dziwna praca silnika po wciśniaciu sprzęgłą

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Marcino25
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 07 lip 2010, 21:58

dziwna praca silnika po wciśniaciu sprzęgłą

Post autor: Marcino25 »

Mam taki problem z moim autkiem (vw polo coupe z 1992 r silnik 1.0 kat),że po wciśnięciu pedału sprzegła silnik chodzi jakby uciekało z niego powietrze co wierc sekundy.Odgłosy to jak puf, puf, puf.Śmieszny opis ale takie sa odgłosy.Musze przyznac że wystepują one tylko po wcisnieciu sprzegła i w tym momencie czuc w aucie minimalne szarpnięcia(wibracje).Jak puszczam sprzęgło to wszystko jest oki silnik dalej pracuje równo(przebieg to 180 tys km)
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Takie pytanka:
1- sprzęgło już wymieniałeś? (Może to łożysko oporowe ?)
2- jak wciśniesz sprzęgło i zaczyna pukać, parskać to silnik zaczyna mulić?
3- czy występuje to podczas jazdy czy tylko na postoju ( na luzie)?
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
M
Marcino25
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 07 lip 2010, 21:58

Post autor: Marcino25 »

Sprzęgła jeszcze nie wymieniałem.Z tym dźwiękiem to sprawdzę w przyszłym tygodniu, bo miałem służbowy wyjazd.Opisze coś więcej w czwartek.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Jak wciskasz sprzęgło to raczej łożysko oporowe.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
M
Marcino25
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 07 lip 2010, 21:58

Post autor: Marcino25 »

Pogrzebałem trochę na innych forach i spotkałem podobne sytuacje, co nie znaczy że to co opisze tyczy się akurat mojego auta.Jedna sugestia jest tak, jak wspomniał poprzednik , że są to objawy zużytego łożyska oporowego tzw. wysprzęglika,albo to : łożysko na wałku sprzęgłowym to pierwsze które wchodzi do skrzyni biegów(nie wiem czy interpretować to tak samo jak łożysko oporowe). lub albo i dodatkowo mała ilosc oleju w skrzyni biegów?
M
Marcino25
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 07 lip 2010, 21:58

Post autor: Marcino25 »

I mam pytanie czy te elementy które opisałem wcześniej wchodzą w skład nowego sprzęgła(bo wychodzi że na bank muszę je wymienić), bo nie było w ogóle wymieniane, czy muszę dodatkowo coś oprócz niego jeszcze dokupić?((((te dziwne dźwięki z silnika na 100% dochodzą wtedy kiedy wbity jest pierwszy bieg i mam wciśnięte sprzęgło))))
M
Marcino25
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 07 lip 2010, 21:58

Post autor: Marcino25 »

Znalazłem jeszcze takie pojęcie jak,,łożysko wyciskowe,,.
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

W skład zestawu wchodzi tarcza sprzęgłowa, docisk i łożysko oporowe (wyciskowe- jak zwał tak zwał-jeden kit). :ugeek:
Jak już musisz kupić sprzęgło to dołóż tą stówkę i kup jakieś markowe ( sachs, valeo, luk). Raz wydasz troszkę więcej kasy, a będziesz miał spokój na lata/lub ok 150-200tyś km. :-D
Te sprzęgła za 200zł są podobno nic nie warte a wyciąganie skrzyni nie jest lekką i przyjemną pracą niestety.
Ja osobiście kupiłem valeo i w zestawie był nawet smar :)
Ale zanim wymienisz sprzęgło to sprawdz stan oleju w skrzyni.
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”