Awaria elektrycznych szyb - PROBLEM I ROZWIĄZANIE

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

noż kur.....
podnośnik działał kilka dni i dziś znów się zablokował. Szlag mnie trafi. szkoda ze nie ma tam jak dostać się z jakimś wd40 albo czymś (nie da się...?)
v
volks85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2009, 11:19
Kontakt:

Post autor: volks85 »

u mnie przestała działać szyba pasażera - ta co się nie opuszczała do końca, szyba kierowcy działa aż miło... to chyba zacięcie na plastikowej prowadnicy szyby
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

u mnie nie dochodziła do końca właśnie ta u kierowcy. Ta "naprawiona" młotkiem.
Więc może spróbuj i tą stronę młotkiem potraktować.

Teraz się zastanawiam czy nie dałoby się jakoś "na oślep" odkręcić tej metalowej puszki (siedzi na 4 wkrętach) żeby posmarować/poczyścić. Ale nie wiem czy taka operacja jest realna...
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

znów (po raz 3ci już) zaciął mi się silniczek. nie chce mi się znowu wyrywać tapicerki :roll:
Mam wielką ochotę wyjąć silniczek, otworzyć i przeczyścić / przesmarować.
JAK GO WYJĄĆ? jak zdjąć ten mechanizm? może ktoś ma z tym doświadczenie?
Awatar użytkownika
ShadeN
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 03 maja 2010, 9:13
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: ShadeN »

[quote=""darkc""]znów (po raz 3ci już) zaciął mi się silniczek. nie chce mi się znowu wyrywać tapicerki :roll:
Mam wielką ochotę wyjąć silniczek, otworzyć i przeczyścić / przesmarować.
JAK GO WYJĄĆ? jak zdjąć ten mechanizm? może ktoś ma z tym doświadczenie?[/quote]

Już o tym było na forum :blind:

Kod: Zaznacz cały

http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=12861
A tu masz link do manuala jak co i jak wyciągnąć, co prawda z golfa III ale w Polówce jest podobnie

Kod: Zaznacz cały

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180982&highlight=montaz+elektrycznych+szyb
Awatar użytkownika
Magiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:24
Lokalizacja: Rabka Zdrój/Kraków

Post autor: Magiko »

Ja dzisiaj otwarłem szybę od strony pasażera i gdy chciałem zamknąć było to możliwe do pewnego momentu dalej nie chciało zamykać silniczek wydawał taki ciężki dźwięk jakby był przeciążony a gdy wyżej chciałem podnieść słyszałem tylko cyknięcie. Co to może być ??
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

[quote=""Magiko""]Ja dzisiaj otwarłem szybę od strony pasażera i gdy chciałem zamknąć było to możliwe do pewnego momentu dalej nie chciało zamykać silniczek wydawał taki ciężki dźwięk jakby był przeciążony a gdy wyżej chciałem podnieść słyszałem tylko cyknięcie. Co to może być ??[/quote]

myślę że awaria silniczka podnośnika (ale równie dobrze linka może gdzieś się blokować) - cyknięcie, znaczy że sterownik daje sygnał ale silnik nie pracuje bo napotyka na zbyt duży opór. Dla cierpliwych - wyjąć mechanizm...

[quote=""ShadeN""]
A tu masz link do manuala jak co i jak wyciągnąć, co prawda z golfa III ale w Polówce jest podobnie

Kod: Zaznacz cały

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180982&highlight=montaz+elektrycznych+szyb
[/quote]

dzięki wielkie! spędziłem pół dnia, wypatroszyłem dzrzwi (musiałem nawet głośnik zdjąć) ale udało się, za drugim razem idzie nawet szybko.... Odkręciłem silniczek przepłukałem gt85 czy co tam miałem pod ręką... na razie chodzi, jak znów padnie - kupuje "nowy"....
s
spiotrek1
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 cze 2010, 12:14

Post autor: spiotrek1 »

Witam wszystkich. Częstą przyczyną tak zwanego "pyknięcia" jest zablokowanie się prowadnika. Silnik jest za bardzo obciążony i dla tego tak się dzieje. Trzeba sprawdzić cały mechanizm podnoszenia szyby czy gdzieś nie haczy. Przy prowadniku jest trzymak szyby który montowany jest na zatrzask, wystarczy że on nie trzyma w jednym miejscu i już mamy blokade podnoszenia lub opuszczenia szyby. Ja tak miałem przerobiłem to na szpilki , przykręcone, naprawione, chodzi bez zarzutu. Pozdrawiam :amen:
a
arek1111
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 14 lip 2010, 20:47

Post autor: arek1111 »

Witam.
Miałem podobny problem z tymi szybami jeździłem po róznych fachurach ale po kilku dniach czasem po miesiącu przestawały działać wymieniałem nawet podnosniki ale bez rezultatu.Raz zawziołem sie postawiłem autko w garazu i po 10 godzinach odkryłem usterkę było nią brak masy na dzwiach samochodu tzn zawiasy nie kontaktowały na tyle aby silniczek działał.
Okazało się że mam uszkodzoną wiązkę w dzwiach a że jest ona w gumowej harmonijce dałem sobie spokój z jej naprawą .
Dorobiłem sobie kabel z oczkami i przykręciłem do śrób ogranicznika dzwi działa mi to już 3 lata i nie mam problemu.Masę dostaje tym kablem.Acha kabel musi być dosyć gruby ja zastosowałem linkę 2,5mm2
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Swoją drogą, czy ma ktoś z Was opis pinów złączki kabli wchodzących do drzwi? Chciałbym sprawdzić połączenia w poszyciu drzwi bo też męczę się z nie działającym mechanizmem opuszczania szyby. Dodatkowo jak szerzej otworzę drzwi to gaśnie mi podświetlenie przycisków w drzwiach, więc chyba rzeczywiście jest z kablami coś nie w porządku...
Obrazek
Awatar użytkownika
vvvrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 22 lis 2009, 18:38

Post autor: vvvrider »

Miałem problem z szybą od strony kierowcy też nie chciała się otwierać.
Po kilku dniach wsiadam do samochodu i nacisnąłem przycisk otwierania/zamykania szyb i w tym samym czasie otworzyłem drzwi na przytrzymanym przycisku i szyby działają !

Co do tego stukania w silniczek to mam taki pomysł
Żeby zamiast rozkręcać drzwi to może przytrzymać przycisk otwierania/zamykania szyb
i w tym samym czasie mocniej trzasnąć drzwiami. tak jak w maluchu :)
Może ten pomysł pomoże , niech ktoś sprawdzi przed rozmontowaniem drzwi.
Obrazek
Awatar użytkownika
50pln
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 216
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:50
Lokalizacja: Mszana Dolna
Kontakt:

Post autor: 50pln »

[quote=""vvvrider""]
Co do tego stukania w silniczek to mam taki pomysł
Żeby zamiast rozkręcać drzwi to może przytrzymać przycisk otwierania/zamykania szyb
i w tym samym czasie mocniej trzasnąć drzwiami. tak jak w maluchu :)
Może ten pomysł pomoże , niech ktoś sprawdzi przed rozmontowaniem drzwi.[/quote]

tez wpadlem na ten pomysl, zeby nie rozkrecac. i dziala. stosuje go w razie potrzeby.
oi! oi! oi!
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

U mnie niestety nie działa. Przyznaję, walczyłem już wcześniej z opuszczaniem szyby i choć wtedy nic nie zrobiłem poza rozebraniem poszycia i przyjrzeniu się jak to ma działać, to po kilku dniach samo się naprawiło. Tym razem jednak samo nie chce się naprawić. Dziś znów rozprułem drzwi i zastanawia mnie jedna rzecz. Wciskając przycisk słychać tyknięcie w silniczku, ale nie zauważyłem najmniejszego naprężenia na lince. Na mój rozum silnik powinien jednak chwilę zadziałać, żeby wyłączyć się z racji przeciążenia. No chyba, że blokada jest w samym silniku i nie moment nie przekłada się na linkę. Mam rację czy to zabezpieczenie działa inaczej? Sytuacja beznadziejna, bo żeby wyjąć mechanizm trzeba opuścić szybę, a ta nie chce nawet drgnąć w dół. Jedyne co mi przychodzi do głowy to przeciąć linkę, wyciągnąć całe bebechy i wtedy zobaczyć co się stało. Tylko czy da się założyć nową linkę?
Obrazek
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""twister""]U mnie niestety nie działa. Przyznaję, walczyłem już wcześniej z opuszczaniem szyby i choć wtedy nic nie zrobiłem poza rozebraniem poszycia i przyjrzeniu się jak to ma działać, to po kilku dniach samo się naprawiło. Tym razem jednak samo nie chce się naprawić. Dziś znów rozprułem drzwi i zastanawia mnie jedna rzecz. Wciskając przycisk słychać tyknięcie w silniczku, ale nie zauważyłem najmniejszego naprężenia na lince. Na mój rozum silnik powinien jednak chwilę zadziałać, żeby wyłączyć się z racji przeciążenia. No chyba, że blokada jest w samym silniku i nie moment nie przekłada się na linkę. Mam rację czy to zabezpieczenie działa inaczej? Sytuacja beznadziejna, bo żeby wyjąć mechanizm trzeba opuścić szybę, a ta nie chce nawet drgnąć w dół. Jedyne co mi przychodzi do głowy to przeciąć linkę, wyciągnąć całe bebechy i wtedy zobaczyć co się stało. Tylko czy da się założyć nową linkę?[/quote]

spróbuj zamienić miejscami przycisk otwierania szyby kier/pasażer miejscami i sprawdź czy na innym przełączniku jest taka sama sytuacja
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Sprawdzałem. Na drugim przycisku jest dokładnie tak samo. Z drugiej strony normalnie nie mam problemu opuścić szyby.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”