Przesiadka z 6N do 6N2

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Przesiadka z 6N do 6N2

Post autor: Redmitsu »

Witam. Wiadomo ze kiedys czlowiek potrzebuje zmiany. Chcialbym w najblizszym badz troszke pozniejszym czasie zmienic samochod. Wiadomo, wyglad sie nudzi, malo miejsca ( posiadam 6N 3D ) dla mnie a tymbardziej dla pasazerow, po czasie brakuje mocy itp itd.

Moj fundusz nie bedzie ogromny chociaz 15-16tys to tez sporo. Z poczatku chcialem Audi A3 1.9tdi. Jednak troche za droga bedzie w dobrym stanie. Spojrzalem jeszcze raz na moja pole i stwierdzilem ze swietnie by wygladala po liftingu ( pozatym polo to jest legenda :) ) i wybralem. 6N2 GTi

Po prostu w niej sie zakochalem :D Wyglada mlodziej, w wersji 5D, wyposazenie, foteliki GTi, pieknosc :D No i 125km. Tym bardziej wybor padl na benzyne poniewaz robie krotkie odcinki w miescie a raz w tygodniu/2 tygodniach wypad troszke dalej.

I tutaj zadaje pytanie wam koledzy, czy warto zrobic taka przesiadke? ; ) Nie mowie juz o samej mocy ( posiadam aktualnie 1.0b ;) ) ale o wygode, kulture itp. Chce wiecej miejsca dla siebie, dla pasazerow, wiecej wyposazenia ( a wersja Gti spelnia moje oczekiwania ) no i oczywiscie mocy ( nie bedziemy sie oklamywac ;) ) a uwielbiam hatchbaki i nie chce niczego innego.

Ktos mial do czynienia z obydwoma wersjami? Jak sie to wam widzi?
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

Redmitsu
powiem tak...za 15-16k ciężko będzie Ci znaleźć GTI w dobrym stanie lekko bite lub dobrze zrobione bo nie ma bezwypadkowych...
a czy warto? Oczywiście...
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

za 16,700 ja kupiłem swoje gti i jest 100% bezwypadkowe, nie to że mi jakiś mechanik powiedział,po prostu sam go całego obejrzałem ,zbadałem także miernikiem grubości lakieru,jak ktoś ma pojecie to od razu obczai czy było coś robione, mam kumpla blacharza i on także mi trochę przekazał wiedzy teoretycznej jak i praktycznej na co patrzeć i gdzie szukać itp. ważne też żeby miał wszystkie detale gti orginalne lampy szyby z jednego roku itp, nawet spryskiwacze chodzą do ksenonów :cool2: nie ma mowy o rdzy czy czymkolwiek, wiec szukać szukać i jeszcze raz szukać, wiem że jest ciężko u nas bo to rzadki model i kasa na wyjazdy po kraju idzie spora ,ale w końcu się udaje :yahoo: , a co do wrażeń z jazdy to ciężko będzie wytłumaczyć słownie komuś kto jeździ 1,0 ,bez obrazy bo sam przesiadłem się z 1,2clio,8.7sekundy do setki na ekranie mało mówią ale Ibiza cupra z ABF'em przy 140 kuca :amen: . a miejsca według mnie jest jakieś 3 maksymalnie 5cm mniej niż w golfie mk4 ,za to na przednich fotelach znacznie bardziej czuć przestrzeń nad głową, wiem co mowie bo mam niecałe 190cm wzrostu i pozycja za kółkiem grała u mnie jedną z kluczowych roli przy doborze auta, wiedziałem czego oczekuje po 3 latach jazdy clio mkI gdzie pozycja jest jak na kiblu :crazy:
pozdrawiam i życzę powodzenia w szukaniu wymarzonego gti, satysfakcja gwarantowana, a i ludzie się na ulicy obczajają na ksenony i ten "masywny" przód wiec temu autku nic nie brakuje przez co zaoszczędzisz na modach wizualnych jak i mechanicznych :beach: jedynie mfa by się przydało :(
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

Dzieki za opinie koledzy ; ) napewno mi to pomoze.

Ogolnie sprawa wyglada tak ze kasa sie zbiera na nowa furke i moj wybor zatrzymuje sie wlasnie na 2 pojazdach. Na Polo 6N2 GTI a na A3 1.8Turbo.

Wiem ze tutaj jest forum VW POLO i pewnie wszyscy kochaja polo tak zreszta jak ja ale troche obiektywnej opinii nikomu nie zaszkodzi. Oba samochody sa genialne w swoim przedziale cenowym. Mocy w obydwu samochodach wystarczy mi napewno, wyglad z nich jest atrakcyjny. Bardziej teraz rozbija sie o wygode w srodku. Chetnie sam bym wsiadl do 2 tych samochodow i porownal ale narazie chcialbym uslyszec wasza opinie, tych ktorzy siedzieli w tych samochodach i moga cos wiecej na ten temat powiedziec.

Czy jak zasiade w zwyklym 6n2 i w zwyklej a3 to w sumie duzej roznicy nie bedzie w komforcie ( bo tylko w gti sa kubelkowe fotele ) wiec w jakim czasie bede musial posprawdzac co i jak :)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

6n2 nawet GTI a A3 to nie oszukujmy się ale zupełnie inna kategoria aut. A3 nie dosc ze klase wyżej to jeszcze segment "premium". Nie wiem jak podchodzisz do spalania, ale 1.8T potrafi wpier... wachy jak świnia a raczej prowokuje do ostrzejszej jazdy ;). Ja osobiście wolałbym takie A3 ale jakby przyszło co do czego to kupiłbym 6n2 bo koszty utrzymania znacznie mniejsze i auto w tej samej cenie kilka lat młodsze. Nie sztuką jest kupić wypasione auto zeby potem stwierdzić ze jednak nie stac mnie na jego utrzymanie, w akcie desperacji wsadzić gaz, drutować naprawy itp. Ja wychodzę z takiego założenia-kupuje auto na jakie mnie stać, cena zakupu to pikuś przy poźniejszych regularnych wydatkach jakich auto wymaga. To oczywiście ocena z mojego punktu widzenia a raczej z punktu widzenia mojego portfela ;)
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

No akurat jezeli chodzi o spalanie to a3 1.8t nie pali tak duzo jak na ta moc silnika ( w miescie zmiescimy sie w 10l w normalnej jedzie, w trasie 7-8l ). mysle ze polo 6n2 gti spali gdzies 1-2 litry mniej od audi.

jedyna wlasnie pozniejsza rzecza sa koszty eksploatacyjne jak i usterki. podejrzewam ze koszty ekspl. sa tansze w polo a z usterkami to podobnie w obu autach, tyle ze w audi dodatkowo jest turbo, ktore zaniedbane lubi sie popsuc.
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""Redmitsu""]No akurat jezeli chodzi o spalanie to a3 1.8t nie pali tak duzo jak na ta moc silnika ( w miescie zmiescimy sie w 10l w normalnej jedzie, w trasie 7-8l ). mysle ze polo 6n2 gti spali gdzies 1-2 litry mniej od audi.
[/quote]

jeżeli potrafisz z głową respektować przepisy odnośnie prędkości maksymalnej, to znaczy tam gdzie 50 to 70km/h a tam gdzie 90 to 100/110km/h to spalanie w gti bardzo mile Cie zaskoczy szczególnie w trasie, mój rekord to 5,3l/100km :oki: , ale to później sprawdzisz bo pierwsze 2-3 miesiące nie licz mniej jak 8-9 litrów, ciężko jest sobie odmówić przyjemności z wyprzedzania wszystkiego co jedzie przed tobą ;)
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

Czy w kazdej 6N2 GTI jest klimatyzacja? Bo niektore na alledrogo posiadaja a niektore nie. Z tego co zauwazylem niektore owe modele maja pokretla do nawiewow a niektore maja wyswietlacz i kilka przyciskow ;] Myslalem ze jest tylko jedna wersja GTI a jednak jest kilka wersji wyposazen. Tak samo boczna tapicerka w niektorych gti jest czarna a niektorzy maja czerwone. Bylo 6N2 gti z skorzanymi fotelami?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Redmitsu""]Czy w kazdej 6N2 GTI jest klimatyzacja? Bo niektore na alledrogo posiadaja a niektore nie. Z tego co zauwazylem niektore owe modele maja pokretla do nawiewow a niektore maja wyswietlacz i kilka przyciskow ;] Myslalem ze jest tylko jedna wersja GTI a jednak jest kilka wersji wyposazen. Tak samo boczna tapicerka w niektorych gti jest czarna a niektorzy maja czerwone. Bylo 6N2 gti z skorzanymi fotelami?[/quote]

Szły wersje bez klimy, z klimą oraz klimatronic.
W zależności od rynku np. Szwajcaria można było zamówić wersje z ciemnymi tapicerkami bocznymi jak i czarnymi pasami.
Oczywiście skórzaną tapicerkę można było również zamówić w salonie za dopłatą.
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

@turzol

dzieki za info ; )
moze zadam glupie pytanie ale jak odroznic klime od klimatronica? ; )
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

klima manualna jest sterowana pokrętłami, a załącza się ją przyciskiem AC pod pokrętłami, obok jest przycisk od obiegu zamkniętego, natomiast klimatronic w miejscu pokręteł ma panel z wyświetlaczem i przyciskami :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

@Toto

aha ; ) dzieki.

a ogolnikowo co wychodzi lepiej? rozumiem jednak ze lepiej inwestowac w klimatronica niz w klimatyzacje reczna? Czy dla zwyklego kowalskiego oprocz dodatkowych przyciskow i wyswietlacza nie bedzie zadnej roznicy? : )
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

co do czerwonych boczków to są w srebrnych i czarnych polówkach w czerwonych są szare, nie potwierdzę tego niczym oprócz mojego spostrzeżenia w obejrzanych fotkach z allegro i stron klubowych. ja mam climatronic i rzecz jest wręcz elegancka, ustawiam sobie temp jaką chce co do stopnia i jeśli jest na dworze chłodno to sam się wyłącza żeby nie brać niepotrzebnej energii z silnika, z tego co wiem schładzacz manualny ma jedna stałą temperaturę schładzania i ustawiamy tylko prędkość nadmuchu ale nie jestem pewien na sto procent bo nie miałem nigdy z czymś takim do czynienia bo w starych vw moich kumpli nie chodzą te klimy zawsze :blush2:
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

tak jak kolega wyżej napisał, zdecydowanie lepszy klimatronic, ustawiasz temperaturę jaką chcesz i najpierw dmucha na pełnych obrotach, a w miarę uzyskiwania tej temperatury nadmuch spowalnia i utrzymuję ją na stałym poziomie, w zwykłej klimie masz możliwość regulacji tylko siły nadmuchu, na krótkich odcinkach spoko, gorzej jak się jedzie dłużej, i w pewnym momencie robi się za zimno, mimo, że wentylator chodzi na najniższym biegu, no to trzeba wyłączyć, ale zaraz znów ciepło i załączamy, i tak w kółko, taką ostatnią sytuację miałem jak wracałem świeżo kupionym Polo z 300km :)
bądź co bądź, ważne żeby ta klima chociaż była :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
m
marcin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:02
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: marcin »

Jeżeli chodzi o samo miejsce w aucie to w 6N2 raczej nie ma go więcej niż w 6N (ta sama płyta podłogowa), więc tu wygrywa Audi..

Ale polo to polo... :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”