Problem z olejem silnikowym (Diesel)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
booster29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 mar 2009, 19:32

Problem z olejem silnikowym (Diesel)

Post autor: booster29 »

Witam! Mam dość poważny orzech do zgryzienia. Na sam początek chciałbym się dowiedzieć jaki olej silnikowy zalecany jest do zwykłego diesela 1.9 (tzn. w jaki olej producent uposażał VW Polo 1.9 Diesel oraz jaki byłby zalecany przez Was).
Moje auto ma Włoską przeszłość, sprzedający zobowiązał się dowiedzieć na jakim oleju to auto jeździło, ale jak narazie to otrzymałem od niego odpowiedź: cytuję "Castrol, do dieseli, chyba mineralny". Niestety te informacje mi nie wystarczają (tak można powiedzieć, by kogoś tylko spławić), a ja w alchemika nie zamierzam się bawić.
Stawką jest żywotność silnika, więc poradźcie przyjaciele co w takiej sytuacji zrobić. Może jest jakiś sposób, by nabrać większej pewności co do zastosowanego oleju?
Ein Volk, Ein Wagen, Chwila, chwila ale to jest PoLo z Hiszpańskim temperamentem
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Nie kombinuj tylko spusc stary olej. Wymien olej i filtr. Zwlaszcza, ze jak kupiles niedawno ten woz to sa to podstawowe sprawy. Nigdy nie wierzy sie sprzedajacemu w kwestii oleju, filtra, paska rozrzadu i pompy wody. Po prostu wymien te czesci. Olej i filtr najtaniej i najprosciej. Sam jestes w stanie to zrobic a zajmie ci to jakas godzinke lub nawet mniej. Jedyne co potrzebne to podnosnik, nawet zwykly lewarek, i jakis pojemnik na zuzyty olej, ktory podstawisz pod kurek spustowy miski olejowej.
b
booster29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 mar 2009, 19:32

Post autor: booster29 »

[quote=""Stawer""]Nie kombinuj tylko spusc stary olej. Wymien olej i filtr. Zwlaszcza, ze jak kupiles niedawno ten woz to sa to podstawowe sprawy. Nigdy nie wierzy sie sprzedajacemu w kwestii oleju, filtra, paska rozrzadu i pompy wody. Po prostu wymien te czesci. Olej i filtr najtaniej i najprosciej. Sam jestes w stanie to zrobic a zajmie ci to jakas godzinke lub nawet mniej. Jedyne co potrzebne to podnosnik, nawet zwykly lewarek, i jakis pojemnik na zuzyty olej, ktory podstawisz pod kurek spustowy miski olejowej.[/quote]

Tu niewątpliwie masz racje. Jestem umówiony już z mechanikiem na wymiane elementów rozrządu, to jest podstawa. Olej potrafie wymienić sam, robiłem to wielokrotnie. Sęk w tym, że nie wiem jaki olej zastosować aby nie wpłynęło to niekorzystnie na silnik. Wiem, że można łatwo narobić dziadostwa przez zły dobór rodzaju oleju (chodzi tu o kwestię mineralny, półsyntetyczny i syntetyczny).
Ein Volk, Ein Wagen, Chwila, chwila ale to jest PoLo z Hiszpańskim temperamentem
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""booster29""]Sęk w tym, że nie wiem jaki olej zastosować aby nie wpłynęło to niekorzystnie na silnik. [/quote]
Sie zacytuje sam siebie :
[quote=""bazi""]Jesli dotychczas nie bral oleju , ani nie bylo wyciekow, a lany był olej mineralny uznanej marki to nic nie stoi na przeszkodzie aby nalac półsyntetyk 10w40 (i ja bym tak zrobił).
Teoria była taka ze jak sie jezdzilo na badziewnym mineralnym to w silniku powstały osady z takiej racji ze kiepskiej jakosci oleje mineralne mogly ich nie wymywac. I teraz zalewajac polsyntetyk o dobrych wlasciwosciach myjacych te nagary i syfy ulegaja wyplukaniu co moze doprowadzic np. do zatkania smoka olejowego i w konsekwencji zatarcia silnika.
No ale chyba nie byl tam lany wcześniej Selektol[/quote]

Ostateczny wybor nalezy do Ciebie. Zobacz czy jest naklejka na drzwiach kierowcy jaki olej wlany.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

ja też sugerowałbym (jak nic nie cieknie) półsyntetyk
jak się boisz co było wcześniej, to pierwszy możesz szybciej zmienić, ale po mojemu to już będzie nadgorliwość
Castrol, Mobil, co tam w sklepie będzie tańsze...
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ja bym sugerował wlanie syntetyka*5W40 lub /półsyntetyka 10W40,
poproś kogoś kto ma program AUTODATA, żeby sprawdził jaki olej powinno się lać.
Mineralny olej to raczej nie do żadnych polówek 6N się tego nie leje, zalecają 10W40
w książce jest klasyfikacja VW
Obrazek
Poczytajcie sobie ten artykuł o olejach POLECAM! :!:
http://www.speedyshare.com/396454168.html
civic r18a2/407 1,6 HDi
b
booster29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 mar 2009, 19:32

Post autor: booster29 »

Ciężko mi stwierdzić jak zachowuje się ten silnik i jak wychodzi z olejem. Mam to auto od 1,5 tygodnia, przejechałem nim jakieś 7km i jak narazie unikam jazdy ze względu na lekko sparciały pasek alternatora (żeby czasem nie strzelił). Przy wymianie pasków wymienimy i olej.
Do półsyntetyków i syntetyków podchodzę z dystansem i niechęcią. Jeżeli okaże się że silnik zalano mineralem, to boje się jakie efekty wywoła półsyntetyk. Nie jest to dla mnie sprawa prosta, zasięgne rady mechanika co ma się zająć tą wymianą. A w ostateczności pozostaje pewnie postawić na olej mineralny.
Ein Volk, Ein Wagen, Chwila, chwila ale to jest PoLo z Hiszpańskim temperamentem
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Do półsyntetyków i syntetyków podchodzę z dystansem i niechęcią
czemu aż taka dezaprobata do syntetyków przez fachowców uważane za bardzo dobre oleje i trwałe.
Lej wszystko tylko nie minerał, jak się boisz że coś się niby ma rozszczelnić to wlej półsyntetyka.
Najlepiej jakbyś wymienił olej i zrobił płukankę silnika. Nie jest to stary diesel tylko nowsza jednostka.
Obczaj jaki olej ma być katalogowo z programu Autodata i go zalej. Nic nie popsujesz. Tak jak piszą w artykule wyżej. :roll:
civic r18a2/407 1,6 HDi
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

ja tez mam 1,9D i mam Mobil 1 polsyntetyk
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

a jaki przebieg jest tego autka?:)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

ja mam 1,9D AEF i mam wlany Castrol Magnatec 10W40
Czerwone jest szybsze ;-)
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

jak silnik nie jest zapluty olejem (albo świeżo umyty) to bez wahania lej półsyntetyk
dla pewności możesz za pierwszym razem szybciej go wymienić (powiedzmy, że po 5kkm) - ale to już chyba nadgorliwość

czy Castrol, czy Mobil - wszystko jedno, lej to co tańsze...
Awatar użytkownika
ZEN
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2008, 16:39
Lokalizacja: Tomaszów Lub.

Post autor: ZEN »

Mam polówkę z 99r.
Przebieg 270 000km.
Olej jaki leję to Castrol 10w40
Po z "ciągnięciu" auta wymieniłem rozrząd, filtr oleju i paliwa.
Przejechałem ponad 20 000km i wszystko gra.
b
booster29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 mar 2009, 19:32

Post autor: booster29 »

[quote=""ZEN""]Mam polówkę z 99r.
Przebieg 270 000km.
Olej jaki leję to Castrol 10w40
Po z "ciągnięciu" auta wymieniłem rozrząd, filtr oleju i paliwa.
Przejechałem ponad 20 000km i wszystko gra.[/quote]

Mam rozumieć, że jeździsz na "magnatec'u" 10W40?
Nasze autko jest z 1997 roku, ma 163 tyś km (czy licznik był cofany i jak rzeczywiście jest, tego się nie dowiemy). Ale do rzeczy, w sklepie z olejami mam znajomą Panią, zerknaliśmy do katalogu i faktycznie do Polo z mojego rocznika polecają tylko syntetyki i półsyntetyki. Pozatym sprawdziliśmy klasy myjące Castrola minerala i magnatec'a (półsyntezy). Wyszło, że są takie same i że oleje są ze sobą mieszalne. Dzięki Wam i Pani ze sklepu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu schodzić do poziomu minerala, półsynteza to chyba najlepsze rozwiązanie.

Pozdrówka i najlepsze życzenia świąteczne dla Was
Ein Volk, Ein Wagen, Chwila, chwila ale to jest PoLo z Hiszpańskim temperamentem
Awatar użytkownika
ZEN
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 22 lis 2008, 16:39
Lokalizacja: Tomaszów Lub.

Post autor: ZEN »

Dokładnie jeżdżę na Castrol magnatec 10W40

pozdrawiam :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”