[6n2] Pytanie dotyczące Vag-a

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
meaner
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: Sosnowiec

[6n2] Pytanie dotyczące Vag-a

Post autor: meaner »

Witam, niedawno sobie kupiłem tego vaga "VAG KKL OBD2 na usb"
http://allegro.pl/item1165694302_vag_co ... w_24h.html
i mam jeden problem, otóż mam 4 programy
- Polski_VAG_4.9
- VAG-COM Release 311-2
- VAG COM 208.1 PL
- VCDS® (wersja 908.2)

ze wszystkimi się łączy oprócz ostatniego VCDS, niewiem dlaczego
mam "Port-OK, Interfejs- nie wykryto" próbowałem ze wszystkimi portami Com i zakażdym razem to samo.

Zależy mi najbardziej na nim, ponieważ na pierwszy rzut oka Polski Vag ma za mało funkcji
- w wersji 208 podczas błędów wyświetlają mi się jakieś krzaczki a nie napisy
- 311-2 jest po angielsku i nic nie chce popsuć i nie rozumiem jakie są błędy
a VCDS jest po polsku i ma opcje funkcje dodatkowe , gdzie można sprawdzić prawdziwy przebieg.

Wie ktoś może w czym tkwi problem ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""meaner""]- VCDS® (wersja 908.2)[/quote]
Za wysokie progi dla tego kabelka. VCDS zadziała z kablem który ma obsługę szyny CAN i jest zrobiony pod VCDS.
Awatar użytkownika
meaner
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: meaner »

a jaki programik byłby najlepszy ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Ja używam VAG-COM 409.1. Zawsze o błędy możesz zapytać tutaj ;)
Obrazek
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

A co do angielskiego programu to też pomożemy. Wszystko zależy od tego co chcesz zmieniać i co ruszać. W ciemno nic nie rób, bo nie ogarniesz tego potem.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
meaner
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: meaner »

Dzisiaj sobie zainstalowałem VAG-COM 409,1 i mam tak samo jak w VCDS
"Port-OK, Interfejs: Nie znaleziono"
niewiem dlaczego ?

Na początku chciałem sobie pospradzać ew. błędy i je kasować.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""meaner""]Dzisiaj sobie zainstalowałem VAG-COM 409,1 i mam tak samo jak w VCDS
"Port-OK, Interfejs: Nie znaleziono"
niewiem dlaczego ?[/quote]
A sterowniki poprawnie zainstalowane?? Ewentualnie kabel kaput.
Awatar użytkownika
meaner
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: meaner »

sterowniki zainstalowane raczej poprawnie
natomiast kabel działa ponieważ w wersji:
- VAG-COM Release 311-2
- VAG COM 208.1 PL
mi go wykrywa i robi pomiary
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""meaner""]natomiast kabel działa ponieważ w wersji:
- VAG-COM Release 311-2[/quote]
No to jeżeli działa ci z tą wersją to na niej działaj. Do tego co napisałeś to wystarczy. Błędy pokasujesz.
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Być może trzeba zmienić ustawienia tego wirtualnego portu COM który się instaluje, chyba czas opóźnienia czy jakoś tak. W instrukcji załączanej do kabla jest to opisane. P.S. Myślę, że to zbędne pytanie, ale łączysz się przy włączonej stacyjce? :grin:
Awatar użytkownika
meaner
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: meaner »

Na każdym porcie Com jest tak samo, to latency też zmieniałem. Natomiast jeśli kabel jest podłączony do laptopa to odrazu powinno go wykryć, tak jak to jest w wersji 208 albo 311, a jeśli chcesz się połączyć z kompem w aucie to już trzeba mieć włączoną stacyjkę. Przynajmiej u mnie tak się dzieje :)
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

A na jakim systemie pracujesz ? Sprawdzałem na 7 i wersja 409.1 działa ale trzeba ustawić odpowiedni port w programie. Sprawdź jaki port Com przydzielił system (W menadzeże urządzeń w pozycji "Porty Com i LPT" jaki numer portu przydzielił Ci system twojemu kablowi. Powinno zadziałać nie zależnie od systemu.

Jak coś to pisz - postaram się jak najszybciej odpowiedzieć .

A tak przy okazji - korzystałeś z Polskiego Vaga - tam też masz dużo narzędzi i jest po polsku.
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
meaner
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: meaner »

no mam polskiego vaga i się łączy ale chciałem sobie zobaczyć czy jest licznik cofnięty a widziałem, że da się zobaczyć w vag-comie tylko niewiem czy w 409 czy w już w VCDS.

madxmad łączyłem się z wszystkimi portami i na każdym to samo. Mam XP

Ma ktoś Etkę ?? Pytam się bo mam wersję 7,2 ale nie chce mi się aktualizować ani połączyć z netem, pisze że potrzebuje MYetkaINFO id.
Wie ktoś o co chodzi ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""meaner""]czy w 409 [/quote]
w tym nie zobaczysz.
[quote=""meaner""]Ma ktoś Etkę ?? Pytam się bo mam wersję 7,2 ale nie chce mi się aktualizować ani połączyć z netem,[/quote]
W tej chwili żadna ETKA (ani 7.0 ani 7.2) nie pobierają samodzielnie aktualizacji. Serwer jest wyłączony. chłopaki którzy to ogarniają "tworzą" nową ETKA. Aktualizacje trzeba podawać ręcznie. Są do znalezienia na necie :cool2:
Awatar użytkownika
meaner
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: meaner »

Dzisiaj sobie podłączyłem pod polskiego vaga, ponieważ kontrolka check mi się zaświeciła.

W Silniku wywaliło mi takie błędy:
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

W IMMO:
1176 Klucz
nieprawidłowy - BŁĄD SPORADYCZNY
1202 Połączenie diagnostyczne
zwarcie - BŁĄD SPORADYCZNY

może ktoś wyjaśnić o co kaman ? Na necie czytałem, że jeśli takie błędy wyskakują w immo to auto nie odpala a moje pali idealnie.

Z sondą to czytałem, że jest już na śmietnik. NAtomiast co do 17978 i 18010 to niemam pojęcia.
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”