Kalibracja obrotomierza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Kalibracja obrotomierza

Post autor: sebatec »

Jak w temacie - czy trzeba i jest jakaś możliwość kalibracji obrotka. Nadmieniam że dotychczas miałem zwykły licznik z zegarkiem analogowym i dodatkowy obrotomierz. Pokazywał obroty zdaje mi się właściwie ponieważ odcięcie paliwa następowało zaraz po prekroczeniu 6000 obrotów - tak ok 6200. Gdy założyłem licznik z obrotkiem okazało się że pokazuje jakieś 500 obr/min więcej niż ten dodatkowy a odcina dopływ benzyny prawie przy 7000 obr/min. Co może być przyczyną i ewentualnie co dałoby się zrobić, czy jakaś kalibracja ewentualnie wchodzi w rachubę?
Das Auto.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Siemka hmm.. nie wiem czy kalibruję się jakoś obrotek ale chyba nie ja u siebie też nie miałem obrotka założyłem licznk z obrotkiem nic tam nie kombinowalem a obroty pokazuję dobrze, co do odcinki to nie wykręcałem auta aż tak drastycznie ;)
Ale niech inni się wypowiedzą
Pozdro.
Awatar użytkownika
Mkapec
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 29 wrz 2009, 11:42
Lokalizacja: Bielsko-biała

Post autor: Mkapec »

ja do odcięcia nie jeżdżę, ale czasami zdarza mi się że obrotomierz podchodzi pod 7tys. :grin:
na wolnych gdy silnik jest ciepły to ok. 9,5tys, więc uważam że kalibracja obrotka jest właściwa
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Generalnie też nie jeżdżę do odcięcia, tak do ok 4-4,5 max, ale sprawdzałem różnicę między obrotomierzami bo pokazują inne obroty w danym momencie.
Das Auto.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="sebatec"]na wolnych gdy silnik jest ciepły to ok. 9,5tys[/quote]
raczej 0,95 tyś ;-) Z tego co mi wiadomo to polo ma odcięcie (zapłonem) przy ok.6600 obr/min. Licznika fabrycznego nie trzeba z reguły kalibrować, bo przecież został przystosowany do montażu w polo (choć po tylu latach pewnie się rozregulował). Inaczej ma się sprawa z dodatkowymi obrotomierzami. Spotkałem się już z kilkoma, które z tyłu obudowy miały gumowy kapturek, a po jego zdjęciu była szczelina potencjometru do kalibracji (nie wszystkie samochody mają jednakowy sygnał na obrotomierz-jedne dostają szpilki, inne prostokąt o zmieniającym wypełnieniu). Fabrycznego obrotka nie rozbierałem, ale możliwe że coś takiego też tam występuje.

PS. Uściśle może to odcięcie:
-PY-6600
-3F, NZ-6800
-AAU,AAV-6500
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

[quote="lukas2305"]PS. Uściśle może to odcięcie:
-PY-6600
-3F, NZ-6800
-AAU,AAV-6500

[/quote]

Z tego wynika że ori pokazuje właściwie. Dzięki Panowie, temat do zamknięcia.
Das Auto.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote="lukas2305"]Z tego co mi wiadomo to polo ma odcięcie (zapłonem) przy ok.6600 obr/min[/quote]
odcina paliwem, a iskra nontoper jest, bo by kata uszkodziło
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="adam"]odcina paliwem[/quote]
ooo, no to i ja się czegoś nauczyłem :piwo:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”