[6n2] Wymiana pierscieni???

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Alone
Początkujący
Początkujący
Posty: 153
Rejestracja: 20 maja 2009, 5:42
Lokalizacja: Krakoof

[6n2] Wymiana pierscieni???

Post autor: Alone »

Witam forumowiczów:) Mam pytanie do was a w szczególnosci posiadaczy silników 1.4 16V 75KM. Czy to prawda że w tych silnikach po około 150.000km wymienia sie pierscienie??? Słyszałem takie pogłoski już wiele razy ale czy to prawda??? Oczywiscie styl jazdy mówi za siebie ale ze przy tylu km i tylko pierscienie??? Czy jesli takie cos wystepuje w tych silnikach czy to sie tyczy 1.4 8V 60KM???
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

w każdym silniku po 150 tyś silnik zaczyna się sypać ale czy trzeba coś robić czego nie trzeba
wymiana pierścieni musi być czymś podparta?? kopci ci nie trzyma ciśnienia oleju lub coś tym podobnym
Awatar użytkownika
Alone
Początkujący
Początkujący
Posty: 153
Rejestracja: 20 maja 2009, 5:42
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Alone »

Pytam bo dzisiaj rozmawiałem z babką co sprzedawała polo 6n2 z takim silnikiem AUA i zna sie dobrze na motoryzacji (pracuje w sklepie z czesciami od kilku lat) i tak powiedziała że przy tych silnikach przy 150k Km trzeba wymienic pierscienie dlatego pytam Was. Niewidziałem na tym forum takiego tematu żeby ktos wymieniał pierscienie przy takim przbiegu, z resztą to nie jest duży przebieg, maluchem wiecej zrobiłem wiecej bez żadnego remontu. Kiedys wczesniej tez takie cos słyszałem ale nie brałem tego pod uwagę ale dzisiaj sie tym zainteresowałem.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Wymiana nie jest przymusem. Jak trzyma ciśnienie oleju i nie kopci to nic nie rób. Poza wymianą pierścieni pewnie by wymieniło się jeszcze panewki (jak pokazały kolor) i szklanki (jeżeli są wyjeżdżone) oraz w zależności od stopnia zużycia tłoki. Do tego pełen szlif wału korbowego i cylindrów. Wszystko zależy od tego jak całość wygląda.
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

ja bym się zapytał Pani czy wie co mówi..gdzie się znajdują i zadał pytanie zasadnicze czy ma tłoki ponadnominalne panewki tłoka wału itp czy chciała poprostu narazić cię na niepotrzebne koszty
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

Alone
zasadniczo: jakikolwiek silnik, jeśli zacznie brać olej, to na początku wymienia się uszczelniacze zaworowe. NIE ruszać pierścieni, póki nie ma się pewności że faktycznie się zużyły !!
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

na początku wymienia się uszczelniacze zaworowe
w 100% się z tobą zgadzam, a dodać trzeba że po kilkukrotnym przegrzaniu silnika (np uwalony termostat)
często siadają właśnie uszczelniacze, pierścionki to może przy 250-300 tyś albo i później,
trzebaby było kogoś tu zapytać kto może pochwalić się swoim przebiegiem w polo, wiem że Sidewinder miał dużo naśmigane
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Wojt@s
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:11
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wojt@s »

Sama wymiana pierścieni do starej zeszklonej gładzi to idiotyzm ....
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

[quote="rat4"]trzebaby było kogoś tu zapytać kto może pochwalić się swoim przebiegiem w polo[/quote]
nie trzeba daleko szukać :grin: mój 3f ma pół miliona, i z poważnych napraw to właśnie uszczelniacze robiłem. przed wymianą brał koło 5-7 litrów oleju na 15 tysięcy, po wymianie bierze litr, może półtora. zważywszy na instalację gazową to wynik w normie.

ps. pozdrawiam krety****a w czerwonym 6n (CWL 36 ** ) który dziś bokiem przez chodnik przeleciał (nie przejechał)
Awatar użytkownika
Alone
Początkujący
Początkujący
Posty: 153
Rejestracja: 20 maja 2009, 5:42
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Alone »

Chciałem tylko zapytac Was czy takie bujdy mają miejsce ale też mi sie wydawało że raczej to by było mało prawdopodobne żeby w normalnie urzytkowanym samochodzie po 150k Km była bezsensowna wymiana tylko pierscieni.[quote="Wojt@s"]Sama wymiana pierścieni do starej zeszklonej gładzi to idiotyzm ....[/quote]
Też tak myslałem bo marne szanse żeby sie ''przyjeły'' pierscienie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”