[all VW]Wartości ciśnienia sprężania w różnych silnikach VAG

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
golfina
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2008, 18:27
Lokalizacja: Warszawa

[all VW]Wartości ciśnienia sprężania w różnych silnikach VAG

Post autor: golfina »

Jeżeli ktoś z szanownych kolegów posiada wiedzę na temat wartości ciśnienia sprężania w poszczególnych silnikach naszych polówek, proszę o wskazanie jakie ciśnienie powinno być w APQ 1.4 ? W "sam naprawiam" napisano że od 1,0 do 1,5 MPa ale to chyba dane z poprzedniej epoki.

Istnieje wzór:
stopień sprężania x współczynnik k = ciśnienie sprężania
[k= 0,12 - 0,13]

Tylko czy wyliczone ciśnienie jest minimalnym, maksymalnym, czy jakim????
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Dla polówek II,III,IV generacji:

10-15 barów minimum 7 dla wszystkich benzyniaków
25-31 barów minimum 19 dla 1,4 TDI i polo IV 1,9 SDI,TDI
36 barów minimum 26 dla 1,7/1,9 SDI
34 bary minimum 26 dla 1,9 D
34 bary minimum 25 dla polo II 1,3 D i 1,4D
8-12 barów minimum 6 dla polo II 1,3 G40

dane pochodzą z programu eTech 6.2 . ELIT CZ, spol. s r.o. http://www.elit.cz
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
golfina
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2008, 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golfina »

Ostatnio mierzyłem ciśnienie sprężania - oto wyniki:
  • I. 16,5 bar
    II. 16 bar
    III. 16,5 bar
    IV. 17 bar
Czyli nie mieści się w zakresie tolerancji 10 - 15 barów. Co może być przyczyną i jak to naprawić?

A ciągnąc dalej ...

Wzór, który przedstawiłem:
10,2 x 0,125 = 1,275 MPa, czyli 12,75 barów.

Wyniki, pomiarów i tak są dużo wyższe - nie przejmować się tym, czy jednak coś trzeba naprawić?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

bardzo dobre wyniki, możliwe że jest tu jakiś błąd pomiarowy ale z tego co napisałeś masz silnik w świetnym stanie,
dbać o niego regularnie olej zmieniać i traktować po ludzku :D
u mnie rok temu wyszło 15/14,5/14/14,5 też bajera.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
golfina
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2008, 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golfina »

Zastanawiam się, czy w komorach spalania nie znajduje się zbyt dużo nagaru, zwiększającego stopień sprężania i stąd tak wysokie wartości. Silnik ma przejechane 210 tyś km z czego 40 tyś na gazie. Powinien być już trochę zużyty a tu proszę ...
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Witam ja mam 2f 1.0 AAU ostatnio mierzyłem kompresje i przy 242tyś km wyszło 12bar na IV cylindrach.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote=""golfina""]palania nie znajduje się zbyt dużo nagaru,[/quote]
[quote=""golfina""]czego 40 tyś na gazie[/quote]
jak tyle km nalatałeś na gazie to tam pewnie 0 nagarów, gaz wypala nagary, ma dużo mniej sadzy i nie ma się z czego ten nagar zrobić
Obrazek
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

zależy też po ilu obrotach łapie wysokie sprężanie, bo trzymając dłuższy czas każdy silnik będzie miał w miarę wysokie co nie odzwierciedla do końca prawdy (słowa mechanika), przykładowo ja u siebie też sprawdzałem i dosłownie po paru obrotach (około 3) wskakiwało na 14,5 na każdym cylindrze - trzymając dłużej wzrosło powyżej 15
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

dumle
normalka, przecież tłok będąc w połowie cylindra , nie wyciśnie odrazu maksimum
Obrazek
Awatar użytkownika
kazikboy
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:26
Lokalizacja: Żórawki/gryfino/szczecin/Dania

Post autor: kazikboy »

a ja mam pytanie wzgledem diesli ze tdi ma mniejszy stopien wzgledem zwyklego diesla lub SDi
czy turbo zwieksza kompresje czy jak >?? ostatnio bardzo mocno mnie to zastanawia bo wymiary tloków sa takie same i skok
Grupa Zachodniopomorsko-VWielkopolska
Obecnie]Polo Classic SDi (TDi) <!-- s]
Byłe:
S6c4v8,90Coupe2.3,a4AFN,Polo86c2f,EscortCabrioMK4,Polo86c,CBR400RR,Polo86c2f
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Witam ja dziś mierzyłem i mam kolejno 13; 11; 12,5; 13 oraz drugi pomiar 12; 11,5; 12; 13
W weekend zrobię pomiar manometrem kolegi i zobaczymy co wyjdzie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”