[6n] Problem z regulacją kierownicy - nie działa blokada

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
agnes85
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 14 sie 2010, 21:31

[6n] Problem z regulacją kierownicy - nie działa blokada

Post autor: agnes85 »

Mam pytanko...od jakiegoś czasu miałam problem z kierownicą...przy gwałtownym skręciew kierownica samoczynnie się opuszczała, jednak podnosiłam dźwignię blokady regulacji i wyszystko wracało do nowmy, wczoraj przy parkowaniu sytuacja sie powtórzyła i moje poprzednie metody juz nie zadziałały. kierownica lata w górę i dół. Blokada wcale jej już nie trzyma, co robic? Sprawdzałam czy jest możliwość dostania się pod kieronicę od schowka...ale potrzebne są jakieś dziwaczne klucze...w kształcie "kwiatka"...czy w takiej sytuacji tylko mechanik? czy jest to bardzo kosztowna naprawa? Mam nadzieję, że to tylko usterka, kieronica podtrzymywana skręca w prawo i w lewo...jednak cała "lata" w góre i w dól.
Help :-)
p
pawnow
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19

Post autor: pawnow »

Nie wiem jak to dokładnie wygląda w Twoim polo, ale zazwyczaj na dźwigni blokującej kierownicę jest nakrętka którą się reguluje siłę zamknięcia. Jak zdejmiesz plastikową osłonę z kolumny to powinien być do niej dostęp. Jeżeli ją dokręcisz to kierownica powinna trzymać , ale znowu regulacja będzie ciężej chodziła. A ta śrubka "kwiatek" to będzie Torx albo Spline :)
d
dobry.chlopaq
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 29 paź 2010, 0:44
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dobry.chlopaq »

W moim przypadku oprócz dolnego mocowania odkręciła się nakrętka po lewej stornie kierownicy. Wtedy z śruba kontrująca z prawej strony kierownicy spadła z zabezpieczenia i mimo dokręcania - kierownica opadała po tygodniu znowu. Przy dokręcaniu warto pamiętać, że blokada musi być ustawiona w pozycji zamknięcia. Inaczej jak się ściśnie maksymalnie to nie da rady regulować kierownicy i zostanie tylko w jednym położeniu.
Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: Barbuletis »

[quote="agnes85"]kierownica lata w górę i dół. Blokada wcale jej już nie trzyma[/quote]
Udało się rozwiązać ten problem ? U mnie stało się dokładnie tak samo z tym że rozkręciłem osłony i widać że coś jest nie tak - problem nie tkwi w tym że słabo zaciska tylko coś wypadło / złamało się / zagięło i ogranicznik pozycji góra dół (taki sworzeń) nie jest przy krańcówkach wajchy tylko dalej. Udało mi się zablokować kierownicę w pozycji najniższej ale źle się tak jeździ.
Ma ktoś jakiś pomysł co się stało

10.09.2011r Znalazłem usterkę a mianowicie jest urwane jarzmo przekładni kierowniczej nie wiem czy da się ten element dokupić czy muszę całą przekładnię kupić ?

Oraz mam problem z odkręceniem śrub "zrywanych" gdyż nie ma czym złapać jedynie jakoś naciąć na śrubokręt lub rozwiercić ale kiepski dostęp.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
K
Kamil_INC
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 08 maja 2012, 7:01

Post autor: Kamil_INC »

Witam. Podpinam się pod temat. Mam dokładnie taką sama usterkę i żadnego pomysłu jak sobie z tym poradzić...
Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: Barbuletis »

Usterka usunięta okazał się zerwany wieszak, swoją drogą to chyba wada konstrukcyjna polówek albo ja trafiłem na taki egzemplarz.
Śruby nacinałem szlifierką precyzyjną :
Obrazek
Wieszak przed spawaniem:
Obrazek Obrazek Obrazek
Po spawaniu:
Obrazek Obrazek Obrazek
Zamontowany:
Obrazek
Użyłem zwyczajnych śrub żeby nie było problemu z odkręceniem w przyszłości:
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”