[6N] Drgania karoserii w Polo 6n 1.9 SDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

T
Twitty
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:01
Lokalizacja: Wroclaw

[6N] Drgania karoserii w Polo 6n 1.9 SDI

Post autor: Twitty »

Witam mam Polo w SDI-ku mój problem to drgania karoserii, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, gdy jade wszystko jest wówczas okey. Wpada w rezonans deska rozdzielcza, drga kierownica i tylna klapa itp., przy 1000 obr/min drgania ustają.
Czy ktoś miał z taką dolegliwością do czynienia?
Pomóżcie! :)
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2009, 23:20 przez Twitty, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Lukart »

Jak wyczytałem tu na forum - "ten typ tak ma". Ja mam polówkę ze słabszym motorem, ale na begu jałowym mam podobne objawy. Między elementy deski pozakładałem cieniutkie, wycięte z dętki rowerowej uszczelki :P. Może i chałupnicza metoda, ale póki co nie rezonuje tak bardzo i nie trzęsie kokpitem - zobaczymy na jak długo.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

SDI czy d?
Bo drgania silnika (i po części budy) 1,9d to do pewnego stopnia normalność.

Silnik 1,9d ma oznaczenie AEF - patrz naklejki na obudowie paska rozrządu, w bagażniku i w serwisówce jak masz.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Mozna by podkrecic troszke obroty i bedzie lepiej. Dwa to ze SDi i AEF ma ta sama skrzynie, sprzeglo oraz dwumase dosc slaba i pada szybko w tych silnikach. moze wlasnie pada dwumasa i rzuca budą?
T
Twitty
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:01
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Twitty »

[quote="wesol"]Mozna by podkrecic troszke obroty i bedzie lepiej. Dwa to ze SDi i AEF ma ta sama skrzynie, sprzeglo oraz dwumase dosc slaba i pada szybko w tych silnikach. moze wlasnie pada dwumasa i rzuca budą?[/quote]

Co to jest dwumasa? :shock:
Awatar użytkownika
Kondzior
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:23
Lokalizacja: Bielsko City Biała

Post autor: Kondzior »

ja mam benzyne a mam podobne objawy. może nie rezonuje, ale trzęsię trochę... jak się stoi w dusznym samochodzie na słońcu długo to może zwymiotować :lol: też czytałem że "tak ma", kiedyś myślałem nawet że to jakiś element przymocowania silnika jest poluzowany i silnik mimo to drży bo pracuje... Ale wątpliwa teoria :)
Obrazek
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote="Kondzior"]ja mam benzyne a mam podobne objawy[/quote]
poduszki pod silnikiem i skrzynią dobre?
obroty stałe?

[quote="wesol"]Dwa to ze SDi i AEF ma ta sama skrzynie, sprzeglo oraz dwumase[/quote]
z tego co widziałem w ETKA to SDI nie ma dwumasowego koła zamachowego
T
Twitty
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:01
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Twitty »

Jesli chodzi o mojego SDI-ka to obroty mam stałe. Drga cała karoseria, przy 1100 obr/min sie uspokaja dopiero :/
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote="mmmarcin"]
z tego co widziałem w ETKA to SDI nie ma dwumasowego koła zamachowego[/quote]


Nie chce sie klucic ale gos co sprzedawal mi polo mowil ze wymienil dwumase a w jego profilu alllegro byl zakupiony zestaw no i silnik byl rozbierany( sprzeglo, okablowanie itp nosily takie slady.

http://moto.allegro.pl/item605267573_ko ... _polo.html no i tu link do przykladowej aukcji.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

dowód 1
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/199 ... 9/1787757/

dowód 2
Obrazek

koła zamachowe w AEFie i innych dieslach są różne
k
kramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2009, 7:35
Lokalizacja: kraków

Post autor: kramer »

Jesli chodzi o link z allegro to jest link do komleptu zastepczego. To nie jest dwumasa tylko zwykle kolo zamachowe a hamulce sa w tarczy sprzegla. Ja wlasnie jestem po wymianie dwumasy i sam dwumasa to koszt rzedu 1500zeta :evil: nie mowie o docisku i tarczy sprzegla ( 600 ). po ich wymianie zanikly drgania w sposob odczuwalny i na wolnych obrotach auto jest duzo cichsze. Natomiast jesli masz zalozony ten komplet z allegro to niestety drgania beda bardzo odczuwalne gdzy zwykle kolo ich nie tlumi tylko przenosi drgania silnika na karoserie. Oszczednosc jest pozorna bo z czasem skrzynia ktora w tych modelach jest co najmniej ...wa jesli chodzi o jej trwalosc - szybko sie skonczy. Tyle ze koszt samej skrzyni uzywki to jakies 800 zeta wiec w sumie na jedno wychodzi tyle ze z dwumasa jest ciszej i wygodniej. :)
Awatar użytkownika
levun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: levun »

a o dwumasie masz tu
http://www.motofakty.pl/artykul/dwumaso ... chowe.html

aha ... podaj symbol auta.... naklejka w bagażniku....
Ja mam 1.9D (AEF) i wymieniłem dwumase na zwykłe zamachowe i śmigam... a objawy miałem takie same.... teraz jest OK...a z tego co wiem to SDI ma zwykłe zamachowe ?!?
hAlO
k
kramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2009, 7:35
Lokalizacja: kraków

Post autor: kramer »

Czytalem dokladnie to samo. Ja zrobielm tak jak uwazalem. Akurat bylem w stanie wymienic komplet tak jak powinno byc, gdybym mial noz na gardle bez watpienia zalozylbym zwykle kolo i pognal auto jak najszybciej od siebie. Tyle ze poki co za duzo wlozylem juz kasy w ten sprzet i zrobilem tak jak fabryka kaze. U mnie jest duza poprawa ale byc moze wlasnie dlatego ze kolo kompletnie sie rozlecialo plus jeszcze wodzik i lozysko 5 tki.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

o kole dwumasowym w AEFie bylo juz na starym forum. Ja tylko powtarzam co wyczytalem na necie( allegro ) ze niby pasuje do 1.9 SDI wiec zakladalem ze i tam jest dwumasa. Zreszta dziwne to troche zeby do silnika nowoczesniejszego o podobnej mocy nie dac dwumasy. Z tego co sie znam no i ze duzo przebywam naroznych forach oplowskich oraz mastersa i golfa to sporo osob zmienia dwumasy na te z allegro za 1000-1200 zl sachsa albo valeo( te pierwsze lepsze)ale tez sa tacy co zmieniaj od wczesniejszych TDI ( 1Z itp) na jednomas. Problem jest z tymi TDI na PD bo tam jest wiekszy zamach. Kusi mnie zeby rozebrac od kuzyna zalegajacy w garazy dwumas od 1.9TDI PD i przerobic go na jednomas, dac do wywazenia itp. Ciekawe jakby sie to sprawowalo.
k
kramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2009, 7:35
Lokalizacja: kraków

Post autor: kramer »

Pewnie wart sprobowac - mi sie marzy wlasnie wepchac do mojej poli 1.9 TD ale nie znam nikogo kto juz cos takiego probowal. A jesli chodzi o jednomase to jesli dozyje rozpadu mojej dwumasy wtedy bez skrupolow taka zaloze :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”