[6n2] Polo 1.4 16V 2000r - Co po zakupie?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dav4
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2010, 16:12

[6n2] Polo 1.4 16V 2000r - Co po zakupie?

Post autor: dav4 »

Mój staruszek zakupił w.w model. Autko w miarę dobrym stanie, z fabrycznym alarmem, klimą, el. lusterkami, 1 właściciel etc. Zaczęliśmy od czyszczenia deski, tapicerki, silnika. Doszliśmy nawet do filtra przeciwpyłkowego i trochę go odkurzyłem(kiedyś się wymieni;p). No i pytanie brzmi - co jeszcze warto sprawdzić w "nowym" autku, tak aby służyło jak najdłużej ? Oczywiście wymiana oleju, paska rozrządu jest planowana w niedługim czasie - przy okazji zapytam czy ktoś to robił w własnym zakresie czy lepiej udać się do serwisu ? No i jaki olej polecacie ? Tata chciał by jeszcze wysuszyć trochę tą matę pod tapicerką gdyż jest troszkę wilgotna, bo autko stało w komisie na dworze podczas tych deszczów ostatnich - no ale jak się wyciąga siedzenia przednie ? W dodatku idą do nich od spodu jakieś kable, chyba od poduszki - czy można je jakoś bezpiecznie odłączyć ?

Wam też podczas włączonej klimy woda skrapla się i kapie pod silnikiem ?

Obrazek
Moje ostatnie pytanie dotyczy przycisków A i B - dlaczego one nie działają ? Próbowałem na wyłączonym i zapalonym silniku i nic. Z pilota wszystko pięknie działa.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""dav4""]Oczywiście wymiana oleju, paska rozrządu jest planowana w niedługim czasie - przy okazji zapytam czy ktoś to robił w własnym zakresie czy lepiej udać się do serwisu ? No i jaki olej polecacie ?[/quote]poczytaj trochę na forum odnośnie oleju, ogólnie polecany jest Motul, Fuchs, Liquid Moly, itp., tylko trochę kosztują :) olej można samemu wymienić i filtry jeśli ma się jakieś pojęcie, rozrząd lepiej u mechanika, koszta w zależności od części i robocizny :)
[quote=""dav4""]Tata chciał by jeszcze wysuszyć trochę tą matę pod tapicerką gdyż jest troszkę wilgotna, bo autko stało w komisie na dworze podczas tych deszczów ostatnich - no ale jak się wyciąga siedzenia przednie ? W dodatku idą do nich od spodu jakieś kable, chyba od poduszki - czy można je jakoś bezpiecznie odłączyć ? [/quote]ta tapicerka nie powinna być wilgotna, jeśli jest to znaczy, że gdzieś woda do kabiny się dostaje, polecam sprawdzić czy odpływy w podszybiach nie są zatkane i ewentualnie je przeczyścić, żeby więcej woda się nie dostawała do środka. Jeżeli chodzi o demontaż przednich siedzeń, to najpierw odpinamy akumulator jeżeli masz poduchy w siedzeniach, pod siedzeniem następnie wyszukujemy i rozpinamy żółtą kostkę od poduch, demontujemy plastiki z prowadnic fotela i z przodu fotela na środkowej szynie odkręcamy tą śrubkę co jest na przedzie, no i wysuwamy siedzenie do tyłu, cała filozofia :)
[quote=""dav4""]Wam też podczas włączonej klimy woda skrapla się i kapie pod silnikiem ? [/quote]
tak :) [quote=""dav4""]Moje ostatnie pytanie dotyczy przycisków A i B - dlaczego one nie działają ? Próbowałem na wyłączonym i zapalonym silniku i nic. Z pilota wszystko pięknie działa.[/quote]powinny działać nawet bez kluczyka w stacyjce, musiałbyś sprawdzić kostkę idącą do nich czy jest tam napięcie, etc.
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
d
dav4
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2010, 16:12

Post autor: dav4 »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;) Trzeba będzie ściągnąć panele w prawych i lewych drzwiach przednich bo z jednej strony ten panel nie działa w pełni a z drugiej coś blokuje elektryczną szybę w połowie. W podszybiu było dużo takiego jak by błota, wyczyściliśmy to wczoraj, no ale wysuszyć to będzie trzeba. Ta guma przy szybie w pewnym miejscu nie dolega - idzie coś z tym zrobić czy całą uszczelka do wymiany ?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

olej 5W30/5W40 marka jest twoim wyborem, najlepiej z klasyfikacją API:SM, ACEA:A3/B3 normy VW 500,502,505,501.01
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Ja po zakupie 6N2 1.4 16V wymieniłem:
- filtry oleju, paliwa, przeciwpyłkowy, powietrza
- wymiana oleju
- wymiana kompletnego rozrządu i pompy wody
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana płynu hamulcowego
- ustawienie geometrii
- wyważenie kół

W nastepnej kolejnosci bede wymienial olej we wspomaganiu oraz skrzyni biegów
d
dav4
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2010, 16:12

Post autor: dav4 »

Ok, dzięki za porady ;) Moje ostatnie pytanie dotyczy sprzęgła, czy to normalne że jest takie ciężkie ?
Awatar użytkownika
rf1gegu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 26 maja 2009, 18:56
Lokalizacja: Kraków / Dębica

Post autor: rf1gegu »

jak w podszybiu bylo duzo "takiego jak by blota" i dywaniki sa mokre to auto jest poprostu powodziowe, i moga sie szykowac niemałe koszta :P. Jest teraz artykuł na ten temat w : auto swiat - poradnik (osobne wydanie niż normalny tygodnik).
Analizując Twoje wypowiedzi, odradzam Ci samodzielną wymianę rozrządu hehe.
Do sprawdzenia czy kostka jest wpieta do tych przyciskow itp, nie musisz rozbierac tapicerki drzwi, wystarczy ze od przodu tego plastiku z przyciskami wsuniesz do oporu plaski srubokret i podważysz.
Next. Jakby w cieple dni z klimy z pod auta nie kapala woda, to by klima nie działała :PP
Rzuć wszystko i idz się całowac ;]
d
dav4
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2010, 16:12

Post autor: dav4 »

Dzięki za szybką odpowiedź ;) Auto na 99% nie jest po powodzi, kupowane od pewnego gościa.
Awatar użytkownika
rf1gegu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 26 maja 2009, 18:56
Lokalizacja: Kraków / Dębica

Post autor: rf1gegu »

1% to wciąż dużo :p
Rzuć wszystko i idz się całowac ;]
d
dav4
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2010, 16:12

Post autor: dav4 »

Sprawdziłem tą kostkę od guzików zamykania/otwierania drzwi, kabelek był trochę przetarty, zaizolowałem ale nadal te 2 guziczki nie działają ;/ Bezpieczniki też sprawdzałem, gdzie by można było jeszcze sprawdzić ?

ps. Dziś odkryłem że w radiu(Gamma 4x20W) które jest w tym Polo nie ma modułu kastetowego - kaseta po włożeniu wpadła do środka :rotfl: :rotfl:
Awatar użytkownika
Gabriel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2010, 10:48
Lokalizacja: Rybnik Śląśka okolica :)

Post autor: Gabriel »

Siemka :yahoo: fajny bajer z tym radiem ;d a warto tez moim zdaniem sprawdzic czy śruby sa po dokręcane bo ja tez mam te same polo i tego nie sprawdzielm auto zgasło i myślałem ze kupiłem dziada a jeden śruba i wszystko oki :) :niewiem: nawet mi sie w to nie chciało wierzyć ale na własne oczy sie przekonałem
d
dav4
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 28 lip 2010, 16:12

Post autor: dav4 »

Kolejne pytania:

1. Dlaczego pedał gazu przy trzymaniu go np. na 20 tys obrotach sam odpycha co pewien czas ? Obroty wtedy spadają.
2. Co najpierw sprawdzić jeżeli silnik po chwili na biegu jałowym zaczyna nie równo pracować, tzn. tak jak by lekko gazuje. EPC ani Check Engine nie świeci. VAGa nie posiadam ;/
Awatar użytkownika
Gabriel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2010, 10:48
Lokalizacja: Rybnik Śląśka okolica :)

Post autor: Gabriel »

z gazem nie wiem nie rozumiem .
A obroty "falują" na zimnym silniku jak dobrze mi wiadomo
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”