[6n2] Silnik diesla

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

[6n2] Silnik diesla

Post autor: paffcio »

Siemanko :)
Panie i Panowie wraz z moja kobita chcemy kupic 6N2 SDI by kobita miala czym dojezdzac do pracy :)

Powiedzcie mi co sadzicie o tym motorze, jak to sie spisuje, czy tez tak kłapie jak 1.4 TDI ?? jak z dynamika, daje rade ? mozna ten motor swoimi osiagami porownywac z moim 1.4 APQ w 6N ?

Moze ktos ma i jezdzi takim? Strasznie glosno wewnatrz czy 6n2 jest juz lepiej wygluszone ?

Interesuje mnie 6n2 z 2000 - 2001 roku...

Wszystkie podpowiedzi itp mile widziane :)
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

na zlocie slyszalem d4ri0 SDI'ka obok swojego, slychac ze to diesel, ale lepiej pracuje duzo od tdi, co do osiagow to nie wiem, diesle poza tym maja oslony pod silnik, wygluszona maske i sciane grodziową
b
bazyl1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:49
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: bazyl1987 »

Od ponad roku posiadam 6n2 SDI 64 Km, co do poziomu hałasu w środku jest przyzwoicie. Tak jak pisał kolega wyżej, od spodu jest słona, na masce jest "koc" ściana grodziowa także wygłuszona. Ze spokojem mogę powiedzieć ze do 120-130 km/h jest przyzwoicie do 90 km/h nawet bardzo przyjemnie. Co do osiągów, rakieta to nie jest, ale spokojnie 150 km/h można sobie jechać. Idealne auto do miasta i na krótkie trasy. Wszystkie niedociągnięcia i bolączki wynagradza jednak spalanie, moja dziewczyna jeździ bardzo dużo tym autkiem i także jeździ głownie do Pracy (około 25 km -30 km) jedzie kilka kilometrów po trasie i później wjeżdża do zakorkowanego Poznania. Na baku tzn. od pełnego do rezerwy jedzie jakieś 750-770 km, czyli 5 lub niecałe 5 litrów na 100 km. Ja z czystym sumieniem mogę polecić autko.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Trzeba się liczyć z tym że SDI to wolnossak, i raczej nie dorówna TDI.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

ja bym wolał TDI :mrgreen: Spalanie praktycznie identyczne, głośność w środku do przeżycia a frajda z jazdy bez porównania. Jedyny minus to wyższe koszta eksploatacji i ewe. napraw. Kwestia egzemplarza. Jak masz pewnego SDI to bierz żeby nie dokładać do napraw.
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

Też bym wziął SDI to 1.4 TDI chodzi lipnie grzechocze jak traktor i wiadomo masz dużo większe koszty przy jakies awarii tu odpada turbina wiec nie musisz o nia dbac to jest chłodzić itd. i wiadomo ze i ona lubi sie posypac ja tez sie rozgladałem z ojcem za 6n2 w dieslu i tylko SDI ale wkońcu przyprowadzilismy Astre II i miało być cos małego kupilismy kombii ciekawe jak Ty skończysz :P powodzenia :)
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

dobra o motorze juz mniej wiecej sie naczytalem powiedzcie mi jeszcze czy w 6n2 klimatronik jest rarytasem ? bo jak juz bym kupował to wlasnie z klimatronikiem a na allegro ciezko takie znalezc...
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

[quote=""Maciej""]Też bym wziął SDI to 1.4 TDI chodzi lipnie grzechocze jak traktor i wiadomo masz dużo większe koszty przy jakies awarii tu odpada turbina wiec nie musisz o nia dbac to jest chłodzić itd. i wiadomo ze i ona lubi sie posypac ja tez sie rozgladałem z ojcem za 6n2 w dieslu i tylko SDI ale wkońcu przyprowadzilismy Astre II i miało być cos małego kupilismy kombii ciekawe jak Ty skończysz :P powodzenia :)[/quote]
Co Ci chodzi lipnie?? Momencik jest dobry i silnik starcza do tej masy żeby spokojnie jeździć. Jak to jest lipa to nie wiem co powiesz o SDI ..ma 4sek więcej do setki chyba :mrgreen:
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Paffcio""]dobra o motorze juz mniej wiecej sie naczytalem powiedzcie mi jeszcze czy w 6n2 klimatronik jest rarytasem ? bo jak juz bym kupował to wlasnie z klimatronikiem a na allegro ciezko takie znalezc...[/quote]

To zależy kto co sobie wybrał w salonie podczas zamawiania więc nieraz nawet wersje Basis są wyposażone w climatronic.
Różnica w cenie między manualną klimą a climatronic wynosiła 320€ więc kogo było stać dopłacić to zamawiał.

Większym rarytasem w 6N2 są moim zdaniem wersje ze skórzaną tapicerką lub MFD
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

turzol
aha...no to bede szukał bogatszej wersji, najlepiej w 3D i czarnej perle :)

czy 15 000 to wystarczajacy budzet zeby kupic zdrowe 6n2 z 1.4 16v badz tym dieslem SDI i bogatszym wyposazeniem.. ?
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

[quote=""Bavar""][quote=""Maciej""]Też bym wziął SDI to 1.4 TDI chodzi lipnie grzechocze jak traktor i wiadomo masz dużo większe koszty przy jakies awarii tu odpada turbina wiec nie musisz o nia dbac to jest chłodzić itd. i wiadomo ze i ona lubi sie posypac ja tez sie rozgladałem z ojcem za 6n2 w dieslu i tylko SDI ale wkońcu przyprowadzilismy Astre II i miało być cos małego kupilismy kombii ciekawe jak Ty skończysz :P powodzenia :)[/quote]
Co Ci chodzi lipnie?? Momencik jest dobry i silnik starcza do tej masy żeby spokojnie jeździć. Jak to jest lipa to nie wiem co powiesz o SDI ..ma 4sek więcej do setki chyba :mrgreen:[/quote]
Ja jak nim 1 raz jechałem to zrobił na mnie duże wrażenie. Pod machą 1.4 i tylko 75ps a się odpychał jak na to nieziemsko.

Co do klimatronika to mój sąsiad trudni się sprowadzaniem ałt od naszych sąsiadów za zachodniej granicy i od jakiś 2miechów dostaje bardzo dużo zamówień właśnie na 6n2.
Z tego co się orientuje to każda jaką przywiózł posiadała klime, lub klimatronik.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

Nie chodzi mi o moc czy osiągi tylko o prace silnika :)
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""Maciej""]Nie chodzi mi o moc czy osiągi tylko o prace silnika :)[/quote]
mnie kultura pracy 1.4 tdi nie odpowiada, auto z 2001 roku moze nie jest pierwszej mlodosci ale lubie cisze i ladny pomruk silnika ;)

dlatego albo 1.4 16v albo sdi
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

ten tdi ma swoje wady i zalety w 6n2: na plus - jedzie, elastyczny, malo pali, na minus: kultura pracy (ale od czego jest audio w samochodzie) i ewentualne koszty napraw, ktore w moim odczuciu sa wyolbrzymiane, bo np ja 180tys przebiegu, raz wymieniane turbo (800zl), przeplywomierz (koszt swiec do benzyny i kopulki zaplonowej), skrzynia (norma) wiecej rzeczy w silniku nie wymienialem, komuter nie wyrzuca błędów, logi dynamiczne są w normie, samochod mam od 50tys. km i 2006roku, na korzysc beznzyny przemawia to ze wsiadasz w zimie i odpalasz, a tutaj przy duzych mrozach nie ma reguly, dodatkowo dieselek wolniej sie nagrzewa
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Co do kultury pracy to jest kiepska ale porównaj sobie do pracy 4 cylindrowego silnika Forda 2.0 TDCI . Przecież on klepie niewiele słabiej niż 3 cylindry TDI. Gdyby VW lepiej wyciszył ścianę grodziową to bym w ogóle nie zwracał na to uwagi. Kto ma ten się przyzwyczaja i jeździ :mrgreen: Najlepszy do tego auta był by 1,9 TDI 90PS albo 100 PS, ale zauważyłem że w rajchu jest trend małe auto-mały silnik. Seat inaczej widział tą kwestię przez co Ibi ma lepsze motorki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”