[6n2] głośnie "pierdzenie" w okolicach 2000 tys. obrotów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bazyl1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:49
Lokalizacja: Swarzędz

[6n2] głośnie "pierdzenie" w okolicach 2000 tys. obrotów

Post autor: bazyl1987 »

Witam ostatnio mam kłopoty z moja Polówka, przy około 1800 - 2000 obrotów słychać głośne i charakterystyczne "pierdzenie". Mam wrażenie ze dźwięk wydobywa sie z przedniej części auta, i słyszany jest podczas jazdy, to znaczy stojąc i gazując na biegu jałowym dźwięk jest ledwo słyszalny. Od pewnego czasu natężenie tego dźwięku sie nasila się i powoli staje sie głośne i niepokojące. Co sprawdzić? Od czego zacząć? Czy może to być jakieś drganie spowodowane na przykład luźnym zawieszeniem tłumika? Zniszczone elementy elastyczne miedzy tłumikami? (O ile takie występują w Polo), przepalony któryś z tłumików, – jeżeli tak to jak to sprawdzić, który?
Pozdrawiam
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Pierwsze miejsce jakie należy sprawdzić to przedni tłumik. Najprawdopodobniej tam się jakaś dziura pojawiła.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

albo też osłona termiczna katalizatora się odspawała i wisi na jednym spawie powodując przy 2000 rpm taki rezonans
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Jak z przodu to najpierw zajrzałbym w okolice złacza elastycznego (taka pleciona siatka pomiędzy kolektorem wydechowym a rurą), potem katalizator, pierwszy tłumik no i opaska łącząca rury od pierwszego i drugiego tłumika. Te ostatnie lubią korodować i przepuszczać spaliny co objawia się właśnie pierdzeniem.
b
bazyl1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:49
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: bazyl1987 »

Problem nadal istnieje, ale juz wiem, jaka jest przyczyna, a przynajmniej tak twierdzi mechanik. Ale od początku złącze elastycznie w świetnym stanie, zawieszenie gumowe tłumika w świetnym stanie trzyma sztywno, żadnych dziur czy przerdzewiałych miejsc koło katalizatora, koło środkowego tłumika, jedyne, co to tłumik końcowy jest cały zardzewiały i odpada od niego pierwsze warstwa blachy. Poza tym wydaje "pusty" odgłos przy pukaniu a to podobno jest oznaka jego zużycia. Dodam tylko ze auto ma 10 lat a układ wydechowy jest oryginalny i przypuszczam ze tkwi tam od nowości. Idąc za rada mechanika poczekam az bedzie mnie irytował do tego stopnia ze go wymienię lub ze sam sie rozsypie. Jedynie to nie wiem gdzie jest ta osłona termiczna katalizatora, nad katalizatorem? Jeżeli jest to ta blacha nad to trzyma się sztywno i nie wygląda na taka, która zaraz odpadnie.
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Mam podobny objaw w Golfie 4 z silnikiem 1.9 SDI AQM. Do tej pory nie znalazłem przyczyny, a problem zauważyłem już jakiś rok temu. Zaobserwuj czy tak samo ten charakterystyczny dźwięk występuje na postoju i podczas jazdy. U mnie gdy auto stoi nie słychać nic niepokojącego. Znalazłem kilka podobnych narzekań o tym charakterze tylko w przypadku silników 1.9 SDI...
Obrazek
a
andreus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 12 gru 2008, 12:06

Post autor: andreus »

mialem podobne objawy 1800-2000 pierdzenie, na jalowym tego nie bylo. wymiana kata i po problemie.
b
bazyl1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:49
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: bazyl1987 »

hmmm...Faktycznie na biegu jałowym problem prawie znika. Czy usterka katalizatora wpływa jakoś na działanie samochodu (pomijam działanie na nerwy i słuch właściciela:D) czy może na przykład powodować większe spalanie itp.? czy tylko wieksza emisje trujacych gazów do atmosfery? I czy jest możliwość pozbycia sie katalizatora i wstawienia strumienicy?
a
andreus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 12 gru 2008, 12:06

Post autor: andreus »

co do pozbycia sie kata bedzie problem - sonda. Jak trafisz na kogos kumatego, to sobie z tym poradzi, slyszalem o czyms co sie montuje w celu oszukania kompa - bedzie udawalo lambde. Moze zaraz ktos bardziej obeznany w temacie sie wypowie, ja w kazdym razie nic nie kombinowalem :] Oczywiscie nie obstawiaj tez od razu, ze tak jak u mnie te dzwieki spowodowane sa katem, ja tylko sugeruje na podstawie swoich doswiadczen :]
b
bazyl1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:49
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: bazyl1987 »

Może to głupie, co napisze, ale przeglądam właśnie etke i wg. programu nie ma sondy lambda przeznaczonej dla silnika ASX, a przynajmniej po wpisaniu numeru nadwozia i użyciu opcji szukaj - poszukiwany tekst nie znajduje czegoś takiego jak sonda lambda...
a
andreus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 12 gru 2008, 12:06

Post autor: andreus »

to wcale nie glupie, bo moze masz racje, ja u siebie mialem dwie, przed i za katem, ale to byla benzynka. Moze w dieselku wyglada to inaczej.
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

[quote="bazyl1987"]Może to głupie, co napisze, ale przeglądam właśnie etke i wg. programu nie ma sondy lambda przeznaczonej dla silnika ASX, a przynajmniej po wpisaniu numeru nadwozia i użyciu opcji szukaj - poszukiwany tekst nie znajduje czegoś takiego jak sonda lambda..[/quote]
w twoim silniku nie żadnej sondy lambda więc po wycięciu katalizatora nie będziesz miał problemów z silnikiem (check engine itp.) jedynie wydech może się stać trochę głośniejszy.

Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Macie jakiś patent na uszczelnienie plecionki wydechu? Mam nieszczelną, niewiele ale jednak. Czy szkoda się bawić i lepiej wspawać nową? Na Allegro znalazłem coś takiego, będzie pasowała?
http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-do- ... 48119.html
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

też to mam w SDIku ;) wiem że to kat bo mechanik mi sprawdzał ale nie mam kiedy tego wymienić :D jeżdżę już tak ze 3 lata :D ale to się staje coraz bardziej denerwujące i chyba niedługo cały tłumik pójdzie do wymiany :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote="Grzela300"]Macie jakiś patent na uszczelnienie plecionki wydechu? Mam nieszczelną, niewiele ale jednak. Czy szkoda się bawić i lepiej wspawać nową? Na Allegro znalazłem coś takiego, będzie pasowała?
http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-do- ... 48119.html[/quote]
jeżeli nie będziesz tego robił sam to jedź do jakiegoś speca od tłumików albo zwyczajnego mechanika, a on sobie to sam dobierze :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”