Falowanie obrotow a pasek alternatora

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
raynor
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 08 lip 2010, 14:49

Falowanie obrotow a pasek alternatora

Post autor: raynor »

Witam. Wiem ze temat byl poruszany wielokrotnie ale uwazam ze w moim wypadku jest inna sytuacja, nie znalazlem podobnej w szukajce.
Otoz porwal mi sie pasek od alternatora. Wymienilem na nowy ale zaraz po uruchomieniu silnika zaczely sie dziac dziwne rzeczy z obrotami. Tzn jest typowe falowanie obrotow od 600 do 1200 na biegu jalowym.
Wczesniej nie mialem zadnego problemu z obrotami.
Teraz podczas jazdy wszystko wydaje sie ok. tylko na biegu jalowym obroty skacza a silnik sam gasnie. Z odpalaniem nie ma problemow. Nie robi roznicy czy silnik jest rozgrzany czy nie- poblem nie znika.
Ma ktos jakis pomysl?
1999, 1.4L benzyna silnik APQ
Czy moze byc jakis inny powod czy standardowo spradzic przepustnice, krokowy, czujnik i termostat?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

może coś nie tak z naciągiem paska jest? sprawdzałeś jak naciagnięty jest pasek? w sam naprawiam jest napisane ile ma się uginać maksymalnie.
Podepnij woltomierz/multimetr pod aku na włączonym silniku, może są spadki napięcia, niewydolny alternator może siadła w nim jedna dioda bądź szczotki się kończą i na niskich zapodaje za małe napięcie dlatego gaśnie silnik.
A przepustnicę i czujniki obadaj wizualnie i vagiem, po przeczyszczeniu spróbuj zrobić adaptację.
Jeśli to nie pomoże to trzeba by się zająć silniczkiem krokowym.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”