klimatronik coś nie tak...

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

m
matador
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 2010, 20:30

klimatronik coś nie tak...

Post autor: matador »

Witam szanowne grono.Mam pytanie związane z klimą,mam vw polor.2004 16vbęzyna i klimatronik od jakiegoś czasu gdy ustawie temp.23stopni to zamiast ciepłego powietrza leci zimne,ustawie więcej na 25st. to dopiero zaczyna cieplejsze poeietrze dmuchać dawniej na 22st.było ciepło.Jaka może być tego przyczyna?Cz może jest za mało gazu? Jak i gdzie to sprawdzić? Prosze o pomoc. Dzięki :oki:
s
scslawek
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 cze 2010, 9:01

Post autor: scslawek »

to znaczy że wszystko jest OK klimatronik to takie dziwne urządzenie które steruje nawiewami w aucie zależnie od temperatury panujące wewnątrz autka.TZN ustawisz np.25 stopni to zacznie ci grzać ale jak osiągnie pułap 25 stopni to będzie tą temperaturę utrzymywał i w końcu dojdzie do chłodzenia aby temperatura była stabilna.Także nie raz nawet można się lekko ochłodzić na długiej trasie jadąc w nocy w krótkim rękawku .Jednak jeśli dawno nie roniłeś przeglądu klimy to warto wymienić czynnik chłodzący gdyż wraz z wymianą czynnika następuje wymiana oleju smarującego układ sprężarki.
Pozdrawiam!!!!
m
matador
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 2010, 20:30

Post autor: matador »

[quote=""scslawek""]to znaczy że wszystko jest OK klimatronik to takie dziwne urządzenie które steruje nawiewami w aucie zależnie od temperatury panujące wewnątrz autka.TZN ustawisz np.25 stopni to zacznie ci grzać ale jak osiągnie pułap 25 stopni to będzie tą temperaturę utrzymywał i w końcu dojdzie do chłodzenia aby temperatura była stabilna.Także nie raz nawet można się lekko ochłodzić na długiej trasie jadąc w nocy w krótkim rękawku .Jednak jeśli dawno nie roniłeś przeglądu klimy to warto wymienić czynnik chłodzący gdyż wraz z wymianą czynnika następuje wymiana oleju smarującego układ sprężarki.
Pozdrawiam!!!![/quote]
A czy nie zależy to od silniczków krokowych,całe to sterowanie.Jeżeli kturyś z nich np.się zawiesza bo jak cofam na wstecznym i klima jest włączona to z dwuch kresek na wyświetlaczu wskakuje na trzy lub cztery kreski i mocniej dmucha. Czym to jest spowodowane?
Moim zdaniem nie powinno tak być.Pozdrawiam :wave: ,prosze o odpowiedź :beg:
s
scslawek
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 cze 2010, 9:01

Post autor: scslawek »

Jak cofasz na wstecznym zamyka się układ na wewnętrzny i dla tego ci wzrasta praca wentylatora.Niemieccy konstruktorzy tak wykombinowali abyś jadąc na wstecznym nie oddychał spalinami swego autka.Pozdrawiam.
A wzrost prędkości wentylatorów spowodowany jest zmianą parametrów klimy przez automatyczne zamknięcie obiegu.
m
matador
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 2010, 20:30

Post autor: matador »

Dzięki :oki: :piwo:
r
rudi9411
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 06 wrz 2010, 17:16

Post autor: rudi9411 »

Witam wszystkich Problem mojego autka polega na tym że nie ma ogrzewania Tzn węże dochodzące do nagrzewnicy są gorące temperatura silnika jest OK płynu nie ubywa, a mimo tego z nawiewów leci zimne powietrze (czasami na chwile się włącza ogrzewanie ale po chwili znika) :roll: Dodam że auto jest wyposażone w klimatronic .Bardzo będe wdzięczny za pomoc
pozdrawiam

Post przeniosłem.
Proszę tutaj ciągnąć temat dalej.
Cooyon.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”