[9N3] Interfejs diagnostyczny do CAN

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

[9N3] Interfejs diagnostyczny do CAN

Post autor: Anonymous »

Przegladam caly dzien internet w poszukiwaniu urzadzonka diagnostycznego.
Poddalem sie. Znalazłem za 1700zl, ale to za duzo. Wiekszosc tych komputerkow diagnostycznych ktore sa sprzedawane do CAN na jednej stronie podaja, ze obsluguja do 2008roku na innej ze 2009, a na jeszcze innej przeczytalem o tym jaki marny to sprzet za 359zl... i lepszy kabelek i laptop.

Potrzebuje pomocy Waszej. Czy ktos wie, jaki kabel musze kupic, zeby moc zrobic pelna diagnostyke po CANie (domyslam sie ze POLO 2008r ma CAN)?

Czy ktos podlaczyl sie juz do POLOWEK roczniki 2007, 8 po CANIE albo czy zna jakis kabelek ktory uciagnie te modele? Na aukcjach w opisach sa pewne niuanse, np takie, że podaja obsluge aut VW do 2008r, a przy dodawaniu kluczykow wymieniaja Polo 5, a przy zmianie licznikow podaja Polo VDO/Motometer MY2007 (K) -> co to są za oznaczenia?

Jedna strona, którą znalazlem: http://www.allegro.pl/item1085424364_co ... k_ecu.html wspiera CAN, ale nie sadze, zeby mi facet udzielił informacji, ze pasowac bedzie do polowek z 2. polowy roku 2008.

Ostanie pytanie: czy majac taki kabelek, trzeba korzystac z commandera, czy mozna z VAG-COM?
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

daj sobie spokój z tym kabelkiem bo więcej popsujesz niż nim zrobisz,

polecam V-scana lub VCP (vag can pro), nimi na pewno zrobisz obsługe aut po canie. nowszą wersją V-scana zrobisz nawet obsługę aut po UDS czyli tych z 2010r.

POLO VDO/motometer (K) - to firma liczników, znaczy to że tylko liczniki tych firm można cofać i że idzie to linią K.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dzieki wielkie, a co do V-skan to czytalem gdzies w necie ze sie tną, a od pracownika Viaken, ze produkcja jest w chinach, a czy projekt w Polsce to nie wiem, wiec to jak gra w Lotto chyba z tymi urzadzeniami do 500zł.
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

no niestety masz racje, V-scan to tylko alternatywa, trafisz na sztuke że będzie chodzić dłuuugo a drugi po okresie gwarancyjnym się rozsypie ;) poza tym brak aktualizacji.

V-scan nie tyle się tnie co przycina. Robi niektóre rzeczy strasznie powoli.

za to kupując VCP+K - 899zł zrobisz to samo co VCDS'em za 1800zł a nawet i może troszke więcej. ;) ostatnio wypuścili nawet dopalanie DPF i tym podobne rzeczy :)
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Do swojego użytku to mozna nabyc vcds'a 908, robi po uds'ie i ładnie chodzi. A cena made in ryz jest ponad 5razy mniejsza niz ori:)
[size=12px][/size]
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

lub też w cenie V-scana można zakupić DOMINATOR'a.

Nawet spotkałem się z pozytywnymi opiniami o tym produkcie ;)
F
F4k3
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 23 mar 2010, 8:19

Post autor: F4k3 »

Żeby nie było, że nie szukałem to mam już za sobą kilka podobnych wątków, m.in: Przymierzam się do kupna kabelka do mojego polo 9n3 2006 rok. Na viakenie mamy 3 opcje do wyboru: Chciałbym wykorzystać pełne możliwość interfejsu na moim PC (nie tylko podstawowe odpcje dostepne w wersji za 130zł), czy to oznacza że pozostaje mi tylko do kupna wersja za 1700zł full wypas? Czy VCDS jest dużo lepszy od tego urządzenia dedykowanego (opcja za 400zł)


edit: znalazłem u bezpośredniego producenta http://www.ross-tech.com/Merchant2/merc ... ode=VAGCOM 350$ =~ 1120 zł + przesyłka (o ile nie lecą w kulki i można u nich bezpośrednio zamówić, nie przez pośrednika polskiego)


Skoro znalazłeś ten temat to czemu się pod niego nie podłączyłeś. Musiałeś tworzyć Nowy?!
czaja
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Can commander hmmm ciężki temat i jeszcze wersja softu najstarsza. Przyznam się, że go nie obsługiwałem, ale kolega nim robi i różnie bywa. Diagnostykę tzn błędy po canie casował, ale adaptację już ja musiałem vcdsem robić. Jeśli chcesz porobić przy liczniku to już loteria. czasem za 10razem załapał. Vcds oryginal drogi jest jak na swój użytek. Ale vcdsem nie odczytasz pinu immo, ani licznika nie cofniesz. Jeśli byś chciał vcdsa 805.0EN to zapraszam w tyg na pw.
[size=12px][/size]
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Czy wie ktos jakie kody grup to P0 P2 P3 U0?

Planuje zakup interfejsu, bo jeszcze nie kupilem i mam zgryza ze bede mogl skanowac mniej niz jest to napisane. Nie znam jescze kodow Grup. Co to np grupa P1?

Ktory tester bedzie najlepszy do Polo z lat 2005-2006 (9n3)?
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=269
czy ten
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=225
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

dziś podłączałem polo 9N3 - 2006rok za pomocą zwykłego vaga za 100zł od viakena. Byłem co nie miara zdziwiony gdy połączył się z licznikiem, absem i silnikiem (no i z reszta co była mi potrzebna). Może mi ktoś powiedzieć czy to Polo poprostu nie miało CAN ? czy to możliwe żeby w tym roku go poprostu nie było ?
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

sory ale wierzyć mi się nie chce że do 2006r gdzie jest CAN podlaczyles kkl i wszystko poszlo. Czasem kkl polaczy sie z silnikiem i ot tyle, aby bledy pokarze
A ty Cruz olej te P0 P2 bo t oC inie jest potrzebne gdy program wyswietli nr kodu np 15329 to co Cie bedzie obchodzic czy to kod z nadwozia czy silnika czy licznika?? Jak bedziesz podpiety pod silnik to proste ze to kod silnika i oznaczenie masz to reszte olej bo glowa spuchnie :D :piwo:
[size=12px][/size]
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

NIe, CAN ma na pewno, bo juz sie dowiadywalem, tylko ze w POLO 4 niektore sterowniki lacza sie jeszcze po liniach K.

Czy aby napewno ten kabel nie czyta po CAN? Moglbys podac linka do tego kabelka z ich strony, chcialbym zobaczyc jak to wygalda i czy daja do iego soft i co wedlug nich obsluguje.

Ja dzis pisalem maila do VIAKENA z zapytaniem o interfejs do Polowek 4 i Golfow 5. Koles mi polecal jedynie ten za 1700zł. Na pyt., czy jakis inny tanszy do tych aut moge zastosowac by nie miec problemow z diagnostyka modulow, pisalem ze nie zalezy mi na dodawnia nowych sterownikow i upgradeowania softu komputrera silnika, to enigmatycznie mi odpisali ze polecaja V-Scan VAG 5053. Wiec 1 slowem jestem oglupialy. Podszedlem do warsztatu niedaleko mnie, takiego malego, facet ma sprzet za 10tys zl do diagnostyki kompa, resetowania kontolek itp, pewnie na rozne auta ma wtyczki, ale ja chce cos kupic sredniego i miec pewnosc ze bede mogl poskanowac wszystkie sterowniki, usunac kontroli ewent. Temat nadal aktualny, zahecam do podzielenie asie swoimi przygodami z roznymi VAGami do Polo 9n3.
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

Marianoo serio aż się zdziwiłem, połączyłem się najpierw z silnikiem i usunąłem błędy kasując CHECK'a a następnie w liczniku usunąłem INSP. wszedłem w ABS i wartości rzeczywiste też pokazywał...

Nie mam kompletnie pojęcia dlaczego się połączył. ktoś zna odpowiedź na takie pytanie ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Na stronie Polskiego Vag coma podaja ze diagnostyke po CAN ma Nowe Polo, a Polo 4 i w dol po K i dzieki interfejsowi ich mozna m.in:

Kod: Zaznacz cały

Procedury K-line ( VCP+K )
kasowanie inspekcji serwisowej
zmiana jednostek miar zestawu wskaźników (km/mile)
zmiana języka zestawu wskaźników
tryb skandynawski Centralnej Jednostki Elektrycznej - automatyczne wlaczanie swiatel wraz z wlaczaniem zaplonu ( Audi A4)
wkodowywanie reflektorow ksenonowych ( Audi A4)
kontrola wtryskiwaczy 3.0/2.7 TDI
reset filtra DPF w silnikach 3.0/2.7 TDi po wymianie filtra
stan filtra DPF w silnika 2.0TDi / 2.7-3.0TDi
oraz wiele innych przydatnych funkcji ...
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

mam do swojego polo tego Viakena V-scan 5053 juz ze 2 lata i śmiga OK.
[quote=""cruz""]dzieki wielkie, a co do V-skan to czytalem gdzies w necie ze sie tną,[/quote]
ciąć sie nie tnie, tyle ze jest delikatne opoznienie od nacisniecia przycisku do przejscia do nastepnej opcji w menu.
[quote=""cruz""]a od pracownika Viaken, ze produkcja jest w chinach,[/quote]
bo jest w chinach - nawet jest naklejka z tylu na obudowy "made in china".

W kazdym razie jak na moje potrzeby - odczyt , skasowanie bledow, sprawdzenie temp. silnika pod vagiem , napiec na lambdzie, skasowania inspekcji , adaptacji przepustnicy itp. nadaje sie znakomicie.

Wada - no cóż - to nie laptop i rozbudowany program do diagnostyki tylko najprostsze menu i takowoż prezentowane odczyty
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”