Styl jazdy, a żywotność silnika [1.0 45KM]

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

h
horyzont
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 maja 2010, 9:06
Lokalizacja: Leszno & Kalisz

Styl jazdy, a żywotność silnika [1.0 45KM]

Post autor: horyzont »

Witam,

Panowie mam pytanie do użytkowników polówek. Posiadam polo N6, które pod masą ma silnik o małej pojemności, a co za tym idzie o małej mocy - 1.0 45KM. Jestem 3 właścicielem tego samochodu, oryginalny udokumentowany przebieg to 117 000km, stan silnika jak na rocznik 1996 jest naprawdę badzo dobry.

Zastanawiam się czy stylem jazdy nie katuje mojej polóweczki, ponieważ prędkośc max wynosi zaledwie 140km/h. W ostatnim czasie robie dłuższe trasy i utrzymuje silnik na obrotach powyżej 4tys obrotów ok 120km/h, dlatego moje pytanie brzmi - czy przy takiej jeździe silnik mocno dostaje w du... :?:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

obroty 4 tyś nie są czymś strasznym dla silnika, wszystkie jednostki polo 8 zaworowe są nisko wysilonymi co za tym idzie nie żłopią prawie w ogóle oleju, nie generują dużo mocy za to są długotrwałe jak się o nie dba, silnik też potrzebuje odżyć i przegonienie go to nie jakaś tragedia,
nie przejmuj się za bardzo gaz do dechy i sru...
Porównaj do tego, że w niemczech są autostrady i tam standardowa prędkość przelotowa to 160 km/h a tak 120 to grzecznie popylają ciężarówki i słabsze samochody na prawym pasie.
Zapytaj kolegi sidewinder on ma już prawie 300 tyś w swojej polóweczce nastukane i dalej hula bez problemu.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Polać temu przede mną :D Dobrze chłopak prawi. Optymalny zakres obrotów do dynamicznej i w miarę oszczędnej jazdy to około 2500 - 4500 rpm. Silnik, jeżeli jest użytkowany w większości w mieście, nie rozwija wielkich prędkości obrotowych. Czsami więc warto trochę mocniej "przegonić" autko :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

ja mam ten sam silnik w drugiej polówce i rocznie robiłem nią 40k km na trasie jeżdząc prędkościami 120-130km/h. Spokojna głowa, nic mu nie będzie :-)
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Ja z kolei wyczytałem w jakims piśmie motoryzacyjnym, ze najbardziej optymalne obroty dla silnika to zakres od max momentu do max mocy. Nie chodzi tu oczywiście o super niskie spalanie tylko o obroty w których silnik "czuje się" najlepiej.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”