Czujniki temperatury

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Czujniki temperatury

Post autor: BartekpoloGT »

Witam przy króćcu wody są dwa czujniki jeden czarny drugi niebieski chciałbym się dowiedzieć do czego one dokładnie służą i czym sterują. jakie one mają za zadanie.
i co może się dziać jeżeli nie będzie jeden z nich poprawnie chodził. ?
Proszę o pomoc dzięki z góry.
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

niebieski ssania i temperatury silnika sygnał do kompa
niedogrzany silnik problemy przy rozruchu itp

czarny wskaźnik-sygnał na licznik
będzie kłamał we wskazaniach
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

a czy niebieski może mieć coś ze spalaniem z wiązane ?
bo zaś mi zaczoł duzo palić 10l. po mieście
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

może mieć będzie go na ssaniu trzymać a to wiadomo bogatsza mieszanka więc i spalanie większe
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

nie no ssanie mi sie wyłancza , obroty równe ma tylko jak zapale światła to falują a tak to równo chodzi i trzyma te 1 tys. sąda ok srawdzałem miernikiem znowu ale coś za dużo pali . i nie wiem co to może być .

słyszałem coś takiego że jeżeli silnik jest zimny to ten czujnik reguluje dawkę paliwa do jazdy ale to chyba ktoś bzdury gadał. czujnik położenia przepustnicy działa bo jak odłączę to silnik Gaśnie kopa ma bardzo ładnego bo zapierdacza 160.;) i jest to osiągalne na krótkim odcinku wiec jest git nic się nie dławi ani nic takiego nie wiem chyba ze moja noga jest zbyt ciężka a obwiniam autko. hehe
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

ten niebieski czujnik jest po to, żeby regulować mieszankę jak lambda jeszcze nie działa. Ona musi nabrać temperatury odpowiedniej do pracy, a jakby sterownik od razu brał od niej sygnał to by tylko głupich błędów nałapał. Na zimnym silniku(tak do ok. 65 stopni) mieszanka regulowana jest za pomocą właśnie niebieskiego czujnika bez udziału lambdy. Ta mieszanka jest trochę bogatsza, żeby szybciej nabrać temperatury i nie zgasnąć na jałowym. Kiedy już lambda się rozgrzeje a silnik będzie miał >65 stopni to mieszanka zależy głównie od lambdy, a czujnik tylko "dogląda" czy przypadkiem temperatura nie spada poniżej 65. Oczywiście, że niesprawny będzie powodował problemy także na ciepłym silniku. Najczęściej termistor w czujniku się przepala/przerywa. Wtedy rezystancja leci w nieskończoność i podlewa silnik paliwem, bo sterownik widzi za wysoką oporność i wyrzuca błąd. Tak pokrótce...
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

Aha rozumiem Dzięki ci wielkie ;) za ta wyczrpującą wypowiedz.
no odpala od kopa i ssanie sie włancza i wyłancza , nie kopci obroty ma równe wiec na moje wtedy jest ok dobrze myślę ?
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

dobrze piszesz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”