Wymiana sprężyn VW POLO CLASSIC

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bogdanzieba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdanzieba »

No tak coś mi przyciera jakby sprężyna się skończyła. Co polecacie wymianę sprężyn? Czy jakieś podkładki?
VW Polo Classic 1,4 16V 2000r. APE. Kolor srebrny
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Sprężyna to jedno a amortyzatory i gumowe odboje to drugie - mogą być zupełnie rozbite lub już ich nie ma. Takie odboje to koszt rzędu 15 zł.
Koło potrafi również dobijać i obcierać jeżeli są zużyte amortyzatory.

Kiedyś do mojego polo wsiadł pan sąsiad. Nie dało się w ogóle ruszyć z miejsca :rotfl: . Potem padły amorki i wypadły resztki odbojów. Obcierało na byle podskoczeniu.

Zalecam sprawdzenie amorków i odbojów - potem sprężyn.
W moim przypadku koszt wymiany 0zł - 30min pracy.

Dodam tylko, że po wymianie amorków i odbojów obcieranie i stukanie ustało a jeżdżę na 16".
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
W
Widmo
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 30 wrz 2009, 21:32

Post autor: Widmo »

A co myślicie o mojej sytuacji opisanej powyżej? Osoba od której kupowałem mówiła, że wymieniała amorki z tyłu i jak pojechałem na stację diagnostyczną to gość powiedział mi, że jak nóweczki. Więc sprężyny mam do wymiany? I ile one mniej więcej kosztują, dobrze by było poznać cenę z wymianą.
Zapraszam na polskie forum ze zbiorami BBCode\'ów - Kody, których nie znajdziesz nigdzie indziej!
Awatar użytkownika
bogdanzieba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdanzieba »

Witam wrócę do tego wątku czyli możliwe jest to że mam uszkodzone amortyzatory? I przez to tył mi dobija? Autko ma przejechane 150.000 km i coś zaczęło mi się tłuc w tylnym zawieszeniu gdy poruszam się po nierównościach. Ściągnąłem koło i zauważyłem że górna część amortyzatora ta osłona wpada wewnątrz sprężyny. Czyżby amortyzator był do wymiany?
VW Polo Classic 1,4 16V 2000r. APE. Kolor srebrny
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

bogdanzieba nad amorkiem jest gumowy odbój (taki krążek żeby w blachę nie waliło) a na tym plastikowa tuleja, osłaniająca amorek. Prawdopodobnie amorek już równo bije i to wszystko połamał. Jeżeli auto podskakuje to do wymiany.
Koszt amorków gazowe Bilstein B4 125złx2 + 30zł odboje i osłony. Chyba, że myślisz o czymś innym.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
bogdanzieba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdanzieba »

Zapytam się jeszcze te odboje są zamontowane w górnej części amortyzatora? I na wierzch zakłada się osłonę? Ta osłona mi lata i wpada wewnątrz amorka.
VW Polo Classic 1,4 16V 2000r. APE. Kolor srebrny
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

gdzie kupiles w takiej cenie amorki?

ogolnie robie z tylu zawieche i zastanawiam sie czy dac nowe sprezyny czy nie. siada mocno jak usiada 2 osoby wiec chyba zmienie.
Bo czerwone jest szybsze

cFk
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Aby założyć osłonę i odboje należy rozebrać zawieszenie. Nie założysz już tego bo jest połamane. Dobra osłona ma kształt kufla z dziurką na śrubę.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

cfk tutaj kupowałem http://amortyzatorysklep.waw.pl/index.p ... _dir=10142
Jak na razie są OK - 1,5 roku na nich śmigam. Jako seryjne zawieszenie spisuje się bezbłędnie. 2 lata gwarancji jak pamiętam.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

jakei sprezyny byscie wsadzili do classica na tyl - ogolnie zmieniam komplet zawiechy amorki beda raczej Bilstein B4 a spręzyny - tez chyba chce serie - zastnawiałem sie nad sprezynami variantem ale to bedzie chyba przegiecie w drugą mańke.
Bo czerwone jest szybsze

cFk
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

cfk ale co chcesz osiągnąć. Podnieść, opuścić? Z mojego rozeznania są sprężyny do classica chyba Weitec za 600zł komplet przód/tył -30/-30. Gleby nie ma ale usztywniają.
Pytanie czy nie lepiej przy takim kompleksie kupić gwinta. Końcowa cena będzie podobna a wyregulujesz jak Ci będzie wygodnie.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

chce miec porządną serie zawiechy - oryginalnie tył jest lekko wyzej chyba niz przód.
Bo czerwone jest szybsze

cFk
Awatar użytkownika
bogdanzieba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdanzieba »

Nie wiem co mam zrypane czy sprężyny czy może amortyzatory. Dobija mi na dołkach i coś w lewym kole w amortyzatorze trzeszczy. Autko ma 150 tyś. km i nie wymieniałem amorków.
VW Polo Classic 1,4 16V 2000r. APE. Kolor srebrny
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

bogdanzieba zmień gumowe odboje, osłony i amortyzatory.
Wali i trzaska bo już nie ma o co walić (odboje), trzeszczą tuleje w amorku. Swoje już przeżyły. Jak to zrobisz na bank wszystko wróci do normy. Koszty już znasz. Robota dla znającego temat to pół godziny.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Wymontowac sprezyny, zawiezc do kowala i powiedziec zeby utwardzil i troche rozciagnal. Mozna tez wsadzic gumy o ktorych pisano wyzej. Ja tak zrobilem jak mialem 2f po wymianie zawieszenia tak lezala ze tyl troche wlasnie tak podnosilem.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”