jazda na luzie i inne problemy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

jazda na luzie i inne problemy

Post autor: krzysiekkrgu »

Jestem nowym posiadaczem polo i mam parę pytań na które niestety nie znalazłem informacji w wyszukiwarce;/
1) czy opłaca się jeździć tym autkiem na luzie?? w moim poprzednim dieselku nie było kompa i jazda na luzie naprawdę się opłacała a tu nie wiem, no i czy przypadkiem nie wyrządzam jakiejś szkody autku?
2) kiedy zaczyna świecić rezerwa;/ u mnie zapala się rezerwa jeszcze przed wejściem na czerwone pole;/ denerwuje mnie to bo nie wiem czy już powinienem tankować czy jeszcze nie, czy poza świeceniem kontrolki samochód w inny sposób alarmuje o braku ropy??
3) w zakresie prędkości 80-120 drży mi lekko kierownica;/ oraz autko delikatnie ściąga w lewo;/ geometria zrobiona koła wyważone żadnych luzów w zawieszeniu a i tak lekko ściąga no i ta drżąca kierownica;/
4) jak skasować komputer z airbagu?? bo kupiłem autko z wystrzelona poduszka boczna i nie wiem jak skasować świecącą się kontrolkę i uruchomić z powrotem resztę poduszek
5) jak ściągnąć boczki żeby wymienić pas bezpieczeństwa?? widzę tam jedna śrubę a gdzie reszta?? jak to rozmontować??
6) ja w waszych autkach działa sprzęgło?? bo u mnie pedał jest bardzo wysoko sprzęgło nie ślizga( 100000km przebiegu) ale chwyta bardzo wysoko przez co trochę niewygodnie jeździ się w korkach;/
7) przy niektóry prędkościach coś mi buczy;/ nie wiem może to łożysko;/ ale nie wiem jak to sprawdzić i które koło by to mogło być;/
8) o coś jeszcze miałem spytać;/ ale nie pamiętam

Z góry dzieki za wszytskie porady:) Mam nadzieje ze umieściłem temat w dobrym miejscu jesli nie to proszę o przeniesienie:)
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

1) Ja jeżdżę na luzie bo taką mam szkołę jazdy od ojca i jakoś nic nie zauważyłem. Proponuję z większych prędkości wyhamowywać silnikiem a przy około 50-60 kmh hamulcem. Na luzie masz wolne obroty wiec i spalanie powinno spaść. Może niech się wypowie jakiś spec.
2) Rezerwa to 7l w zbiorniku. Może masz syf albo wygięty zbiornik i stąd takie wskazanie. U mnie równiutko się zapala z czerwonym polem.
3) Możliwe że auto po wypadku i trudno będzie to poproawić. U mnie może bardzo delikatnie drży kiera przy 110 , ale w granicach normy. Ściągania bym nie lekceważył :o
4) Pod kompa (np. VAG COM, ST6000) i reset.
6) U mnie też tak raczej przy 40% bierze. Faktycznie w mieście to przeszkadza, ale to kwestia techniki i przyzwyczajenia.
7) Weź mechanola do auta i niech się wypowie. Może być to łożysko, ale i drgania podzespołu przy obrotach krytycznych, nakładaniu się drgań.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

1) w autach jak jedziesz na biegu bez gazu to koła napędzają skrzynię a skrzynia silnik i odcinany jest dopływ paliwa,
w polo nie ma kompa także ci to nawet nic nie powie ale tak jest, zależy od trasy jeśli masz dłuuugą prostą i rozpędziłeś się i wiesz że potoczysz się dłuuugo to nie opłaca się jechać na biegu bo szybko wytracisz tę prędkość,
a tak po mieście przy hamowaniu i niewielkich prędkościach to zawsze powinno się to stosować, bo odciążasz hamulce hamując silnikiem no i nie żłopie tyle auto paliwa.
Ogólnie powinno się jeździć zawsze na biegu bo i niebezpiecznie jak popylasz na luzie auto gorzej hamuje wtedy i masz ograniczoną kontrolę nad zachowaniem auta. Nie wyrządzisz żadnej krzywdy autku jeżdżąc na luzie czy też na biegu.
2) To że się świeci wcześniej to nie martw się, zrób test ile przejedziesz na tej rezerwie, w dizelku prawdopodobnie grubo ponad 150 km zrobisz, ja w benzynie robię od czerwonego pola jakieś 80-100 km max.
3) coś jednak nie teges masz w zawieszeniu, może opony ząbkują? jeśli wszystko jest cacy z zawiechą, amortyzatory ile procent? auto nie powinno ściągać na stronę...może miało kiedyś dzwonka?
4) tu potwierdzenie że miało dzwonka prawą stroną był strzał, jeśli poducha jest wystrzelona, nie wiem czy się uda to skasować i uruchomi resztę poduszki, koszty mogą być duże, musisz tu popytać dobrych elektromechaników, jakie są koszty tej imprezy...
5) tu odeślę cię do książki volkswagen polo sam naprawiam tam znajdziesz instrukcję, poszukaj tego na chomikuj.pl
wpisz to pogrubione do google i znajdziesz.
6) sprzęgło masz wysoko to zwiastuje że:
sprzęgło masz już dosyć zużyte lub linka sprzęgła do wymiany
7) buczenie może być od szerokich oponek np. 195, łożyska w kole, łożyska w skrzyni biegów, musisz to sam wyczaić metodą prób, sprawdź czy nie huczy na włączonym biegu przy prędkości od 50 km/h to wtedy łożyska w skrzyni, a jak nie no to całkiem możliwe, że to któreś koło, możliwe że to prawe łożysko z przodu po dzwonku...
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

Post autor: krzysiekkrgu »

Hey:) dzieki za odpowiedzi:) coś mi rozjaśniły;) co do dzwonu to auto faktycznie miało, ale dzwonek w lewy próg;/ także próg jest lekko wgnieciony i nie wydaje mi się żeby to było przyczyną drżenia kierownicy;/ auto jest z francji więc ogólnie jest porysowane i wizualnie niezbyt dobrze sie prezentuje. Bedę dalej szukał przyczyny;) pozdrawiam:)
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
Awatar użytkownika
Damian91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 05 sie 2009, 18:20
Lokalizacja: Pruszków-Warszawa

Post autor: Damian91 »

W kwestii bicia- mój ojciec miał coś takiego w swojej poprzedniej Toyocie Avensis, przy 105-110 km/h kierownica wchodziła w lekkie drgania. Na początku myśleliśmy, że to kwestia wyważenia felg, ale wyważyliśmy jakimś tam bardzo dokładnym sposobem i było to samo.. Okazało się, że chodziło o coś z półosiami ale na tą chwile nie jestem sobie w stanie przypomnieć co to było dokładnie.. :oops:

Kwestia krzywych felg też jest prawdopodobna - u siebie też miałem coś takiego przy pewnej prędkości + bicie przy hamowaniu, okazało się, że felga po spotkaniu z dziurą delikatnie zmieniła kształt... :jester: Na szczęście z zimowego setup'u, więc stalówka którą idzie naprawić. :blush2:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Damian91 dobrze mówisz,
krzywa półośka może powodować takie właśnie zachowanie, właśnie sobie przypomniałem że teściu miał kiedyś takie coś w pasku b3, po wymianie nic już nie drżało.
Może to będzie właśnie to.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

Post autor: krzysiekkrgu »

Koła wyważałem i wszystko jest ok, chyba pojadę jeszcze raz na geometrie ale do innego mechanika.
Mam kolejne pytania:
1) wymieniłem dziś pas bezpieczeństwa od kierowcy, okazało sie że stary był podłączony jakimś kabelkiem;/ a ten który ja zamontowałem nie miał wtyku na kable;/ pasował i działa wysmienicie no ale co z tym kablem?? zmostkowac to jakoś opornikiem czy jak??
2) mam do wymiany boczną poduszkę w fotelu kierowcy;/ na poczatku chcial w dziure po poduszcze włozyc gabkę i zaszyc bo w ASO za poduszke zaśpiewali 940zł;/ ale na allegro znalazłem poduszki juz od 40 zł więc postanowiłem jednak dac tam z powrotem poduszkę, problem jest taki ze na allegro są poduszki które wygladaja idelanie jak moja stara lecz mają inne oznaczenia;/ czy to ma jakieś znaczenie?? czy jeżeli założe poduszke o innych numerach bedzie wszystko działać?? oczywiście wiem że musze sresetowac kompa od airbagu ale co z ta poduszką??
3) bawił sie juz ktoś w zakładanie halogenów z przodu?? gdzieś wyczytałem że instalacja pod halogeny w autku jest wystarczy kupic halogeny, nowy przełącznik i wszystko bedzie działać, odkręciłem już osłony i co prawda są tam jakieś kable tylko że rzadnych luźnych kabli tam nie ma;/ są one gdzieś podpiete żeby nie latały czy poprostu są od czegoś innego??
pozdrawiam:-)
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
K
Kuba87
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:34
Lokalizacja: Radom

Post autor: Kuba87 »

Witam, dziś jadąc zapaliła mi się rezerwa polo2000r 1.4tdi. od tego momentu auto słabo przyspieszało tak jak by turbina nie pompowała pełna mocą. Po zatankowaniu problem znikł czy to normalny objaw, czy na rezerwie samochód uruchamia jakiś tryb oszczędności??
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”