Zmiana akumulatora

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
miki96
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 388
Rejestracja: 03 maja 2010, 2:29
Lokalizacja: Trzebnica/Wrocław

Post autor: miki96 »

no to trochę mocniejszy :crazy:
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

To ja podłącze się do tematu, zgodnie z stwierdzeniem im więcej sprzętu w samochodzie ciągnącego prąd mam pytanie czy aku 54 Ah jest odpowiedni do mojej polóweczki? (takowy posiadam teraz) ale muszę go wymienić, bo ostatnia zima była ciężka i często musiałem używać prostownika... :angry: w samochodzie posiadam klimę, el szyby, centralkę el lusterka, więc trochę to ciągnie no i nie wiem czy pozostać przy aku taki jaki jest czy jak zmienię na mniejszy to da on rade. No i w jaki najlepiej zainwestować? co polecacie ?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
miki96
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 388
Rejestracja: 03 maja 2010, 2:29
Lokalizacja: Trzebnica/Wrocław

Post autor: miki96 »

yhym... widzę, że to jest 1.4, no ale najpierw zrób to, co koledzy mi wcześniej radzili; sprawdź jaki masz alternator- 70Ah czy 90Ah.
Moim zdaniem dla 1.4 i z tym wyposażeniem, które masz to ten 54Ah powinien Ci starczyć, ale to już różnie była...
A próbowałeś wody dolać? Bo też tak w zimie miałem, że jak zostawiłem na 10min. światła włączone to później odpolić nie szło :cry: a jak wody dolałem i naładowałem, to nawet ładnie to chodziło :cool2:
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

Jasne, woda to podstawa. Ale na wiele to się nie zdało. No i już dość starawy jest, ma ponad 5 lat. A gdzie opisane jest na alternatorze jaki on jest? bo ostatnio z ciekawości oglądałem go z góry ale nic nie zauważyłem.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

na tym plastiku masz napisane od góry widać liczbę 70 lub 90
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

Chyba mam jakiś zamiennik albo montowali do polówek też alternatory z valeo - no i nie mogę sprawdzić z wierzchu czy jest to 70 czy 90, bez wjazdu na kanał się nie obędzie :) pewnie zaznaczone jest gdzieś od dołu.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Lusterko dentystyczne lub zwykłe i latarka i widzisz.
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

Nie da rady, już próbowałem, nic nie widać. Ale kanał mam to jutro sprawdzę.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ale to powinno być widoczne z góry jak patrzysz na niego po otwarciu maski, może ktoś to wyczyścił rozpuszczalnikiem i nie widać... :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

sprawdzić się nie dało:) nigdzie nie mam oznaczone:) z tego co oglądałem:) ale wg książki tzn wlepki z kodami mam mieć alternator 90A a akumulator280 A (60 Ah) ;) czyli na taki zmienię niebawem:)
Awatar użytkownika
teps86
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2010, 20:02
Lokalizacja: P-ń

Post autor: teps86 »

ja tam nie wiem czemu si ę tak tymi pojemnościami podniecacie;p mam alternator 90, akumulator 45Ah i wszystko hula jak ta lala (a mam oprócz radia jeszcze klimę i elektryczne szyby) już 2 zimy przeżył z mrozami po -20st. C i nigdy nie maił problemu żeby dostarczyć niezbędny prund do odpalenia! Poprzedni aku też był tej pojemności (z takim auto kupiłem) i tez nigdy nie było problemów. Zatem skoro nie widać różnicy to po co przepłacac?;p

PS. Mój ojciec w megance z 03r. przy silniku 1,6 i pełnej elektryce i klimie ma aku 47Ah bo i oryginalny, który padł w zeszłym roku dopiero od nowości tez taki był i również nigdy problemów z prądem nie miał. A skoro renówce taka bateria wystarcza to naszym rakietom tym bardziej:)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wg. etecha do AKV ma być minimum 36 Ah - 44 Ah, u mnie ori zamontowany 44Ah i hula do dziś
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

[quote=""rat4""]wg. etecha do AKV ma być minimum 36 Ah - 44 Ah, u mnie ori zamontowany 44Ah i hula do dziś[/quote]

Żeby nie było że sobie to zmyśliłem ;)

J1L: akumulator280 A (60 Ah)

8GD: alternator 90A

takie mam oznaczenia tej wlepki:) może to jest źle rozszyfrowane:)
Awatar użytkownika
teps86
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2010, 20:02
Lokalizacja: P-ń

Post autor: teps86 »

ja mam wg wlepki tak samo:) ale kupiłem auto z aku 44Ah więc obawiam się że wlepka wlepka, a życie życiem!
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

J1L: akumulator280 A (60 Ah)
nie przeczę że masz tak napisane, prawdopodobnie są to skrajne wartości pojemności akumulatora,
280 A to około 35-36 Ah tak mniej więcej mają akumulatory takiej pojemności, a to drugie czyli
60 Ah to prawdopodobnie górna granica pojemności jaką można zastosować, ale z tego co wiem z forum to wielu użytkowników polówek w dieslu ma aku właśnie coś a'la 62 Ah, silnik benzynowy nie ma takiego zapotrzebowania na energię elektryczną.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”