[6n2] Spalanie 15l/100 km

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kalel
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 cze 2010, 14:20

[6n2] Spalanie 15l/100 km

Post autor: kalel »

Witam.

Jak w tytule moje dopiero co kupione polo 1.4 MPI spalił mi dokładnie 14,77 l/100km.
Co może być przyczyną?
Sonda lambda, czujnik temperatury???

Ma ktoś pomysł?
r
roman cbr
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:38

Post autor: roman cbr »

Napisz ile ten Twój nowy nabytek ma przejechane km, jakie oznaczenie silnika , jaką trasę przejechałeś ww jakich korkach stałeś. Może zrobiłeś błąd w obliczeniu. Nawet przy trzepniętej sondzie nie powinno być takiego spalania. Musisz sam przeanalizować wszystko i wyciągnąć wnioski. Powodów może być kilka, ale nawet trudno sobie wyobrazić tak duże spalanie :vinsent:
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

jeżeli nic ponadto, co napisałeś, to było conajmniej kilka wątków na takie tematy!!
na spokojnie poczytaj tematy wyrzucone przez opcję "Szukaj"... na początek:

1. sprawdź czy dobrze to spalanie policzyłeś (spisujesz licznik, do pełna tankujesz, jeździsz aż mignie lampka paliwa, tankujesz do pełna, spisujesz licznik, liczysz...)

2. obserwuj, czy czy silnik osiąga temp. "90" na liczniku
3. sprawdź błędy w komputerze (zwłaszcza sonda lambda, jest masa wątków w tym temacie)
3b. sprawdź w komputerze temp. silnika (płynu) podawaną w komputerze (czy mniej-wiecej zgadza się z licznikiem w kabinie)
4. wymień filtry powietrza i paliwa jeśli nie masz pewności, że są świeże, to samo dotyczy oleju/filtru oleju
5. zastanów się jak jeździsz i upewnij czy robisz to technicznie poprawnie (eco-driving to za dużo powiedziane)
6. jak bedziesz miec podniesiony samochód, sprawdź czy koła poruszają się w miare swobodnie (czy zepsute łożyska nie hamują kół)
k
kalel
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 cze 2010, 14:20

Post autor: kalel »

Sprawa wygląda tak.
Samochód kupiłem na początku czerwca.
Zalałem do pełna Vervą 98.
Po przejechaniu 100 km ponownie zalałem do pełna prawie 15 litrami. :shock:
Samochód jest z 2001.
Jazda normalna miejska, bez gazowania czy ścigania się przed światłami.
Temperatura silnika w normie.
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Miałeś włączoną klimatyzację podczas tej jazdy?
k
kalel
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 cze 2010, 14:20

Post autor: kalel »

Tak, w większości.

Dodam jeszcze, że samochód ma przejechane 70000, nie świeci mi się kontrolka "check engine", która mogłaby wskazywać na sondę Lamda.
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote=""kalel""]
Temperatura silnika w normie.[/quote]
skąd wiesz ???
podłacz auto pod vag'a bez tego nie sądzę żeby dało się znaleźć problem.
k
kalel
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 cze 2010, 14:20

Post autor: kalel »

[quote=""borys_wrocek""][quote=""kalel""]
Temperatura silnika w normie.[/quote]
skąd wiesz ???
[/quote]

Nie wiem, pisze tylko co widzę na wskazaniu czujnika temperatury.
k
kalel
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 cze 2010, 14:20

Post autor: kalel »

Witam ponownie.
Komputer na badaniu nic nie wykazał.
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Spalanie mnie zaskoczyło. Nawet z pedałem przyklejonym do podłogi takiego nie powinieneś osiągnąć. Mój przy dynamicznej jeździe z tym samym silnikiem pali 7-8l.
Nie chlapie gdzieś na boki? Nie spalają się resztki w tłumiku? Na komputerze zero błędów? Może machnąłeś się jakoś w obliczeniach? Zobacz co będzie po kolejnej setce. Jak znów takie spalanie to jest to jakiś żart. Gdzie była wskazówka mówiąca o ilości paliwa w baku? Już prawie w połowie drogi do rezerwy?
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

A ja sądzę po prostu że przy pierwszym laniu "do pełna" (choć do pełna to względne pojęcie) tak naprawdę nie nalałeś do pełna. A więc tak: nie wiem czy 1.4 mpi ale chyba wszystkie 6n2 mają tzw. Odpowietrznik układu paliwowego jest to taki dzyndzel zaraz na początku wlewu paliwa. Jeśli go umiejętnie wciśniesz i będziesz lał w miarę powoli to możesz wlać nawet do 8l paliwa więcej. Już były posty dlaczego do baku 48 litrowego wchodzi 55 l paliwa.
Może przy pierwszym razie nie wcisnąłeś go a przy drugim tak no i ci weszło więcej do baku co spowodowało wyliczenie tak wielkiego spalania.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Dlatego ja zawsze liczę od rezerwy do rezerwy. Jest to pewniejsze niż takie lanie do pełna. Chyba, że spisuję ile zalałem i czekam na ponowne zalanie do pełna, spisanie itd.

Powtórz pomiar, bo tyle to może Ci spalić porządne 1,8 turbo, ale nie Polo MPI.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

moja rada, zalewaj zawsze okrągłe 40 litrów i jedź aż wskazówka dojdzie na 0, tankujesz kilka razy tyle samo na tej samej stacji i robisz pomiar, litry dzielisz przez przejechane kilometry i masz spalanie,
Przy uwalonej sondzie lambda i czujniku temperatury, polo potrafi zjeść 12 litrów przy zapieczonych hamulcach i innych oporach toczenia może i do 15 litrów też dojdzie ale to już ekstrema.
Bierz pod uwagę to, że czujnik temperatury cieczy składa się z dwóch części i to osobnych, czujnik na blat i czujnik do ECU,
czasem bywa, że czujnik na blacie pokazuje bite 90 stopni a na Vagu pokazuje o wiele mniej, mi się właśnie tak czujnik zawiesił i spalanie podskoczyło, zrób badania vagiem wszystkie bloki po kolei obadaj na zimnym i na gorącym, zapodaj screeny z testów.
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
kalel
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 cze 2010, 14:20

Post autor: kalel »

[quote=""gallus""]A ja sądzę po prostu że przy pierwszym laniu "do pełna" (choć do pełna to względne pojęcie) tak naprawdę nie nalałeś do pełna. A więc tak: nie wiem czy 1.4 mpi ale chyba wszystkie 6n2 mają tzw. Odpowietrznik układu paliwowego jest to taki dzyndzel zaraz na początku wlewu paliwa. Jeśli go umiejętnie wciśniesz i będziesz lał w miarę powoli to możesz wlać nawet do 8l paliwa więcej. Już były posty dlaczego do baku 48 litrowego wchodzi 55 l paliwa.
Może przy pierwszym razie nie wcisnąłeś go a przy drugim tak no i ci weszło więcej do baku co spowodowało wyliczenie tak wielkiego spalania.[/quote]


Nawet nie wiedziałem, że coś takiego jak odpowietrznik przy tych samochodach występuje...
Faktycznie po odkręceniu wlewu po prawej stronie jest taki "dzyndzel", który można przesunąć do przodu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”