[9N3] VW POLO 1,4TDI 80KM - pytania po kupnie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
Dramaturg
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:23

[9N3] VW POLO 1,4TDI 80KM - pytania po kupnie

Post autor: Dramaturg »

Witam serdecznie
Właśnie stałem się właścicielem VW POLO 1,4TDI 80 KM 59 KW Sportline 2006 r.
Mam kilka pytań - bardzo proszę o odpowiedz, jestem nowy więc z góry przepraszam za ewentualne powtarzające się pytania.
Moje auto ma przejechane 117 tyś. Pytanie:
- kiedy należy wymienić rozrząd ? Wiem wiem ... zwykle zaraz po kupnie, ale tak fabrycznie to co jaki czas ? Spotkałem się na tym forum z różnymi opiniami tzn jedni mówią że przy 120 tyś inni mówią że przy 150 tyś (oczywiście zakładając że poprzednia była wykonana terminowo)
- mam książkę serwisową jednak po niemiecku, przeglądy były robione przy 30, 60 i 90 tyś. Może ktoś wie jak po niemiecku może nazywać się "wymiana rozrządu" itp. Jak to odszukać w książce serwisowej ?
- jaki olej zalać ? Na silniku nie ma kartki, a w książce serwisowej jest wpis przy 92 tyś oil longlife. Czy mam rozumieć że przy 120 tyś trzeba wymienić czy jednak wcześniej co 15 tyś ?
- no i tak ogólnie czy to dobry zakup 1,4 TDI 80 kM - czy te silniki są godne uwagi czy jednak mają swoje jakieś mankamenty ?

Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedz.
p
piotrl
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 31 gru 2008, 20:26
Lokalizacja: UK/PL
Kontakt:

Post autor: piotrl »

Witam serdecznie
Właśnie stałem się właścicielem VW POLO 1,4TDI 80 KM 59 KW Sportline 2006 r.
Gratuluje wyboru :) i witam
- jaki olej zalać ? Na silniku nie ma kartki, a w książce serwisowej jest wpis przy 92 tyś oil longlife. Czy mam rozumieć że przy 120 tyś trzeba wymienić czy jednak wcześniej co 15 tyś ?
Jeśli masz w pisane w książkę Longlife to lej ten olej co mi serwis zalał w UK Castrol SLX lub nowszy EDGE
Castrol SLX/EDGE 5W-30 z norma 507.0 longlife przejechałem na tym oleju ponad juz 13 000 km i jest ten sam stan oleju co wlali w salonie :)
Wcześniej miałem Mobil1 ale nie zgodny z longlife i norma 507.0 to co 2 tygonie trzeba było go dolewać
- no i tak ogólnie czy to dobry zakup 1,4 TDI 80 kM - czy te silniki są godne uwagi czy jednak mają swoje jakieś mankamenty ?
Zależy co ci potrzeba małego auta do miasta to okej jak na długie trasy da sie bo sam latam małym 1500km w jedna stronę i jest okej :)
Ale nie wymagaj od niego żeby był ciężarówka busem lub sportowym szybkim autem bo nie jest :)
Jedynie co mnie drażni w moim aucie to spalanie :beee:

Pozdrawiam

PS Ja jak kupowałem swoje poprzednie auta z DE to pierwsze co wymiana oleju wszystkich filtrów a jak trzeba było to pasek rozrządu i napinacz nabicie klimy (czasami pompa wodna)
VW Polo 9n3 1.4 TDi BNV 59kW/80 KM 3 door Black SE LHD Comfortline
Obrazek
Moja strona -> http://www.polotdi.netau.net
Awatar użytkownika
Damian91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 05 sie 2009, 18:20
Lokalizacja: Pruszków-Warszawa

Post autor: Damian91 »

Co do terminologii w niemieckiej książce serwisowej:

Wymiana paska rozrządu - szukaj takich terminów :)
Zahnriemenwechsel
Keilriemenwechsel
Steuerkettenwechsel

[quote=""Dramaturg""]kiedy należy wymienić rozrząd ? Wiem wiem ... zwykle zaraz po kupnie, ale tak fabrycznie to co jaki czas ? Spotkałem się na tym forum z różnymi opiniami tzn jedni mówią że przy 120 tyś inni mówią że przy 150 tyś (oczywiście zakładając że poprzednia była wykonana terminowo)[/quote]

Skoro miałeś wymieniany przy 90 tysiącach, to teraz przy 150 - wymiana po 120 mija się z celem. :P

[quote=""Dramaturg""]no i tak ogólnie czy to dobry zakup 1,4 TDI 80 kM - czy te silniki są godne uwagi czy jednak mają swoje jakieś mankamenty ?
[/quote]

W moim Polo drażni mnie jedynie to, że pali jak 1.9 TDI a jeździ dużo gorzej. :closedeyes:
D
Dramaturg
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2010, 19:23

Post autor: Dramaturg »

[quote=""Damian91""]Co do terminologii w niemieckiej książce serwisowej:

Wymiana paska rozrządu - szukaj takich terminów :)
Zahnriemenwechsel
Keilriemenwechsel
Steuerkettenwechsel

[quote=""Dramaturg""]kiedy należy wymienić rozrząd ? Wiem wiem ... zwykle zaraz po kupnie, ale tak fabrycznie to co jaki czas ? Spotkałem się na tym forum z różnymi opiniami tzn jedni mówią że przy 120 tyś inni mówią że przy 150 tyś (oczywiście zakładając że poprzednia była wykonana terminowo)[/quote]

Skoro miałeś wymieniany przy 90 tysiącach, to teraz przy 150 - wymiana po 120 mija się z celem. :P

[quote=""Dramaturg""]no i tak ogólnie czy to dobry zakup 1,4 TDI 80 kM - czy te silniki są godne uwagi czy jednak mają swoje jakieś mankamenty ?
[/quote]

W moim Polo drażni mnie jedynie to, że pali jak 1.9 TDI a jeździ dużo gorzej. :closedeyes:[/quote]

Dzięki za odpowiedz, ale co do rozrządu to problem w tym że nie miałem wymiany przy 90 tyś a teraz mam przejechane 117 tyś. Czy to znaczy że już czas najwyższy na wymianę ?
Awatar użytkownika
Damian91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 05 sie 2009, 18:20
Lokalizacja: Pruszków-Warszawa

Post autor: Damian91 »

[quote=""Dramaturg""]Dzięki za odpowiedz, ale co do rozrządu to problem w tym że nie miałem wymiany przy 90 tyś a teraz mam przejechane 117 tyś. Czy to znaczy że już czas najwyższy na wymianę ?
[/quote]

Zapisuj się jak najszybciej na wymianę - powinna być zrobiona przy 90 tysiącach ! :acute:
Awatar użytkownika
8128
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 15 lut 2010, 13:25

Post autor: 8128 »

Polecam:
Volkswagen Polo 1.4 TDI
http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,71357,2754268.html
oraz Auto Świat Poradnik eksploatacyjny Volkswagen
do ściągnięcia z sieci (ewentualnie PM to podeślę)
PS. Jeśli nie będziesz nim jeździł jak 1.9 to będziesz zadowolony :)
ObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”