jaki silnik wybrać

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote="Goozik"]mam 1,4 a wczesniej 1.0 i spalanie miałem duzo mniejsze tzn roznica jakis 1l[/quote]
Jak wygląda kwestia ogumienia? W avatarze widzę, iż śmigasz na szerokich "laczkach", a w 1.0 też takie miałeś?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Spalanie pewnie jest podobne ale np jesli spojrzec na OC to juz róznica napewno jest duzo wieksza dla kogos kto nie ma znizek lub tak jak ja ma zwyzki tylko :p
n
ninaria
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 04 sie 2010, 17:16

Post autor: ninaria »

W tym momencie nie stać mnie na diesla a tym bardziej na 1.9 SDI choć wiem że to dobry silnik. W trasy będę jeździć raczej rzadko a potrzebuję autka na poruszanie się typowo po mieście. Ale jak widzę opinie są różne, jak różni kierowcy i warunki użytkowania. Mój wniosek to jeśli mam 1.4 w dobrej cenie to nie ma się co bać tylko brać ! Choć i tak czuję że będę musiała trochę zmieni technikę jazdy i przestawić się z 180KM na 60KM. Mimo zróżnicowania zdań dziękuję za opinie i mam nadzieje że już w poniedziałek dołączę do Was jako właścicielka VW Polo.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Ze swojej strony mogę tylko powiedzieć że taki 1.4 daje radę. Co prawda w trasach trochę denerwuje mnie brak mocy przy wyprzedzaniu, to jednak do miasta nadaje się idealnie. Spalanie - przy mojej, w miarę dynamicznej jeździe około 6.4 litra w cyklu mieszanym. A co do autka, to ma lekką budę i nawet to 1.4 potrafi dać trochę radochy z jazdy, szczególnie w zimie :P A najważniejsze że potrafi sięzebrać na niskich obrotach, co szczególnie przydaje sięw mieście.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="ragiern"]Jak wygląda kwestia ogumienia[/quote]

na szerokim laczku duzo pali trasa 7l,na zimowkach 5,5
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote="ninaria"]będę musiała trochę zmieni technikę jazdy i przestawić się z 180KM na 60KM[/quote]
Będziesz jedynie musiała pamiętać, iż jest to silnik niskoobrotowy, którego nie trzeba wysoko kręcić oraz, że ma jedynie 60KM, a więc rezerwować sobie dłuższą drogę wyprzedzania.
Poza tym będziesz zapewne bardzo zadowolona i przekonasz się, iż jazda tak małym autem też może dawać sporo frajdy. ;)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

mi na pełnym baku Polo 1.0 '98 pali 45 litrów na 730 km. czyli około 6.2 litra ale w trasa w większości. Normalnie spala 7. Przy 120 to obroty ponad 4000 i nie jest to przyjemna jazda.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”