegro.pl/item594477304_polski_ ... t_f_v.html . Ewentualnie ten; http://allegro.pl/item600541053_interfe ... b_kkl.html . Bo do tego ostatniego musze sobie skads zalatwic oprogramowanie i wszystko powinno byc OK?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Z tym na usb moga byc problemy z konfiguracja i jego ogolna praca ale niektorym smiga bez problemu. Program i tak bedziesz musial sobie skombinowac- wystarczy zagadac do kogos z forum. Do kabla nie wolno im dodawac zadnych oprogramowan tak jak i nam na forum zamieszczac bo sa chronione prawami autorskimi. Zeby robic niektore rzeczy musisz miec vaga skrakowanego( pelna wersje) bo do niektorych opcji nie wejdziesz. Wiem ze kuzyn te zkupil taki kabelek na usb i na poczatku mialproblemy z konfiguracja zeby mu sie laczyl z autem ale zagadal z jakims znajomym i mu to wszytsko ustawil. Jednak nie mogl np zmienic przebiegu z jakis tam powodow choc pin ma.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Z tym na usb moga byc problemy z konfiguracja i jego ogolna praca ale niektorym smiga bez problemu
zgadzam się ale przy instalacji polskiego vaga jest osobny dokument napisany na temat poprawnej instalacji kabla pod usb, jak ktoś tego nie wykona może mieć problemy.
tutaj przykładowy plik instalacji kabla obd2 z wtyczką USB w systemie win
http://www.bartsoft.pl/instrukcje/int_vag_usb.pdf
civic r18a2/407 1,6 HDi
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

Ja mam coś takiego ;) http://www.motoallegro.pl/item604208947 ... t_f_v.html

Tak jak powiedział rat4 jest do tego instrukcja w sumie chyba nawet raczej czytelna dla kogoś kto się zabardzo "nie zna na komputerach" ;) Trzeba poprostu poprzestawiać numerację portów :)

Program spawuje się OK, nie ma żadnych problemów z współpracą z pojazdami typu golf III, polo 6N, cordoba, A4, A6. Można spokojnie wykonać adaptację, kasowanie błędów, sprawdzić różne pomiary np. ciśnień za które odpowiedzialny jest przepływomierz i różnych paru podstawowych rzeczy ... Polski VAG 2.5 nie jest idealny :mrgreen: dlatego też przetestowałem że z tym kabelkiem super współpracuje VAG COM 311.2 ;)
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

Czyli który polecacie ? Potrzebuję vag'a na usb - ten będzie odpowiedni ? http://www.motoallegro.pl/item604208947 ... t_f_v.html
potrzebuję konkretnie do skasowania airbaga, adaptacji immo do komputera silnika i generalnie do sprawdzenia czy nie ma jakiś błędów :) Oraz jeżeli jest opcja do zmiany przebiegu w zegarach, bo zmieniłem na zegary z Toledo i mam inny przebieg - co prawda mniejszy - ale chcę mieć wartość taką jaka była wcześniej :)

I jaki do tego soft ? vag 311.2 ? skąd go znaleźdz ? :)
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Do immo i szafy musi byc chyba vag tacho bo jak pinu nie masz to nici z tego.
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

to kij z tym imo :-) , pytanie czy do reszty - airbagi, adpatacja, jakieś błędy - to będzie dobre - http://www.motoallegro.pl/item604208947 ... t_f_v.html ?
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”