

zdemontować kierunkowskazy

odłączyć przewody kierunków

rama


spojler


pas przód


zderzak



zamek pokrywy silnika


zbiornik pompy wspomagania kierownicy - 3 wkręty

wypiąć przewody reflektorów

zdemątować przewody gumowe chłodnicy - UWAGA!! - płyn jest szkodliwy (patrz książka wymiana płynu "Sam naprawiam VW Polo").
przesunąć opaski z przewodów gumowych

odłączyć przewody od chłodnicy

UWAGA!! wszystkie przewody elektryczne, w kierunku prawego reflektora muszą być lużne.
Szkielet przodu nadwozia ,pomoc drugiej osoby:

zdejmując szkielet patrz na przewody łączące szkielet, mogą być jeszcze połączone

szkielet powoli opuścić i podeprzeć

połączenie giętkie filtra powietrza ,zdemątować [2 opaski]


odkręcić w lewo (tzw. lewy gwint) śrubę mocującą rolkę napinacza:

napinacz paska wieloklinowego: odkręcić srube imbus w srodku wypustu napinacza, odkrecic dwie sruby imbusy mocujące napinacz i tak wymiana zgłowy gdyby nie luz na przedłużce napinacza, tulejka orginalna jest w moim przypadku za lużna, wiec trzeba wytoczyć odpowiednią i dalej demontować cześci.

zdemontować filtr powietrza:

podeprzeć silnik,zdemontować łape:


unieść Polo z prawej strony tak aby można było wyjąć przedłużkę napinacza sprawdzić czy jest gdzieś uszkodzona[wytarta] wymienić na nową

tak wtgląda nowa tulejka osadzona na miejscu:

teraz zostało zmontować wszystko w odwrotnej kolejności.
jeśli się pomyliłem lub coś żle napisałem - przepraszam.