polo 1.6 101km jak zwiększyć moc nie zakładając turbo???

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jarek311086
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2009, 13:00
Lokalizacja: Mława

polo 1.6 101km jak zwiększyć moc nie zakładając turbo???

Post autor: jarek311086 »

turbo to duże koszty i obciążenie silnika jaką znacie prostszą i skuteczną metode?
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Z tego co się orientuje to i tak masz zwiększoną moc, bo 1,6 8v mialo seryjnie 75 koni, 1,4 16v miało 101 koni.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Wlasnie albo masz autko po swapie bo nie bylo 6n z 1.6 101 kucy. 1.6 16v 100 kucy z tego co wiem bylo w classicu i variancie.
A co do samego zwiększenia mocy to zalezy ile masz kasy - ale powiem jedno tanio duzych przyrostow nie uzyskasz, co do elementow do poprawy (kolejność przypadkowa):
- wałki rozrządu
- wydech z kolektorem
- dolot
- indywidualne mapy kompa
- głowica (planowanie, poprawa kanałów)
- przepustnica (w wersji hardcore 4 indywidualne)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

dokładnie tak jak mówi Skfarek . Pamietaj ze kazda z takich modyfikacji da przyrost mocy ale napewno nie 2krotny :P
Jeśli nie chcesz ładować kupe kasy to pobaw sie troszke z kompem i pomysl nad zmianą kolektorów ( niewiele ale zawsze coś ) :)
Natomiast jesli masz zamiar wycisnąc kolo 150km to z góry mówie, ze się nie opłaca :) lepiej wstawic mocniejszy motor :)
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""bleah1986""]1,6 8v mialo seryjnie 75 koni[/quote]
w cordobach było 1,6 coś koło 100 koni, więc w classicach albo kombi też mogło być
nie pisze jaka buda
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Skfarek napisał
- indywidualne mapy kompa
ktoś się tym może bawił? mówicie tu o zmianie jakichś sterowników kompa co do map paliwa?
Jeśli jest tu ktoś taki chętnie bym zamienił słowo na temat jakiegoś CHIP tuningu.... :yahoo:
Chętnie bym zwiększył moc w swoim wozie...jest jakiś sens i jakim nakładem? :crazy:
civic r18a2/407 1,6 HDi
j
jarek311086
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2009, 13:00
Lokalizacja: Mława

Post autor: jarek311086 »

ktoś coś wspomniał przy zakupie o zmienionym motorze, ale ze mnie taki mechanik bardzo początkujący...
moje autko jest w 3 dzwiach jak wcześniej ktoś pytał. chip w dobrym wydaniu to 10% mocy. a kuszący jest swap 1.8 turbo od audi tt. ale koszty masakra


Kolego edytuj swoje posty albo się pogniewamy
czaja
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2009, 8:43 przez jarek311086, łącznie zmieniany 1 raz.
h
herbu
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze 2010, 9:54

Post autor: herbu »

W weekend mam jechać oglądać Polo Variant 1.6 100 KM. Wg. oznaczenia na plastikowej pokrywie jest to wersja SR. Wiem, że te silniki były montowane w Golfach IV. Ale czy były w Polo? Nigdzie się nie spotkałem z taką konfiguracją.
j
jarek311086
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2009, 13:00
Lokalizacja: Mława

Post autor: jarek311086 »

co do tematu to bardzo stary jest i nie aktualny polo moje nie ma tyle kucy i wogóle historia z raczkowania po forum :blush2: aż wstyd :blush2:
Awatar użytkownika
tobiasty
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 246
Rejestracja: 18 lip 2009, 18:02
Lokalizacja: SWD

Post autor: tobiasty »

herbu ja mam variata w wersji 1,6 101 KM i byly tam montowane takie silniki ;)
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

1,6 aee to zwykłe 75KM, ale handlarze bardzo często deklarują mocniejszy silnik, tyle że 1,6 101KM tak już wspomniał skwarek było tylko w classicu, i nie wejdzie do budy classica, tzn wejdzie ale trzeba ciąć.
Najbardziej optymalnym wyjsciem zwiększenia mocy moc/cena/rozsądek to swap na 1,6 16V ajv(120KM), avy(125),arc(125) przy czym ten pierwszy jest łatwiejszy bo występował w 6n git , pozostałe są z 6n2 gti i więcej zabawy.
h
herbu
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze 2010, 9:54

Post autor: herbu »

[quote=""tobiasty""]herbu ja mam variata w wersji 1,6 101 KM i byly tam montowane takie silniki ;)[/quote]
Z podpisu widzę, że masz 16V. A ten co go mam oglądnąć jest niby 8V. Ten sam silnik, który siedzi w Golfie IV.
j
jarek311086
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2009, 13:00
Lokalizacja: Mława

Post autor: jarek311086 »

[quote=""borys_wrocek""] 1,6 101KM tak już wspomniał skwarek było tylko w classicu, i nie wejdzie do budy classica[/quote]
no no :acute: masło maślane :grin:
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

oczywiście miało być hatchbacka
h
herbu
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze 2010, 9:54

Post autor: herbu »

[quote=""tobiasty""]herbu ja mam variata w wersji 1,6 101 KM i byly tam montowane takie silniki ;)[/quote]
A czy taki silnik jak w prezentowany w poniższej aukcji jest możliwy w takiej Polówce?
http://otomoto.pl/volkswagen-polo-klima ... 67825.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”