[6n] Problem z czujnikiem oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

[6n] Problem z czujnikiem oleju

Post autor: Messiash »

Od czasu gdy wymieniłem rozrząd zaświeca mi się kontrolka oleju. Najgorzej jest przy korkach i ruchu miejskim. Czego to może być wina? Na pewno "spece" przelali olej jest po prostu za dużo
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

a czy spece wymienili filtr oleju wraz z olejem? może być wiele przyczyn,
uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju, niskie ciśnienie na panewkach, zablokowany zawór we filtrze, zapchana odma,
Mówisz że tylko na niskich obrotach w korkach tu można podejrzewać niskie ciśnienie oleju, zapchany smok lub panewki
jaki olej ci zalali? mam nadzieję że nie mineralny :)
civic r18a2/407 1,6 HDi
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

nie samochodzik ma przejechane 140k km leli półsyntetyk.

Wczoraj odciągnąłem nadmiar oleju strzykawką (bo tylko taki pomysł oprócz korka spustowego mi przyszedł do głowy - ściągnąłem 0.6 litra i dopiero zeszło do max na bagnecie).

Pamiętam, jak na początku przy pierwszych 200km i późniejszej jeździe w korku, olej przy wlewie miał kremowy kolor i się pienił teraz ma kolor normalny.

Przy niskich obrotach silnik "faluje"
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Messiash""]Przy niskich obrotach silnik "faluje"[/quote]
Czyszczenie przepustnicy i adaptacja,a po drugie własnie czujnik przepustnicy musi utrzymywać stałe obroty właśnie po to żeby było stałe ciśnienie oleju,ładowanie aku,stałe świecenie świateł.
http://klubseata.pl/forum/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4
[quote=""Messiash""]Od czasu gdy wymieniłem rozrząd zaświeca mi się kontrolka oleju.[/quote]

Kod: Zaznacz cały

Zespół sterowania przepustnicy ma za zadanie stabilizowanie biegu jałowego silnika w dowolnych warunkach jazdy i obciążeniach silnika.- Wyłącznik biegu jałowego przekazuje do urządzenia sterującego położenie przepustnicy odpowiadające biegowi jałowemu. Urządzenie sterujące otwiera lub zamyka przepustnicę za pomocą silnika nastawczego (człon nastawczy przepustnicy) i reguluje w ten sposób prędkość obrotową biegu jałowego do wartości zadanej.- Gdy silnik jest gorący, prędkość obrotowa biegu jałowego jest zwiększana, aby zapewnić wystarczające ciśnienie bardzo rzadkiego oleju. Ta prędkość jest zwiększana także wtedy,gdy obniży się napięcie akumulatora, aby nie następowało dalsze rozładowanie akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu można utrzymać bardzo niską prędkość obrotową normalnego biegu jałowego, przez co zmniejsza się zużycie paliwa.
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

samo wyczyszczenie przepustnicy nie wystarczy? Trzeba pod Vagiem ustawiać?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Dziadek13""]Czyszczenie przepustnicy i adaptacja[/quote]
[quote=""Messiash""]samo wyczyszczenie przepustnicy nie wystarczy? Trzeba pod Vagiem ustawiać?[/quote]
Adaptacja może być automatyczna bez vaga lub przy pomocy interfejsu i programu vag zależy od silnika.
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

chodzi mi, że interfejs muszę kupić tak?
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

przepraszam, że post pod postem, ale mam problem

dzisiaj byłem u mechanika, aby zająć się tym czujnikiem, jednakże powiedziałem również o przepustnicy.
Rozkręcił, wyjął przepustnicę, wyczyścił i włożył z powrotem. Problem z tym, że nie można było jej poprawnie zaadoptować tj. na biegu jałowym cały czas obroty 1900-2100 (i falowało) po chwili (3-5 sekund) spadały na 1300, chociaż to i tak dużo bo normalnie powinien mieć około 900. Wyjechałem od mechanika, kazał przyjechać w poniedziałek, bo dziś już nic nie poradzi. Po drodze obroty cały czas 1900-2100. Pojechałem do drugiego. Który coś tam zrobił i obroty są 920, tylko też z mankamentem. Ponieważ podczas jazdy jak wrzucę luz obroty trzymają się w granicach 1900, dopiero jak stanę to spadają do tych 920. Co za tym idzie większe spalanie, brak komfortu jazdy itp.
Co robić?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Messiash""]Problem z tym, że nie można było jej poprawnie zaadoptować tj. na biegu jałowym cały czas obroty 1900-2100 (i falowało) po chwili (3-5 sekund) spadały na 1300[/quote]
Robił to na rozgrzanym silniku 85' przynajmniej? .Czujnik temperatury sprawny?.
Przeważnie w takich sytuacjach należy wykasować stare nastawy adaptacji a potem na nowo adaptować,pojeździj troche może ci samo sie ustawi.Ja zrobiłem tak rano na zimnym silniku zapaliłem auto nie dotykając pedału gazu i zostawiłem aż załączył sie wentylator wyłączyłem silnik i było dobrze,może i u ciebie to zatrybi.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""rat4""]uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju, niskie ciśnienie na panewkach, zablokowany zawór we filtrze, zapchana odma,Mówisz że tylko na niskich obrotach w korkach tu można podejrzewać niskie ciśnienie oleju, zapchany smok lub panewki[/quote]
nie gdybać, sprawdzić ciśnienie w układzie, będzie wszystko widać jak na dłoni...
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

Przepustnica zaadaptowana obroty ok. Ale.

Kontrolka oleju dalej się zapala. Postanowiłem wymienić czujnik oleju i jest jeszcze gorzej. wcześniej przy 50 kontrolka gasła teraz w okolicach 80km (nie wiem czy prędkość ma coś do znaczenia tłumaczyłem sobie, że chłodzi lepiej:))

Mechanik powiedział że jest za słabe ciśnienie i pewnie pompa padła a jak pompa to są dwa rodzaje za około 280 i za 500. Inny powiedział, że mogą to być panewki, a jeszcze inny, że nawet korbowód...

Już nie wiem tak licząc jakbym miał wszystko robić to mi się raczej nie opłaca.

Jakieś inne sugestie? rady?
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Zamiast czujnika wkręcić zegar i sprawdzić ciśnienie.
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

mechanik sprawdzał i mówił że za małe.
Awatar użytkownika
pieknyborys
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 15 sie 2010, 12:30
Lokalizacja: Knurów

Post autor: pieknyborys »

Witam Ja mama podobny problem dodam ze silnik mam po remoncie (przegrzany)z niewiedzy ale mniejsza o to. Olej i filtr mam wymieniony z półsyntetykuy na minerał. Przed remontem i grzebaniem w aucie migal mi czujnik oleju a ostatnim razem jak mechanik przelozyl mi jakis niby dobry czujnik to kontrolka wogole zaczela mi mogac non stop zararz od uruchomienia silnika wiec podejrzewam ze jest to w konncu TO. Ten Ch..... czujnik.Pzdr
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

Gdzie mogę sprawdzić jaki kolro czujnika powinien być w aucie? Niby mam zielony, może ktoś zły założył?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”