[6n2] z jakim silnikiem ??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Marcino25
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 07 lip 2010, 21:58

[6n2] z jakim silnikiem ??

Post autor: Marcino25 »

Zamierzam kupić VW polo III (6N2)Hatchback do 14 tys zł z rocznika 2000-2001.Proszę o pomoc w dobraniu najlepszego silnika dla tego auta w tej wersji.Obojętnie czy diesel czy benzyna.Jaka pojemność??
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

temat morze... Napisz gdzie glownie jezdzisz (trasa, miasto)
Zalezy Ci na ekonomice czy osiagach, a moze kompromis miedzy tym a tym.
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
M
Marcino25
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 07 lip 2010, 21:58

Post autor: Marcino25 »

Zależy mi najbardziej na tym aby auto było w miarę dynamiczne, nie spalało masy paliwa.Bo z tego co widziałem małe silniczki potrafią mieć ładne spalanie.Ogólnie do jazdy na co dzień, nie na jakieś długie trasy(czasem wyjazd na wczasy)
Awatar użytkownika
Damian91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 05 sie 2009, 18:20
Lokalizacja: Pruszków-Warszawa

Post autor: Damian91 »

Hmm moje co prawda 9N ale z silnikiem występującym też w 6N2 - 1.4 TDI pali po mieście 7 litrów, aczkolwiek przeważnie robię trasy do 10 KM gdzie silnik dopiero zdąży się nagrzać + kapcie 195/50/16 też swoje robią. Nie mam co prawda porównania do benzyny, ale uważam, że do miasta motor całkiem żwawy + ewentualna możliwość dogrania sobie mapy na 100 KM.

Niech wypowiedzą się użytkownicy 1.4 w benzynie i porównasz sobie spalanie.. :)
Jeśli nie będzie zbyt dużej różnicy, to zastanów się czy jest sens kupować diesla, bo tu przeglądy i ewentualne naprawy są dużo droższe od benzyny.. :)
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

mi 6n2 tdi pali cos ok 5-6l przy dynamicznej jezdzie po miescie, jak robisz krotkie trasy to nawet nie zdazysz nagrzac tego silniczka, krotkie to znaczy<10km, dochodza drozsze naprawy i karygodna kultura pracy połączona z glosnym klekotem, ja gdybym kupował jeszcze raz polowke, wybrałbym sdi jezeli nie zalezaloby mi na osiagach zalezalo tanim podróżowaniu lub benzynke
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""elja""]mi 6n2 tdi pali cos ok 5-6l przy dynamicznej jezdzie po miescie, jak robisz krotkie trasy to nawet nie zdazysz nagrzac tego silniczka, krotkie to znaczy<10km, dochodza drozsze naprawy i karygodna kultura pracy połączona z glosnym klekotem, ja gdybym kupował jeszcze raz polowke, wybrałbym sdi jezeli nie zalezaloby mi na osiagach zalezalo tanim podróżowaniu lub benzynke[/quote]


Hmm poważnie aż taka bida jest z tym 1.4TDI?
Powiem szczerze, że wcześniej nie zaprzątałem sobie głowy tym silnikiem, lecz ostatnio szukając 6N2-ki jeździłem paroma AMF-ami i wrażenia z jazdy całkiem przyjemne -żwawo i dynamicznie. Wiadomo, że rakieta to nie jest, ale i tak byłem w lekkim szoku co potrafi to maleństwo. Czy klekotał ?- w środku nie dało się tego odczuć, stojąc na zewn. obok auta było go już słychać ,ale bez tragedii.
Myśle, że po programie taki motor już coś tam potrafi - przecież to prawie 250niutków.
Poza tym TDI w 6N2 są zazwyczaj na niezłym wypasie - tarcze z tyłu, szerokie progi , często z AC lub klimatronic.
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

Ja osobiscie polecem Tobie 6n2 z silnikiem 1.4 16V
Mam taki silniczek i do tego instalacja gazowa (oczywiscie sekwencja)
Auto dosc dynamiczne i oszczedne. Przy oszczednej jezdzie w okresie wakacyjnym 7-7,5L/100km zima 8L
Przy ostrej jezdzie ciezko jest przekroczyc 10-11L ale mowie tu o jezdzie z predkosciami powyzej 150km/h
Maks predkosc jaka polecialem na gazie to 185km/h i do tego jeszcze dolozyc ze mam delikatne przeklamanie przez opony to juz jest 190km/h z malym grosikiem.
A wiec autko naprawde żwawe i oszczedne. Jezeli masz gdzies mozliosc kupna ropy po 3zl z pewnego zrodla pomysl nad dieslem.
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
Damian91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 05 sie 2009, 18:20
Lokalizacja: Pruszków-Warszawa

Post autor: Damian91 »

[quote=""turzol""]Powiem szczerze, że wcześniej nie zaprzątałem sobie głowy tym silnikiem, lecz ostatnio szukając 6N2-ki jeździłem paroma AMF-ami i wrażenia z jazdy całkiem przyjemne -żwawo i dynamicznie. Wiadomo, że rakieta to nie jest, ale i tak byłem w lekkim szoku co potrafi to maleństwo. Czy klekotał ?- w środku nie dało się tego odczuć, stojąc na zewn. obok auta było go już słychać ,ale bez tragedii.[/quote]

Do miasta owszem, IMO nadaje się idealnie aczkolwiek mówie - robie krótkie dystanse i irytuje mnie fakt, że pali jak 1.9 TDI a jeździ dużo gorzej.. :P
Co do hałasu - do 2-2,300 obrotów jest okej, ale kręcąc 3k i więcej już zaczyna być niefajnie.. O pracy zimnego silnika już w ogóle nie wspominam.. ;)

Ogólnie chyba jednak więcej plusów, bo i tak te 7 litrów jest wynikiem lepszym niż dynamiczna jazda 1.4 16V [quote=""Acadaptor""]Przy ostrej jezdzie ciezko jest przekroczyc 10-11[/quote]

Do tego możliwość zwiększenia mocy również na plus.. ;)
Awatar użytkownika
Lazlo1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 30 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lazlo1990 »

Witajcie,

Moim zdaniem silnik 1.4 tdi jest super. Spalanie do najmniejszych się nie zalicza (w moim wypadku 20 lat - dzisiaj urodziny :D, 7.5 l mw). Silnik niesamowicie dynamiczny, wiele osób jeżdzących moim samochodem mowi, że samochod naprawde "kopa" ma nieziemskiego. Eksploatacja faktycznie droższa, ale naprawde jeżeli chcesz cieszyć się z jazdy jest to świetny silnik. Patrząc na minusy to można zaliczyc drogie (jak na tak małe auto) utrzymanie, nie małe spalanie w mieście przy ostrej jeździe, kultura pracy - reszta super. Auto po roku użytkowania i dofinansowania w wysokości 1.5 tys zł abslotunie sie nie psuje. Tylko jeżdzić.

Polecam ;]

Pozdro, Łukasz :acute:
Awatar użytkownika
noki
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 11 kwie 2009, 15:03

Post autor: noki »

Ja jeżdze swoim maleństwem ponad rok autko 1,4TDI 55kW silnik AMF spalanie jak dla mnie drastycznie małe bo w mieście ciśne go strasznie i raptem 5 litrów na sto km. idzie diselka.na klimie auto 5,5 litra spala nie wiem czy cie takie parametry zadowalaja ale mnie bardzo. do tego dynamika auta mysle że na 4 w skali na 5 bo moło by byc szybsze najgorszy ten ogranicznik :) prędkosci 170km/h i więcej nie idzie ale styknie:) a tzw traktorek hmm mozna sie przyzwyczaic zwłaszcza że jak wlewam świeży olej to silnik cichszy niż w golfie 4 :) koszty utrzymania disla tu musisz sie zastanowic bo ja w swoim bardzo dużo zmieniłem ale warto było choc kasy poszło wiele ale komfort jazdy na koilejne lata super bedzie :)
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""Damian91""]Co do hałasu - do 2-2,300 obrotów jest okej, ale kręcąc 3k i więcej już zaczyna być niefajnie.[/quote]
Jak kto lubi mi natomiast podoba się dźwięk tego silnika powyżej 3tys obr. tak przy 3,7tys obr. pracuje podobnie do małego boxera natomiast na niskich obrotach dźwięk jak ze starego TDi na pompie wtryskowej.
W kabinie słychać silnik i to poważny jego minus w długich trasach. Porównując hałas w kabinie z Ibizą 6K 1.9 TDI 90KM na pompie wtryskowej to do ok 2.5tys obr. jest znacznie ciszej we wnętrzu Ibi powyżej tej granicy jest już porównywalnie.
Po zrobieniu programu na 100KM już można spokojnie śmigać w dłuższe trasy ,a silniczek znacznie żwawiej się kręci i dochodzi do 189km/h tym samym wykorzystując cały zakres skrzyni biegów.
Gdybym miał jeszcze raz kupić mały samochód to z pewnością nie wybrał bym 1.4 TDI tylko 1.9 TDi PD. 1.4 jest ok ale nawet starsze i ze znacznie większym przebiegiem 1.9 bije go na głowę i to we wszystkich aspektach może i spali 0.5l więcej w mieście ale przy jeździe w trasie powyżej 100km/h spali o wiele mniej i będzie co najważniejsze cichsze i dynamiczniejsze co doceni każdy kierowca który wcześniej miał słaby silnik.
Tak ,że ja polecam Ibi 1.9 TDI
Obrazek
Awatar użytkownika
wilczek247
Początkujący
Początkujący
Posty: 97
Rejestracja: 29 cze 2010, 21:48
Lokalizacja: Miechów (KMI)

Post autor: wilczek247 »

ja od roku wożę się polo 6n2 z silnikiem 1.4 MPI 44kw (60km) spalanie na krótkich trasach głównie po mieście do 10 km ok 7l.
dynamika jazdy na średnim poziomie znacznie gorsza na trasie bo czasami nie ma czym wyprzedzać.

ale ogólnie dobrze mi się jeździ tym wozem / // :P
ŁUK@$Z
Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

koledzy macie racje ze 1.4 TDI malo spali. Tyle, ze pamietajcie ze mowimy o niemal 10 letnim dieslu z turbo i pompowtryskami. Jednym problemem moze byc przelot takiego samochodu, oceniam ze srednio powyzej 200 000 [w koncu diesla sie do szpanu nie kupuje raczej].
Druga sprawa to kola dwumasowe, wtryski turbiny i wszystkie dobrocie związane z klekotem

Benzyna owszem więcej spali ale caly kompletny nowy silnik 1.4 16V kosztuje 1500 na allegro :). Pali znosnie, rozpedza sie znosnie. 1.4 60KM to wolniejsza ale zdecydowanie trwalsza jednostka. Jestem teraz na zakupie kolejnej 6N2 i diesle w ogole nie wchodza w gre
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

[quote=""Wojciechu""]Druga sprawa to kola dwumasowe[/quote]
z tego co sie orientuje to w tym tdi nie ma dwumasu, co do reszty w pelni popieram

co do tego co mowil turzol ze nie jest tak zle jak jezdzil to moze masz racje ale zauwaz dwie rzeczy ze jest cieplo i samochod pracuje calkiem znosnie, oczywiscie z pozamykanymi szybami i szyberdachem, a po drugie moze miales rozgrzane silniki jak je ogladales a to juz inna bajka, te silniki wolno sie rozgrzewaja
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Jeśli chodzi o trwałość 1.4 TDI to jest bardzo duża bo turbinka jest bez VTG (co zwiększa jej trwałość a pogarsza elastyczność i osiągi na niskich obrotach silnika) i nie ma dwumasu ,a przebiegi nie są takie jak w 1.9 TDI bo większość ludzi kupuje je do miasta (To jedyna przewaga 1.4 TDI nad 1.9 TDI mniejszy przebieg :D ). W dłuższe trasy nie dłubanym jeździ się okropnie, żeby kogoś wyprzedzić to trzeba się nieźle napocić po chipie to nawet przy 120km/h można wykonać ten manewr szybko i bezpiecznie.
Co do hałasu to już się wypowiadałem na miasto i krótkie trasy jest ok ,da się wytrzymać ale w dłuższych trasach można znienawidzić ten silnik (nie za osiągi tylko za hałas :D )
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”