[6R] 1.2 TSI - garść informacji

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Miv
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 11 sty 2010, 13:27
Lokalizacja: KRA

[6R] 1.2 TSI - garść informacji

Post autor: Miv »

Witam,

Dział techniczny więc pokusiłem się o zestawienie najciekawszych informacji odnośnie silnika 1.2 tsi montowanym w najnowszym Polo (choć nie tylko)



Charakterystyka silnika 1.2 tsi :
1197 ccm
105 KM przy 5000 obr/min
175 Nm przy 1500-3500 obr/min
0-100 km/h (w Polo) 9,6 s (lub 9,7 zależnie od źródła)
129 g CO2/km (co jest ekwiwalentem 5,2 l benzyny na 100 km), podawane zużycie paliwa to 5,5 l/100 km*
dostępny z 6 biegową skrzynią manualną lub 7-b DSG

*silnik należy do rodziny EA111 (zapoczątkowanej już w latach 70-tych),
*w aluminiowym kadłubie zamontowano tuleje cylindrowe z żeliwa szarego - mała przewodność cieplna (ważne z uwagi na sprawność) i znaczna wytrzymałość na wysokie ciśnienia spalania,
*dolna pokrywa napędu rozrządu jest z magnezu, górna z tworzyw sztucznych,
*VW (podobnie jak to zrobiło BMW i PSA w 1.6 THP ) zdecydował się na redukcję, do 42 mm, średnicy czopów głównych wału korbowego. Co prawda wymaga to stosowania lepszych materiałów na panewki, ale za to straty tarcia są niższe i smarowanie sprawia mniej problemów*,
*proces spalanie jest nieco odmienny niż w 1.4 TSI, kanał dolotowy realizuje zawirowanie śrubowe powietrza (jak w silnikach Diesla), a strugi paliwa nie wydostają się w osi symetrii wtryskiwacza,
*zawór upustowy spalin (waste gate) jest sterowany elektrycznie.
*stopień sprężania 10,5 (o 0,5 więcej niż w 1.4 TSI),
*aluminiowy kadłub,
*średnica x skok: 71 mm x 75,6 mm, czyli skok identyczny jak w silnikach 1.4 MPI, (potem też w FSI i TSI), ale tylko tych o pojemności 1390 ccm (montowanych od czasów Polo 6N), a nie 1391 ccm (z pierwszej Ibizy i Golfa III),
*ciśnienie wtrysku paliwa 150 barów,
*maksymalne ciśnienie w komorze spalania 130 barów (1.4 TSI ma 120),
*ciśnienie doładowania 1,6 bara (1.4 TSI 122 KM ma 1,8, 1.4 TSI Twincharger ma 2,5 bara).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=PY91c8JCwv0


Powyższe informacje zaczerpnąłem z fantastycznego bloga autorstwa KWAHOO
Poniżej linki z artykułami do omawianego silnika:
http://blogsilnika.blogspot.com/2009/05 ... 2-tsi.html
http://blogsilnika.blogspot.com/2009/06 ... 2-tsi.html


pzdr
Miv

Honda CeBe Pińćset
Awatar użytkownika
kar01
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 05 paź 2009, 17:53

Post autor: kar01 »

Hmm, ciekawe:P
Czyli to turbodoładowane 1,2 z drobnymi przeróbkami... A ciekawi mnie też, czym różni się zwykłe 1,2 60km od wersji 70-konnej? Czy to różnica długości skoku tłoka czy coś innego?
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

dobry następca G40 jeżeli chodzi o silniki niskolitrarzowe z VW
dobre rozwiązanie techniczne widzę że konstruktorzy wracają do sprawdzonych technologi
chętnie kupie taki silnik z elektryką na przeszszep do 86c2f :P cena poniżej 5000 zł
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

[quote=""kar01""]Hmm, ciekawe:P
Czyli to turbodoładowane 1,2 z drobnymi przeróbkami... A ciekawi mnie też, czym różni się zwykłe 1,2 60km od wersji 70-konnej? Czy to różnica długości skoku tłoka czy coś innego?[/quote]

Ze zwykłym 1.2 60/70 KM nie ma nic wspólnego, poza tym że jest czeski i 1.2 ;) Nawet liczba cylindrów jest inna - tu mamy 4, w 1.2 60/70 są 3 co odpowiada za odkurzaczowy ton ;) 60 koni ma 2 zawory/cylinder, 70 koni - 4.

[quote=""vwkas18""]chętnie kupie taki silnik z elektryką na przeszszep do 86c2f cena poniżej 5000 zł[/quote]
Chyba długo nie będziesz musiał czekać ;) jak na allegro są już reflektory i elementy do 6r to silniki też się pojawią.
Obrazek
f
fryzurka
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:40

Post autor: fryzurka »

Witam, od 03.03. 2010 roku jestem posiadaczką nowego Polo z silnikiem 1,2 TSI. niestety niepokoi mnie jeden problem. przy odpalaniiu (na zimnym silniku, sytuacja nie powtarza sie cały czas) moje polo wchodzi mi na wyższe obroty czyli na 1200. i troszeczke mnie to nie pokoiło bo w tym momeci silnik nie równo pracował, oddałam samóchod do serwisu, oni wymienili tam jakis sterownik ale niestety obajwy nie ustąpiły.Chciał bym sie dowiedziecz czy w Waszych Polo z silnikiem 1,2 TSI tez zdażaja sie taka sytuacja????
Awatar użytkownika
krisek
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 18 kwie 2009, 22:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krisek »

utrzymywanie wyższych obrotów to objaw normalny, odpowiada to kiedyś manualnemu ssaniu tylko tutaj załącza się samo poprzez podniesienie obrotów.
Obrazek
Obrazek
C
ChavezDing
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 12 maja 2010, 21:01

Post autor: ChavezDing »

Nie wydaje mi się aby to był normalny objaw, skoro w jednych egzemplarzach z tym silnikiem on występuje a w innych nie.
Widziałem ten objaw podczas przy okazji jazdy testowej tym autem i nie wygląda to ssanie, bo obroty podczas skoku potrafią jeszcze nierównomiernie "podrygiwać"

Nie jestem mechanikiem, ale w moim poprzednim 6N2 przez 3 lata użytkowania zimny silnik się tak nie zachowywał...
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

miałem przyjemność jazdy z silnikiem 1.4 TSI ale golfem 6 na trasie wawa-kraków-wawa i o to moje wrażenia z jazdy:
- mimo takiej małej pojemności bardzo żwawo porusza się w mieście (kopa fajnego ma już od ~2000 obr/min co dezorientowało mój umysł, bo zachowywał się jak diesel :) ja swojego muszę kręcić do 3500 aby zaczął chodzić podobnie, więc turbina robi swoje)
- silnik pracuje tak cichutko, że czasami wydawało mi się, że mi zgasł :D
- na trasie bez problemu wyprzedzałem na każdym biegu (dodam że jechałem na skrzyni manualnej 6cio stopniowej)
- ogarnięcie 200km/h przychodzi mu z łatwizną co dla mnie było wielkim szokiem :)
- jeśli chodzi o spalanie: z wawy do krakowa przy prędkości ~140km/h spalanie 7,5 (wg komputera), natomiast z krakowa do warszawy prędkość 160-200 (czyli średnio ~180) i średnie spalanie 7,8 (wg komputera)

a co do tych obrotów co koleżanka wyżej napisała, to raczej jest coś nie tak - bynajmniej 1.4 nie wchodził z rana na ssaniu powyżej 1000 i generalnie utrzymywał się baaaardzo nisko, w granicy ~600 obr/min po nagrzaniu
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""dumle""]kopa fajnego ma już od ~2000 obr/min co dezorientowało mój umysł, bo zachowywał się jak diesel ja swojego muszę kręcić do 3500 aby zaczął chodzić podobnie, więc turbina robi swoje[/quote]
Kompresor :) Silniki TSI są podwójnie doładowane. Na niskich obrotach pracuje kompresor, na wyższych załącza się turbo, co powoduje baaardzo fajny przebieg momentu obrotowego :D
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

[quote=""JuStIcE""]Silniki TSI są podwójnie doładowane[/quote]
Fail ;) tylko mocniejsze 1.4 tsi to twincharger. 1.2, słabsze 1.4, 1.8 i 2.0 ma pojedyncze turbo.

--edit--
aha, doczytałem że dumle jechał golfem, ale nie napisał czy 122 konnym czy 160 konnym, bo to różnica
Obrazek
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""woolfik""]Fail tylko mocniejsze 1.4 tsi to twincharger. 1.2, słabsze 1.4, 1.8 i 2.0 ma pojedyncze turbo.[/quote]
My bad :(
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
j
jankes5555
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 cze 2010, 16:20
Lokalizacja: Polska Północna

Post autor: jankes5555 »

tak ale 1.4 TSI (122KM) ma tylko turbo taka mała sciema VW ale 1.4 TSI (160km) ma juz kompresor i turbo ...
Obrazek

Polo 6r 1.6 CRTDI (90 km) Blue Motion Technologi
W
Wacholek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 gru 2010, 12:50

Post autor: Wacholek »

Wiem, że odkopuję stary temat ale zauważyłem problem z podwyższonymi obrotami w tym silniku. Obecnie posiadam POLO 9N3 z silnikiem 1.2 60km 8v i mam dokładnie identyczny obiaw. Co ciekawe występuje on jedynie gdy jest gorąco na dworze albo jak słońce dogrzewa mi autko. Silnik odpala na 900obr/min jak temperatura jest w przedziale 15-25C ale gdy nie stoi na słońcu. Nie wiem czym jest to spowodowane ale widać z tego, te silniki po prostu tak mają.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”