[9n] Skręcona lekko kierownica w lewo aby jechać prosto

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
keny_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lip 2009, 8:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[9n] Skręcona lekko kierownica w lewo aby jechać prosto

Post autor: keny_ns »

Witam.
Mam problem ze swoją polówką. Aby auto jechało prosto muszę mieć lekko skręconą kierownice w lewo. Przełożyłem koła, zrobiłem zbieżność i dalej to samo.

Zauważyłem również pewną rzecz, postaram ją opisać tak abyście ją zrozumieli.
Przy prędkości powyżej 80km/h (100-150km bardzo to już czuć) jak puszcze gaz auto bardzo znosi w prawo, jednak jak wcisnę pedał gazu do dna to wraca trochę w lewo - tak jakby na pełnym gazie mniej je znosiło w prawo.

Przy hamowaniu powyżej 100km/h kierownica strasznie drży lewo/prawo.

Wie ktoś co może być przyczyną?
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Po pierwsze to można zdjąć jaśka i kierownice ustawić jak się chce. Po drugie myślę że masz wybite tylne tuleje na przednich wahaczach, a po trzecie pojechałbym do serwisu opon i sprawdził czy przypadkiem któraś fela się nie podkrzywiła na naszych "równych" drogach :amen:
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
k
keny_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lip 2009, 8:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: keny_ns »

Po pierwsze to można zdjąć jaśka i kieronice ustawić jak się chce.
Nie bardzo rozumiem o co chodzi :)
Tuleje i felgi sprawdzę - chociaż te ostatnio po zimie wyważałem (i przekładałem miejscami) + zbieżność była robiona.
Awatar użytkownika
Nikos15
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 04 maja 2010, 22:51
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Nikos15 »

zdejmujesz kolego kierownicę, i obracasz jak chcesz, w-g mnie źle zbieżność ci zrobili, zobacz czy kierownica drży ci od 80km/h do 95km/h jeżeli tak, to masz niewyważone opony, bądź jak kolega wyżej mówi krzywa felga. jest jeszcze jedna opcja, po zimie mógł ci balon na oponie wyskoczyć tzn ,, guz ''. Też auto będzie zachowywało się podobnie jak opisujesz.
Fiat Marea 1.8 16v + podtlenek LPG
k
keny_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lip 2009, 8:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: keny_ns »

Ok, teraz rozumiem :)
W normalnym warsztacie będą to umieli zrobić czy muszę jechać do aso? I czy robić przy tym od nowa zbieżność?
To znoszenie auta w prawo mam zarówno na zimowych jak i letnich oponach (te same felgi) :(


czerwona wersja jest po Polsku! Nie kaleczmy naszego języka
czaja
Awatar użytkownika
polo_9N
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 14 cze 2009, 12:03

Post autor: polo_9N »

Powiem tak, na stacji kontroli pojazdów u mnie w mieście zapłaciłem 40 zł za ustawienie zbierzności (5-10 min roboty). W serwisie (ASO) akurat fiata żądają ok 110 zł (myślałem ze buty mi spadną jak usłyszałem cenę)
Nie pchaj się do ASO bo przełacisz słono a rzecz na tyle prosta, że u zwykłego mechanika ci to zrobią.
Polo 9N TRENDLINE 1.4 TDi 75 KM
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Kolege mam który pracuje w ASO. Dobrze że chociaż wie jak klucze wyglądają... :grin:
Dzięki niemu wiem choć odrobine jak wygladają naprawy u nich.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”