1,9D AEF ciężko zapala na zimno

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

1,9D AEF ciężko zapala na zimno

Post autor: nigol_jom »

Witam,

Polo 1,9d AEF, 1998, 230tkm. przy około 220tkm wymiana rozrządu (z osprzętem)oleje i filtry, regeneracja pompy LUCASa, regeneracja wtrysków, zaślepiony EGR, nowe świece żarowe, wymienione sprzęgło, tarcza, docisk i łożysko bez dwumasu... chyba tyle :D o i jeszcze czujnik temperatury i przekaźnik świec żarowych... zapomniałem ale akumulator też nowy ...

problem: Na zimno auto ciężko odpala, własnymi słowami "szu szu br szu bbbbuummm" :D kręci, kręci już jakby załapał ale nie jeszcze raz musi zakręcić i załapie ale jak puszczę kluczyk to gaśnie, muszę go jeszcze "jeden obrót" na rozruszniku pokręcić. po zapaleniu jest około 930rpm i rośnie powoli do 1000-1100rpm. Troszkę przy tym telepie silnikiem (na 3 tłokach?) zanim dojedzie do 1000rpm.

Na ciepło odpala po dotknięciu kluczyka - obroty 950

"ssanie" teoretycznie działa, na ciepłym po dołączeniu kabelka obroty rosną.

cóż to może być?

Będę za niedługo znów wymieniał oleje i filtry (wszystkie) i jak już to chciałbym się tym zająć przy "jednej robocie"
Ostatnio zmieniony 29 lip 2010, 8:28 przez nigol_jom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

moze rozrusznik i akumulator? pomyśl o tym sprawdz czy świecie ci wogóle grzeją miernikiem np
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

Po opisie objawów wygląda na niesprawne/nie działające świece żarowe.
OT: [quote="nigol_jom"]Na ciepło odpala po dotknięciu kluczyka - obroty 9500[/quote]
przy takich obrotach ten silnik by eksplodował - powinno być 950 obr/min
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

Dziękuję za poprawianie mojej pisowni - błędy poprawiłem :good: .


Czy ktokolwiek coś może pomóc? Chciałbym gada przed zimą doprowadzić do lepszego stanu...
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

nigol_jom
Cześć, napisałeś w jednym z postów ze regenerowałeś końcóki wtrysków. Czy taka operacja jest kosztowana? Odstawiam do mechanika ta rozrząd swojego 1.9D i zastanawiam sie czy nie wymienić końcówek wtrysków przokazyjnie. Nie chciał bym jednak dać się naciągnać na jkąś dużą kwotę. Z góry dzięki za odp. i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

lionheart198

pi razy drzwi 40 zł sztuka czy coś koło tego... coś mi świta że 30zł ale głowy nie dam. Musiałbym zerknąć do papierów a nie mam przy sobie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”