Awaryjność polówek.

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

b
bartusmax
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 10 cze 2009, 16:50

Post autor: bartusmax »

Model polo : 9N
Rocznik : 2003
Silnik : 1.4 16v
Pochodzenie : sprowadzony
Przebieg w momencie zakupu : 93 tys
Przebieg aktualny : 134 tys
Właściciel : I
Styl jazdy : różnie to bywa ale raczej spokojny
W nocy : garaż

Wymienilem:
lozysko z piasta prawa strona
2 szt amortyzatorow przod
4 cewki zaplonowe
sonda lambda ta przed katalizatorem
klocki hamulcowe przod i tyl

Ogolnie jestem zawiedziony awaryjnoscia polo liczylem na cos wiecej mysle ze nasz stereotyp o niezawodnosci vw powinismy powoli zamykac sa to auta nowej genracji i niestety za duzo w nich elektroniki :( sadze ze kia i hyundai niczym nie ustepuja juz vw i jego ptrestizowi i warto czasem pomyslec glowa a nie sercem choc nie powiem ma golfa II i nie oddal bym go za zadne pieniadze ani na nic innego nie zamienil pozdrawiam
filtr paliwa
paski rozdzadu
d
dorota15413
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 30 cze 2009, 16:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: dorota15413 »

Model polo : 6N
Rocznik : 1995
Silnik : 1.0
Pochodzenie : sprowadzony
Przebieg w momencie zakupu : 179000
Przebieg aktualny : 189000
Właściciel : II w Polsce
Styl jazdy : rally mode, większość w mieście
W nocy : pod chmurką

Wymieniłam:
maglownicę,
tłumiki,
cewkę zapłonową,
łożyska w kołach,
poduszki pod amortyzatory,
błotniki (z powodu rdzy),
przednia szyba,
drążki wraz końcówkami.

Ale i tak jestem z niej zadowolona.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

Online bialy0666
Ostatnio zmieniony 01 lip 2017, 22:57 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Picia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 10 sie 2010, 18:21
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Picia »

Model polo : 6n
Rocznik : 1995
Silnik : 1.3
Pochodzenie : sprowadzony 23.08.2010 r.
Przebieg w momencie zakupu : 104.500
Przebieg aktualny : 105.523
Właściciel : II
Styl jazdy : ekodriving, 90% miasto
W nocy : raz pod chmurką raz garażowany

wymienione części :
-> Wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza, filtra kabinowego i przednich klocków hamulcowych, malowanie metalowych elementów podwozia minią SIERPIEŃ 2010
Awatar użytkownika
kubica89
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 26 wrz 2010, 20:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: kubica89 »

Model polo : 6n
Rocznik : 1998
Silnik : 1.4 APQ
Pochodzenie : kupiony w komisie w Polsce
Przebieg w momencie zakupu : 99800
Przebieg aktualny : 107000
Właściciel : III
Styl jazdy : normalny/oszczędny, większość w mieście
W nocy : garażowany

wymienione części :
- serwis klimatyzacji - uzupełnienie czynnika chłodzącego (brakowało ok. 250 ml), uzupełnienie oleju w sprężarce, wymiana filtra kabinowego, sprawdzenie szczelności instalacji, dezynfekcja... - 280 zł (99800km)
- siłowniki klapy bagażnika (polskie zamienniki) - 2x50 zł (99800km)
- blaszki przy zaciskach hamulcowych ;) - 10 zł (102000km)
- osłona dolna silnika 85 zł (107000km)
- przełącznik zespolony kierunkowskazów/świateł drogowych (firmy VEMO) 67 zł (109400km)
Ostatnio zmieniony 04 gru 2010, 9:53 przez kubica89, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Model polo : 6n
Rocznik : '94
Silnik : 1.3 ADX
Pochodzenie : Anglik po przekładce
Przebieg w momencie zakupu : 78 tys mil
Przebieg aktualny : 187 tys km
Właściciel : nie wiem
Styl jazdy : spokojny, oszczędny, 50% trasa, 50% miasto
W nocy : trochę w garażu trochę pod chmurką, zależy kto pierwszy zajmie garaż :)

wymienione części :
:arrow: Tarcza sprzęgłowa - z zapasów
:arrow: Czujnik temperatury x2 - 30 zł x2 = 60 zł
:arrow: Klocki hamulcowe - 35 zł
:arrow: Zamek schowka - z zapasów
:arrow: Sonda lambda - z zapasów
:arrow: Cewka zapłonowa - z zapasów (od T4 2,5 benzyna)
:arrow: Przewody zapłonowe - 60 zł
:arrow: Świece - 50 zł
:arrow: Regulator napięcia - z zapasów
:arrow: Felga stalowa - z zapasów
:arrow: Wkładki lusterek - 35 zł za wkładkę = 70 zł
:arrow: Zderzak przedni - 220 zł
:arrow: Linka sprzęgła. - 60 zł
:arrow: Pompa wody. - z zapasów

Boże dziękuję za mini szrocik u kumpla w garażu :grin:
Awatar użytkownika
klimens
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 30 lip 2009, 14:55
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin

Post autor: klimens »

Model polo : 6n kombii
Rocznik : 2001
Silnik : 1.9 SDI było AQM a jest AGP
Pochodzenie : sprowadzony z Holandii
Przebieg w momencie zakupu : 190000
Przebieg aktualny : 222000
Właściciel : II
Styl jazdy : normalny/oszczędny, większość w mieście
W nocy : stoi pod chmurką

wymienione części:
:arrow: Silnik :!:
:arrow: kompletny wydech
:arrow: silnik el. szyb lewa strona
:arrow: radio :-D

Do wymiany:
:arrow: rozrząd
:arrow: osłona pod silnikiem
:arrow: pasek wielorowkowy plus napinacz
:arrow: żarówka lewy kierunkowskaz
:arrow: amortyzatory
VW mym bogiem Polo nałogiem Mandaty obawą Prędkość podstawą.

I like my SDI
m
mario23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 28 mar 2010, 14:50

Post autor: mario23 »

Model polo :9N
Rocznik : 2002
Silnik : 1.2 12V AZQ
Pochodzenie : sprowadzony z Niemiec
Przebieg w momencie zakupu : 69000
Przebieg aktualny : 87000
Właściciel : ?
Styl jazdy : normalny/oszczędny, większość w mieście
W nocy : stoi pod chmurką

Z wymienionych części w wyniku usterki:
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
- żarówka reflektor lewy
- cewka zapłonowa cylinder 3-ci

do zrobienia czujnik otwarcia drzwi lewy tył.

A poza tym wymiany związane z eksploatacją:
-olej silnikowy
-filtry
-tarcze
-klocki
- simerbloki
czyli norma :) :rules2:
Ostatnio zmieniony 25 gru 2010, 14:45 przez mario23, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

Model polo :6n
Rocznik : 1997
Silnik : 1.0 ALL
Pochodzenie :sprowadzony
Przebieg w momencie zakupu :143 tys pokazywał licznik, jak znam polskie realia handlarz na bank go skręcił...
Przebieg aktualny : ok 184 tys
Właściciel : w Polsce pierwszy, w DE w briefie było wpisanych trzech
Styl jazdy : dynamiczny, w większości jazda po mieście, czasami dłuższe trasy
W nocy : pod chmurką

wymienione części (łatwiej by chyba było napisać czego nie wymieniłem...) :
- przy 145 tys po wymianie rozrządu i płynów eksploatacyjnych awarii uległ pierwotny silnik AER (palił ok litr oleju na 1 tys. km) skończyło się wymienieniem bloku całego z ALL, osprzęt i komp został z poprzedniego + nowy komplet świec wszystkich pierścieni i uszczelek, uszczelniaczy zaworowych
- ok 150 tys. pierwsza za mojej kadencji wymiana tarcz i klocków na przodzie
- ok 155 tys. zmieniłem tylne amortyzatory gdyż stare nie dały rady i rozlały się
- ok 160 tys. zmieniłem na nowy akumulator
- ok 165 tys. popuściła uszczelka pod pokrywą zaworów więc zmieniłem na nową
- ok 167 tys. poszła sonda lambda, katalizator plus wąż od podciśnienia chwilę po tym padł silniczek tylnej wycieraczki :banghead:
- ok 170 tys. po zimie do wymiany poszły przewody W-N oraz lewy przedni błotnik gdyż przegnił plus nowe klocki na przód
- ok.173tys. skończyło się sprzęgło wymieniłem na kompletne nowe Sachs-a chwilę po tym rozsypała się skrzynia biegów :banghead: i znów zdejmowanie całego mechanizmu i zakładanie używki DKG
- ok. 178tys. zmieniłem łożysko w prawym przednim kole gdyż waliło tak że jeździć się nie dało... plus wyszła wymiana sworznia co zakończyło się ustawianiem geometrii
- obecnie przebieg blisko 184 tys. i wymianie zostały poddane świece plus borykam się z trzymaniem obrotów spowodowanym wadliwym modułem przepustnicy (kłopot występował od samego 2007r. odkąd tylko mam ten wóz)

Generalnie nie wpisywałem tu zakupów rzeczy eksploatacyjnych typu filtry oleje opony czy też wycieraczki gdyż to nie są awarie tylko rzeczy normalne które w każdym aucie trzeba robić

Potencjalnych posiadaczy bądź przyszłych posiadaczy polo czytających ten post proszę o nie zrażanie się do marki i modelu auta, gdyż mój egzemplarz prawdopodobnie od początku był nie zadbanym wyjeżdżonym złomem, z którego przez te 3 lata odkąd go mam starałem się zrobić coś co ma ręce i nogi i dać mu sporo serca, jednak na chwilę obecną nie mam już do niego siły i chyba pójdzie na sprzedaż a następcą jego będzie nowsze 6N2 bądź inny VAG
Drugie Polo jakie posiadam, a raczej użytkuje go moja dziewczyna:
Model polo :6N2
Rocznik : 1999
Silnik : 1.0 AUC
Pochodzenie : kupiony w kraju
Przebieg w momencie zakupu : niecałe 121 tys (udokumentowane i autentyczne)
Przebieg aktualny : ok 123 tys
Właściciel : w Polsce drugi, w DE w briefie był wpisany tylko jeden dziadek 1943r. ;)
Styl jazdy : spokojny, praktycznie cały czas ruch miejski
W nocy : pod chmurką
Wymienione dotychczas:
- uległ awarii przełącznik zespolony pod kierownicą (włączający tylną wycieraczkę) oraz czujnik świateł stopu
- opony czyli zakup kompletu zimówek
Rzeczy do zrobienia to:
- kompletne sprzęgło, na tym jeździć się teoretycznie jeszcze da ale woła o wymianę
- wymiana wszystkich płynów eksploatacyjnych plus uszczelnienie miski olejowej i wybieraka w skrzyni bo tradycyjnie puszcza olej jak w większości polówek
Ogólnie rzecz biorąc kupując to auto byłem bogatszy o doświadczenia jakie miałem ze swoim 6N dzięki czemu wielu problemów udało się uniknąć i właśnie ten egzemplarz zachęca mnie głownie do dalszego pozostania przy POLO
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

Model : Polo 6N1
Rok :1996
Silnik :1050ccm
Pochodzenie : Niemcy
Obecny przebieg : 18000
StylJazdy :ZSJ
Sen :Pod chmurką

:arrow: Konserwacja podwozia i elementów zamkniętych+ nitowanie dziur po korozji blachą ocynkowaną (ok 100pln)
:arrow: Wymiana tłumików (środkowy, ostatni ) (300pln)
:arrow: Szpachlowanie przedniego prawego błotnika (ok 20pln)
:arrow: Wymiana paska wieloklinowego (20pln)
:idea: PLANOWANE ZABIEGI
:arrow: Spawanie podstawy pedałów
:arrow: Naprawa zamka kierowcy
:arrow: Światło przeciwmgłowe tylne
:arrow: Przydały by się opony letnie :roll:
:arrow: Słabe hamulce tył
:arrow: Luz lewy sworzeń walca
:arrow: Słabe tarcze hamulcowe
:arrow: Zakodowane radio :shock:
:arrow: Wymiana oleju (przejechane już 11 tysięcy)
To chyba tyle jak widać dużo pracy :szefu:
_____________________
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 sty 2011, 18:26 przez WhitePolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Model: Polo 6N1
Rok: 1995
Silnik: 1,4 AEX
Pochodzenie: Niemcy/Francja
Przebieg w momencie zakupu: 208000
Obecny przebieg: 236000
StylJazdy: Dynamiczny i ekonomiczny zarazem :)
W nocy: garażowany (u mnie).

Wymienione części:
- pompa wspomagania, podstawa alternatora i pasek wielorowkowy (227000 km),
- sworznie wahaczy, drążki kierownicze i końcówki drążków (230000 km),
- tarcze i klocki hamulcowe (232000 km),
- tłumik środkowy (234000 km),
- przeguby zewnętrzne i wewnętrzny lewy, prawy wahacz (236000 km)

Do zrobienia:
- popychacze hydrauliczne, prawdopodobnie wałek rozrządu (obym panewek wymieniać nie musiał),
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
oberbas
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 25 lut 2010, 9:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: oberbas »

Model polo : 6N1
Rocznik : 1997
Silnik : 1.0 AER
Pochodzenie : kupiony w salonie w Łodzi
Przebieg w momencie zakupu : 140 512
Przebieg aktualny : 149 680
Właściciel : 4
Styl jazdy : spokojny, oszczędny, większość w mieście
W nocy : pod chmurką

wymienione części :

:arrow: łożysko tylne 20zł 27.02.2010
:arrow: filtr paliwa,oleju,powietrza, kabinowy 13.03.2010
:arrow: przegub zewnętrzny 75 zł i termostat 15zł 24.04.2010
:arrow: odboje amortyzatora35zł 30.03.2010
:arrow: bendix 50zł 04.06.2010
:arrow: pasek alternatora, łożysko przód 35zł 18.09.2010
:arrow: końcówki drążków, tulejki pod wahaczem 06.11.2010
:arrow: skrzynia biegów 650zł + sprzęgło zestaw 180zł 06.11.2010 (robocizna 150zł)
:arrow: czujnik hamowania 32zl 26.01.2011
:arrow: simmering wybieraka + łożysko na wale + olej przekładniowy + robocizna = 460zł 19.02.2011
:arrow: wymieniony silnik 500zl + robocizna 250zl + olej i inne części 200 zl
Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 22:17 przez oberbas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Matelko
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:47
Lokalizacja: RLE > Rzeszów

Post autor: Matelko »

No to teraz ja

POLO 6N1
Rocznik : 1998
Silnik : 1.0 AER
Pochodzenie : kupiony w PL
Przebieg w momencie zakupu : 128k
Przebieg aktualny : 139k
Właściciel : 2
Styl jazdy : spokojny, oszczędny, większość w mieście ale raz na tydzien trasa
W nocy : pod gołym niebem :bye:

Po zakupie wymiana rozrządu wraz z pompą wody, oleju, filtrów i tłumików srodkowy i końcowy 15.11.2009 ok 600zł
Wymiana kabli WN świeczek kopółki i palca rozdzielacza oraz czujnika temp. 18.03.2010 ok 160 zł
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy 25.03.2010 ok 60zł
Wymiana tuleki w aparacie zapłonowym 2.12.2010 ok 30zł
Wymiana hebli tył - 250 zł 24.01.2010

Będe robił w ten piątek:
Wymiana końcówek drążków, wymiana termostatu oraz oleju w skrzyni ok 400zł

Planuje
Wymiana hebli przód ok 350 zł

Jak narazie to jestem zadowolony lać paliwo i jezdzić.
Awatar użytkownika
Radar41
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:16

Post autor: Radar41 »

Model polo : 6n
Rocznik : 1996
Silnik : 1.4 AEX
Pochodzenie : sprowadzony z Niemiec
Przebieg w momencie zakupu : 210 000
Przebieg aktualny : 310 000
Właściciel : III
Styl jazdy : normalny/agresywny, większość w mieście, ale tez i długie trasy
W nocy : garażowany

:arrow: z racji alu 195/45/15 corocznie wymiane są tuleje na wahaczach
:arrow: 2010 - w mak posypała się skrzynia biegów - jest włożona inna, remont nieopłacalny.
:arrow: 2010 - aparat zapłonowy wraz z cewką
:arrow: 2009 - sprzęgło
:arrow: 2009 - przeguby
Rzeczy typu amortyzatory, tarcze, klocki i inne częsci które się zuzywają pomijam.
Geberalnie Polo po przekroczeniu 200 tys zaczyna się mniej lub bardziej psuć.
Ps. jak tak czytam to niektórzy mają śmieszne te przebiegi.... i pewnie auta sprowadzone jeszcze zza granicy. Liczniki przekręcone o dobre 100 tys w tył...
Awatar użytkownika
Voyt
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 13 gru 2010, 15:35

Post autor: Voyt »

Model polo : 6n
Rocznik : 97
Silnik : 1,9D AEF
Pochodzenie : Sprowadzony, Belgia>>rok 2007
Przebieg w momencie zakupu : ok 275 000
Przebieg aktualny : 294 500
Właściciel : III ??
Styl jazdy : mieszany: duże miasto - długa trasa 2 razy w miesiącu najczęściej przy stylu normalnym, czasem agresywnie, czasem oszczędnie
W nocy : chmura

Wymienione części:

I Naprawy stricte:
:arrow: simmering w skrzyni+olej
:arrow: termostat
:arrow: łożyska przód x2
:arrow: przewody podciśnienia
:arrow: tłumik końcowy
:arrow: oprawka żarówki podświetlenia tablicy+żarówki
:arrow: szkła reflektorów przód+mocne żarówki
:arrow: kierunki przód+żarówki
:arrow: żarówki stop
:arrow: uszczelnianie chłodnicy+nowy płyn
:arrow: korektor siły hamowania+nowy płyn hamulcowy
:arrow: regulacja wybieraka skrzyni
II Wymiany/eksploatacja
:arrow: klocki+tarcze
:arrow: rozrząd+filtry+oleje
:arrow: sworzeń wahacza prawy
:arrow: łączniki stabilizatora x2+tuleje łączników
:arrow: tuleje gumowo-metalowe przód x2
:arrow: akumulator Bosh S5 udało się znaleźć w godnej cenie [nowy]
:arrow: ustawianie zbieżności x2 +kąty x1
:arrow: nowe opony letnie Fulda EcoControl
:arrow: felgi zimowe + kołpaki
:arrow: wymiana szyby przedniej...ech!
:arrow: listwa pod atrapą + lakierowanko we własnym zakresie
:arrow: lusterko lewe złamane przez żula :angry2: + lakierowanko również we własnym
:arrow: gaśnica + trójkąt [nie było :shock: ]
:arrow: podpięcie pod komputer i usunięcie błędów [ostatni raz za to płacę - kabel kupiony]
:arrow: I NIESTETY szykuje się zmiana sprzęgła :| wyniesie to pewnie ok. 1200 PLN

Na razie włożone ok. 4000 zł...dużo?? Oceńcie sami. Zaznaczam, że jestem pedantem i kiedy skończę jedną rzecz zabieram się za następną 'na zaś'.

Jeszcze parę rzeczy, ale to już ulepszenia, więc nie wliczają się do awaryjności, oraz masa dupereli: plastików, zaślepek itd.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2011, 16:20 przez Voyt, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”